Israel Hayom

המחקר האירופי והספרים שלא היו

האיחוד קבע שאין הסתה בספרי לימוד ברשות ● הבעיה: חלקם לא נלמדו

- אריאל כהנא

מחקר של האיחוד האירופי לבחינת ההסתה במערכת החינוך הפלשתינית, בדק ספרים שכלל לא נלמדים בבתי הספר של הרשות הפלשתינית - כך מעלה בדיקה שערך "ישראל היום".

המחקר, שבוצע במכון אקרט בבראונשווי­ג, גרמניה, בחן 156 ספרים שהתקבלו מהאיחוד ומהווים כמחצית מכלל ספרי הלימוד הפל שתיניים. המסקנות הושלמו ב 2020 ופרסום הדו"ח תוכנן לאותה עת - אלא שאז ביקש האיחוד לצרף 18 ספרים למחקר, בטענה כי הם נלמ דים בבתי הספר הפלשתיניים בשנת הלימודים הנוכחית. אף שהוספת תכנים למחקר אינה מקובלת לאחר שהושלם, נעתר המכון לבקשה אך הדגיש בגילוי נאות כי מדובר בתוס פת שהגיעה באיחור. בהערות שוליים על ארבעה מהספרים ציינו החוקרים כי לא הצליחו לאתר אותם בספ רייה הדיגיטלית של מערכת החי נוך הפלשתינית: "הגרסה שהתקבלה מהאיחוד האירופי לא היתה מקוונת".

הוספת הספרים לאחר המחקר, עצם קבלתם מהאיחוד האירופי והיעדרם מהפורטל הרשמי הפ לשתיני - עוררו את השאלה אם הם בכלל נלמדו בבתי הספר הפ לשתיניים. התשובה המפתיעה: הם לא נלמדו. במענה לפניית "יש ראל היום", נמסר מהמכון: "לב קשת האיחוד האירופי, 18 ספרי לימוד לשנת הלי מודים 2021-2020 נותחו לאחר סיום החלק הראשוני של המחקר )ובאופן חלקי( )הסוגריים במקור - א"כ(, לפני יישומם בבתי הספר". כלומר, האיחוד האירופי

והמכון התייחסו לספרים כאילו הם נלמדו בקרב הצעירים הפלשתינים - עוד לפני שכך היה.

מרכוס שף, מנכ"ל מכון IMPACT-se החוקר ספרי לימוד, אמר ל"ישראל היום" בעקבות הגי לויים כי "אין שום סיבה שספרים שלא ראו אור יום ייכללו בדו"ח על ספרים שנלמדים בפועל. שי מוש ב'ספרי הרפאים' מעלה שא לות רבות על מהימנות הממצאים, ונראה שהיה ניסיון לירות את החץ ורק אח"כ לסמן את המטרה".

יודגש, כי הפרק שנוסף למחקר ובחן את 18 הספרים, הסיק שהפ לשתינים מנסים לצמצם את ההס תה והאנטישמיו­ת בחינוך - מסק נה שמאפשרת להם להמשיך לקבל מהאיחוד האירופי את המימון למ ערכת החינוך. מהאיחוד האירופי נמסר: "רפורמת הלימודים ברשות הפלשתינית בשנת 2017-2016 היא תהליך מתמשך. בשל עיכובים במחקר, ביקש האיחוד ממכון אקרט להוסיף סקירה לספרי לימוד שיצאו ב .2020 בעת השלמת הדו"ח, 15 מ 18 הספרים שנותחו היו מקוונים כמפורט בדו"ח".

 ??  ??
 ??  ?? ילדות בקלנדיה עם ספר שמאדיר מחבלים בלעדי
ילדות בקלנדיה עם ספר שמאדיר מחבלים בלעדי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel