Israel Hayom

זעם בבתיה"ח: "שיא באפליה כלפי עובדי המינהל והמשק"

ביום שלישי ישבתו העובדים כמחאה על פיטורי מאות מהם לאחר שנת הקורונה ● יבתיסאר עמאש, אם לשלושה מג'יסר א זרקא: "הופתעתי מהפיטורים, אני לא יודעת איך אגיש עכשיו אוכל לשולחן"

- מיטל יסעור בית־אור

ועד עובדי המינהל והמשק בבתי החולים טוען כי אנשיו מופלים לעומת צוותי הרפואה והסי עוד, וביום שלישי צפויה שביתת מחאה של העובדים. היום ייפגשו אנשי הוועד עם מנכ"ל משרד הב ריאות הנכנס, פרופ' נחמן אש.

"המדינה פיטרה כמאתיים עובדי מינהל ומשק שנוספו בתקופת הקו רונה", כתב אלי בדש, יו"ר ועד עו בדי המינהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, "האפליה מגיעה לשיאה גם בשנת הקורונה. לא רק רופאים ואחיות סיכנו את חייהם בשנה הזו, גם אלפי עובדי מינהל ומשק שהתגייסו לנקות את מחלקות הקורונה, לעבוד מסביב לשעון ולסכן את בני משפחותיהם". בשעה שעובדי המינהל והמשק מפו טרים, נלחמים במערכת הבריאות על כל עובד בצוותי הרפואה והסיעוד.

בפנייתו לשר הורוביץ ציין בדש כי "רופאים ואחיות נקלטו ישירות, ואילו תוספת של עובדי מינהל ומשק נעשתה באמצעות תאגידי הבריאות או חברות כוח אדם. עובדים אלה פוטרו בסוף חודש יוני .2021

"האם ניתן לפתוח מחלקות חדשות בלי להוסיף עובדי מינהל ומשק וכו חות עזר? העומס הוביל לכך שעובדים נאלצים לעבוד שבעה ימים בשבוע, ולהשלים בזמן המשמרת מטלות של כמה עובדים במקביל. העובדים פונים לנציגיהם בקול זעקה של קריסה טו טאלית, שלא מטופל על ידי אף גורם".

במשרד הבריאות ציינו, בתגו בה לפרסום ב"ישראל היום" בש בוע שעבר, כי עמדתם היא שהתק נים צריכים להישאר במערכת, אלא שבפועל העובדים כבר קיבלו מכתבי פיטורים בסוף חודש יוני.

אמבט גושה ,(46) גרושה ואמא לשישה מראשון לציון, היא אחת המפוטרות, שהחלה לעבוד בתחי לת תקופת הקורונה בניקיון בבית החולים שמיר אסף הרופא. "עזבתי עבודה אחרת כי חשבתי שאעבוד תקופה ארוכה בבית החולים ואוכל לדאוג לילדים", היא מספרת, "עבד תי קשה בקורונה עם חליפות. השא רתי את הילדים הקטנים בבית עם הילדים הגדולים יותר, והם לא ראו אותי תקופה ארוכה. רק לפני שלושה שבועות הבנתי שזה חוזה זמני והל כתי לדבר עם הוועד. אני במצוקה, אין לי איך לקנות אוכל לילדים".

יבתיסאר עמאש מג'יסר א זרקא היא אם לשלושה, שעובדת בניקיון בבית החולים "הלל יפה". "אני מפר נסת יחידה. לא ידעתי שאני חותמת על חוזה זמני, והופתעתי כשהודיעו לי שאני מפסיקה לעבוד. ניסיתי לדבר עם המנהל שלי, אבל הוא לא הצליח לבטל את הפיטורים. אני לא יודעת איך אגיש אוכל לשולחן".

ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה.

 ??  ?? הפרסום ב"ישראל היום", 8.7.2021
הפרסום ב"ישראל היום", 8.7.2021

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel