Israel Hayom

האופוזיציה לא מפספסת הזדמנות למרר לקואליציה את החיים

- הזירה הפרלמנטרית | דניאל רוט אבנרי

כנסת ישראל יודעת ימים סוערים במיוחד מאז הושבעה הממשלה החדשה, ומאבקים מלווים כל העת את ההתנהלות בפרלמנט, החל מאי הסדרים בוועדות ועד לקרבות אימים במליאת הכנסת, שמובילים ללילות לבנים של ח"כים ויועציהם. העימותים מתחילים מה עובדה שלאופוזיצי­ה יש מטרה אחת ברו רה: להפיל את ממשלת בנט לפיד. חברי הכנסת ממפלגות האופוזיציה עובדים בה תשת הקואליציה בכל מובן שהוא. ועדות הכנסת עצמן מתקשות להתנהל בנחת, והדוגמה המרכזית לכך היא הקשיים הב לתי נסבלים שבהם נתקלים ראשי הווע דה המסדרת: יושבת הראש עידית סי למן )ימינה( וממלאי מקומה, ח"כ איתן גינזבורג )כחול לבן( ובועז טופורובסקי )יש עתיד(. השלושה נאבקים בהפרעות בלתי פוסקות בדיונים של חברי האופוזיציה, שמגיעות גם לגידופים שוטפים מכיוון

חבריה. "ילדה קטנה", "אתה צריך אש פוז" ו"תסתום את הפה", אלה רק כמה מהדוגמאות לאוצר המילים המביש של ח"כים מהאופוזיצי­ה בוועדה המסדרת. לא פלא שהמפריעים מוצאים תדירות אל מחוץ לחדר.

כרוניקה של לילות לבנים

גם במליאת הכנסת פוגשת הקואליציה באופוזיציה לוחמנית. מליאת הכנסת יוד עת בשבועות האחרונים נוכחות די מר שימה, שנובעת מהקרב בין האופוזיציה לבין הקואליציה, ומטרתה להביא לרוב בהצבעות לכל צד ועל כן הנוכחות של חברי הכנסת במליאה.

הלילות הלבנים במליאת הכנסת הם, בין השאר, תוצר של נאומים ארוכים שחברי הכנסת בוחרים בהם כאסטרטגיה לעכב הצבעות, ומגיעים מתוך אסטרט גיית ההתשה.

מה שבטוח, עד ליציאה לפגרת הכנסת, ממשלת בנט לפיד תמשיך לייצר עוד סערות במשכן הכנסת.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel