Israel Hayom

עניין של חיים ומוות

-

על רקע כוונת הממשלה להאריך את תוקף תוכנית תמ״א ,38 נערכים ראשי הערים בגוש דן לקרב בלימה. כמה מראי שי הרשויות המרכזיות הודיעו כי למרות ההחלטה המסתמנת, הם מתכוונים להתאגד כדי לעצור את התוכנית בעריהם, לטובת קידום מתחמי פינוי-בינוי. הסיבה: הפגיי עה באיכות החיים שיוצרת התמ״א בתשתיות, היעדר שטחים למוסדות חינוך ומחסור בחניות.

עד כה הצטרפו ליוזמה ראשי העי רים רן קוניק מגבעתיים, כרמל שאי מה-הכהן מרמת גן, צביקה ברוט מבת ים, ליאת שוחט מאור יהודה, משה פדלון מהרצליה ומוטי ששון מחולון. גם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיע כי הוא מתנגד להמי שך התוכנית.

על פי הודעת ראשי הערים, "הארכת התוכנית על ידי הממשלה יוצרת מצג שווא בפני התושבים, כאילו ההתחדשות העירונית בהישג יד. האמת הפוכה: התמ״א תגרום לפגיעה באיכות החיים ותוריד את ערך הדירות בטווח הארוך. התמ״א מוסיפה אלפי יחידות דיור בכל עיר, מבלי להוסיף שטחים לצרכי ציי בור כמו גנים ובתי ספר. היא מעי מיסה על התשתיות ומוסיפה למצוי קת החניה. בנוסף, התוכנית פוגעת בקופה הציבורית, כי היא מוסיפה רק שטחים למגורים״.

לדבריהם, התחדשות עירונית אמיתית מתאפשרת רק בקידום מתחמי פינוי-בינוי. "אם הממשלה רוצה להאריך את התמ״א, היא חייבת לשפות את הרשויות עבור הנזקים שייגרמו לתושבים. הפי תרון לבעיית הדיור בישראל חייב להיות מתואם עם הרשויות ולהי תאים למציאות בשטח, ולא באמי צעות כותרות בעיתונים, שלא יפתי רו שום דבר, אלא רק יגרמו לבעיות חדשות״.

אחת האפשרויות ששוקלים ראשי הערים היא להכריז בעירם על הקי פאת התמ״א באמצעות סעיפי 7778 לחוק התכנון והבנייה. סעיפים אלה מאפשרים לרשויות התכנון להקפיא לתקופת זמן לא מוגבלת מימוש של זכויות בנייה קיימות, במי קרים בהם מתוכננת תוכנית חדשה שתחול על האזור.

ראשי הערים פנו לשרי הפי נים והאוצר בדרישה לתאם איתם את המהלך, בטרם יוחלט סופית על הארכת תמ"א .38 יש לציין כי בכמה ערים כבר עצרו דה פקטו את התמ״א, למשל בגבעתיים, רמת גן והרצליה.

ראשי הערים: "התמ״א תפגע באיכות החיים ותוריד את ערך הדירות בטווח הארוך"

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel