Israel Hayom

מקצוענות היא לא תיק

תיק נכס מפורט הוא חובתנו ללקוח ותעודת הזהות מול הקונה. הביעו בנו אמון? עכשיו הזמן להצדיקו

- ליאה ארז, יועצת נדל"ן מסחרי הכותבת היא יועצת נדל"ן מסחרי בשפלה והבעלים של המותג פריים לוקיישן

הכנת תיק נכס תסייע לנו לענות על כל שאלה בביטחון ולהציג עמדה מקצועית מול הקונה

אתם בטח מכיי רים את זה. מיי שהו ברמזור עוצר אתכם ומי תחיל לשאול על המכונית שלכם, איך היא נוסעת, כמה קילומטראז', מתי מועד הטסט, איזה שנתון, כמה דלק היא שותה ומתי היה הטיפול האחרון. ואתם בכלל לא התכוונתם למכור.

במשך כמה דקות אתם מוצאים את עצמכם מדקלמים את כל נתוי ני הרכב, כמו נהגים טובים שמכיי רים אותו מכל כיוון ומוכנים בכל רגע לשווק אותו לכל דורש. אותה מוכי נות ורמת בקיאות נדרשת לנו כסוכני נדל"ן בבואנו למכור נכס של מישהו אחר. הכנת תיק נכס מפורט, מדוי קדק, תסייע לנו לענות על כל שאלה וגם תקדם את העסקה מהר יותר. במקום להתמהמה כשישאלו אותנו שאלה על הנכס, נדע לענות בביטחון ולהציג עמדה מקצועית מול הקונה.

בניית תיק נכס המהווה את תעודת הזהות של הנכס. זו כבר לא פריבלי גיה אלא חובה. בעלים שהפקיד בידיי נו את הנכס שלו בבלעדיות סומך עליי נו שנשיג לו עסקה טובה. לצד הבעת האמון המחמיאה, מתחילה גם העבוי דה הרצינית: להשיג את כל הנתונים הרלוונטיים שיקדמו את המכירה.

כמקצוענים וכבעלי ניסיון אנחנו יכוי לים להעריך מה יהיו השאלות וצריכים להיות ערוכים מראש. לבקר בנכס, לשאול את המוכר את כל השאלות הנכונות והמעמיקות, ואפילו לבי דוק במידת הצורך מול הרשות המי קומית אם יש תכנון כלשהו לנכס או בסביבתו.

מולנו יעמוד הלקוח החדש, שמבי קש לדעת הכל על הנכס לפני שהוא משקיע בו מאות אלפים או מיליוני שקלים. לעתים הוא יעשה זאת מרי חוק, כדי לחסוך זמן יקר, ויבקש אפילו טלפונית לקבל מאיתנו את כל המידע מיידית. תשובות כמו: "תן לי לבדוק" או "אני אחזור אליך מחר עם התשוי בה" עלולות למסמס את העסקה, וגם לצייר אותנו כחובבנים מול הקונה וגם מול המוכר. את זה אפשר למנוע בעי בודה מקדימה יעילה.

הנתונים שיופיעו בתיק הנכס בסוי פו של דבר מעידים על שוויו ולכן הוא חייב לכלול את כל הפרטים שיסייעו לנו לקדם את העסקה ולהציג את יתי רונותיה - החל מתיאור כללי, גוש וחי לקה/תת חלקה אם יש, נסח הטאבו, תב"ע, ייעוד, שימושים, אחוזי בנייה, התכסית באזור.

בנוסף, אפשר לבדוק האם ניתן יהיה לשנות את הייעוד. רצוי לבדוק את תוכנית המתאר באזור ולהבין את הפוטנציאל העתידי של הקרקע בסי ביבה (בעיקר בנדל"ן המסחרי). האם הנכס מיועד להריסה / התחדשות עיי רונית ברחוב / תמ"א /38 הרחבה או שיפוץ.

לטובת הקונה נציג גם מצב משפטי ממוסמך על ידי בעל הנכס, התוכנית הסביבתית של הנכס, צילומים עדי כניים וברורים, אתר האינטרנט שבו אפשר לראות את הנכס ואת המחיר המבוקש.

אבל כאן לא מסתיימת העבודה. כיועצי נדל"ן עלינו ללמוד את כל התיק בעל פה, לדעת כל פרט כדי שנוכל לענות בזמן אמת על השאלות בלי היסוס ולשדר לרוכש הפוטנציאלי שאנחנו יודעים על מה אנחנו מדבי רים. תיק הנכס הופך לתעודת הזהות שלנו.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel