Israel Hayom

מלכי היבשת

אחרי אינספור אכזבות ושיברונות לב, אין דבר שאנגליה, מולדת הכדורגל, רוצה יותר מאשר להיות אלופת אירופה. דניאל לוי, לונדון ● באיטליה אף אחד כבר לא מדבר על הקורונה, אלא רק על הנבחרת - וזו כבר תמונת הניצחון. תומאסו ג'ונטלה, רומא

- דניאל לוי לונדון

יש בקרים בחיים שאליהם אתה מתעורר עם רף ציפיות כל כך גבוה, שמצד אחד אתה לא רוצה שהדקות יעברו. מצד שני, אם חיכית למשהו כל כך הרבה זמן והוא כל כך נגיש, אתה רוצה להגיע לשיא כמה שיותר מהר. אמנם את השורות האלה אני כותב כחלק מע בודתי, אבל ארשה לעצמי לדבר על המשחק כמו אוהד. אוהד שיושב מגיל צעיר וחולם להיות בר געים הכי גדולים שיכולים להיות לאוהד כדורגל, שמבין כי הכדורגל יכול לקחת אותו, וכבר לקח אותו בעבר, לאושר גדול. אמיתי. טהור.

אוהד כדורגל שמחזיק בכרטיס לגמר אליפות אירופה שמתקיים בלונדון, ואחת הנבחרות שמ שחקת בה היא המארחת. והיא לא עוד מארחת - היא אנגליה. לשמחתי, הייתי בכמה משחקי כדורגל בחו"ל, בין השאר בארגנטינה, בברזיל, בהולנד וברוסיה. כל אחת מהמדינות בטוחה כי אצלה הומצאה הפנאטיות. אז תנו לי לסגור לי ולכם פינה קטנה - אין תופעה כמו האנגלים.

שלושה ימים שלמים חלפו מאז ההעפלה לגמר, ונראה שהכל פה מבעבע יותר ויותר. גם בסופ"ש ה"שקט", שבו הם היו צריכים להטעין מצברים, המסיבה נמשכה. בשום מקום אחר לא ראיתי כמות כזו גדולה של אנשים מסתובבים עם חו לצת הנבחרת ביום שאין להם משחק. בשום מקום אחר לא ראיתי חבורות של אנשים יושבות בברים באמצע היום ושרות שירי עידוד, כאילו הארי קיין כבר הניף את הגביע בוומבלי. לאחר כמה ימים ברחבי לונדון הבנתי. האנ גלים לא אוהבים כדורגל. הם מאוהבים בו. הם נותנים בשבילו הכל, הם מקדישים לו את הנ שמה - ולא דורשים לקבל בחזרה. אולי זה קורה גם במקומות אחרים, אבל לא בעוצמות האלה. זו הסיבה שבמשך כל כך הרבה שנים, אחרי כל תבוסה, הדחה קשה בטורניר גדול, ותקוות שה תנפצו - הם מגיעים שוב ושוב לתמוך. זו הסיבה שאנשים, שנראה שהם כל כך מלאי תאווה לש מחה באשר היא, הפכו את העיר אחרי ההעפלה לחצי לקרנבל הגדול ביותר שראיתי.

עם כל זאת, המקומיים מלאי הגאווה רוצים - סוף סוף - להיות גאים לא רק במי שהם ובמה שהם עבור הנבחרת שלהם. הם רוצים להיות מלאי גאווה גם על הישגים. שיוכלו להסתכל על שאר המדינות, להרים את הראש - ולהגיד שמדינת הכדורגל גם זוכה בתואר. הגיע הזמן שהלב שנשבר כל כך הרבה פעמים, יהפוך לאחד. בהצלחה אנגליה. אני איתך.

 ??  ??
 ??  ?? ברכתה של המלכה אליזבת' למאמן גארת' סאות'גייט סיקור נרחב בעמ' ,27-26 באתר וביישומון
ברכתה של המלכה אליזבת' למאמן גארת' סאות'גייט סיקור נרחב בעמ' ,27-26 באתר וביישומון
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel