Israel Hayom

"אין מקום לאופטימיות"

זן הדלתא ממשיך להכות ברחבי העולם ● ברוסיה נשבר שיא מתים שביעי בשבועיים - 752 ביום ● לקראת המשחקים: מצב חירום יוכרז על אזור טוקיו

- ארז לין

הרמת הראש של נגיף הקו רונה הפכה בסוף השבוע למציאות עגומה במיוחד ברוסיה, כאשר דווח על שבירת שיא המתים היומי - .752 זו הפעם השביעית בשבועיים האחרונים שרוסיה שו ברת את שיא המתים היומי שלה.

ההתפרצות הנוכחית, כמו בשאר העולם, נובעת מזן הדלתא שיודע להתפשט במהירות רבה יותר, גם אם יכולתו לגרום לתחלואה כנראה לא גבוהה יותר. ההתפרצות בפדרציה הרוסית מתבטאת בכך שמדי יום מדווחים כ 25 אלף מקרי הדבקה חדשים, לעומת אלפים בודדים בת חילת חודש יוני. אך למרות ההתפ תחות המדאיגה, הרשויות במוסק בה הודיעו כי אין כל כוונה להטיל סגר נוסף כפי שהוטל באביב ,2020 מחשש לפגיעה בכלכלה. צוות הקו רונה הממשלתי דיווח על 5.7 מיליון מקרי הדבקה ו 142,253 מתים מאז פרוץ המגיפה, והיא נמצאת במקום החמישי בעולם בכל הנוגע להתפ שטות הנגיף.

בתוך כך, נראה כי מספר המתים לאורך השנה וחצי האחרונות ברוסיה הרבה יותר גדול מהמשוער. לשכת הסטטיסטיקה הממשלתית מסרה כי מאות אלפים נוספים ככל הנראה מתו מסיבוכי הנגיף אם משקללים את נתוני התמותה העודפת.

בתוך כך, ביפן צפוי להתחיל מחר מצב החירום המיוחד שהוטל על אזור טוקיו בגלל זן הדלתא. הדבר למעשה ידיר כמעט לחלוטין את האוהדים ממתחמי תחרות האולימ פיאדה באזור הבירה, שתתחיל בעוד פחות משבועיים.

בתוך כך, ביפן נמשכות ההפגנות נגד קיום האולימפיאד­ה, ובסוף הש בוע אף התקבצו כמה עשרות מול מלונו של נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי כדי למחות.

גם מושל פוקושימה הודיע על צעד דומה. "אין לנו יכולת להיות אופטימיים לאור העלייה במק רי ההדבקה", אמר המושל בהודעתו. האזור אמור לארח חלק ממשחקי הבייסבול של המשחקים האולימפיים. גם באי הוקאידו, שבו ייערכו משחקי הכדורגל, הודיעו על צו דומה שמונע הש תתפות אוהדים. ביום שבת טוקיו רשמה שיא חדש של הדבקות זה חודשיים - .950 באשר לקצב ההתחסנות, רק 16.8 אחוזים מהיפנים קיבלו את החיסון באופן מלא.

בארה"ב זן הדלתא מכה בחוזקה כבר כמה שבועות, ולפני ימים אחדים כבר הוכרז כזן הדומיננטי, כפי שהוא גם בחלקים מאירופה. בסוף השבוע דווח בפעם הרביעית ברציפות על יותר מ 20 אלף מקרי הדבקה יומיים, ולמעשה בכך חזר קצב ההדבקה לזה של מאי האחרון. החשש הוא שנגיף הדלתא יצבור תאוצה בא זורים שבהם הציבור מסרב להתח סן בהמוניו, ולמעשה ייצור בועות תחלואה בארה"ב.

במיסיסיפי, שם רק שליש מהאוכלוסיי­ה התחסן, יש זינוק קשה במיוחד במקרי ההדבקה וגם באשפוזים, אף שייקח כשבועיים להבין עד כמה הדבר יוביל לזינוק בתחלואה קשה ובתמותה. לדברי אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי הב כיר לנשיא, יש חשש אמיתי שזן הדלתא יהרוס את המומנטום של מבצע החיסונים הארצי, אם אנשים - ובמיוחד צעירים - ימאנו להתחסן.

"שתי אמריקות"

"אני חושש שככל שהווריאנט הזה יהפוך לדומיננטי יותר, האזורים שבהם אין הרבה מחוסנים בארה"ב יראו זינוקים במקרים; אנחנו לא רו צים שיהיו שתי אמריקות - אחת שמחוסנת ואחת שאינה מחוסנת ונ מצאת בסיכון גדול", אמר פאוצ'י. רק 47.8 אחוזים מהתושבים בארה"ב התחסנו במנה שנייה, ורק 20 מדי נות מתוך ה 50 הצליחו לחסן חצי מתושביהן.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? המחאות נמשכות. היפנים נגד האולימפיאד­ה
צילום: אי.פי.אי המחאות נמשכות. היפנים נגד האולימפיאד­ה
 ?? צילום: רויטרס ?? קורבנות הקורונה ברוסיה
צילום: רויטרס קורבנות הקורונה ברוסיה
 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי ?? מתכוננים למשחקים האולימפיים בצל הקורונה
צילום: אי.פי מתכוננים למשחקים האולימפיים בצל הקורונה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel