Israel Hayom

הספירה לאחור של ברנסון

המיליארדר ימריא לחלל - וייכנס להיסטוריה

- גיא לוי

פוטו פיניש בטיסה המסחרית הראשונה לחלל: המיליארדר ריצ'רד ברנסון, מייסד חברת וירג'ין גלקטיק, ייצא הבוקר, אם הכל יתנהל כשורה, לחלל החיצון - במה שהוגדרה כטיסת הבכורה של ענף תיירות החלל. העובדה שגם לכם הטייטל הזה נשמע מכובד, היא ככל הנראה הסיבה לקרב הצמוד שהיה עד לרגע האחרון לגבי זהותו של מי שיטוס ראשון.

מי שנאבק עם ברנסון כמעט עד לקו הסיום של המרוץ המרתק היה מייסד אמזון וחברת בלו אוריג'ין, ג'ף בזוס, שיעשה זאת רק בעוד תשעה ימים, ב 20 ביולי, על גבי חללית הניו שפרד החדשה של החברה. אליו תצטרף וולי פאנק בת ה ,82 אסטרונאוטי­ת בהכשרתה, שלא זכתה לטוס לחלל רק בשל אפליה. היא תהפוך לאדם המבוגר ביותר שטס אי פעם לחלל.

ריצ'רד ברנסון, שהדהים את העולם כאשר הודיע על כוונתו להקדים את בזוס, יטוס אל החלל החיצון על גבי הספייסשיפ 2 שבנייתה הושלמה בשנת ,2009 וגם היתה מעורבת בתאונה מצע רת בשנת ,2014 שבה נהרג אחד מטייסי הניסוי של החברה, והשני נפצע באורח קשה. ב 2018 הגיעה החללית לרא שונה לגבול החלל וחצתה את קו 80 הקילומטרים.

קו זה מוגדר על פי סוכנות החלל האמריקנית כגבול החלל, אבל על פי הפדרציה הבינלאומית לאווירונאו­טיקה, קו זה לא קיים אלא רק בגובה של 100 ק"מ מעל כדור הארץ - מה שמוביל את אנשיו של בזוס להמעיט בערכה של טיסת הבכורה המתחרה, שכן בזוס ואנ שיו יגיעו אל מעבר לקו 100 הקילומ טרים, ומבחינתם, ברנסון ואנשיו כלל לא זכאים לטייטל המחייב.

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי ?? ברנסון ובזוס
צילום: אי.פי ברנסון ובזוס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel