Israel Hayom

עמידה מול ארה"ב - והושטת יד למערב אירופה

- המגרש המדיני | אריאל כהנא

ארבעה שבועות לתוך ממשלת בנט לפיד - ורק בימים האחרונים התחדדו קווי המדיניות החדשים שתוביל. הבולטים שבהם, אף כי לא דובר בהם הרבה, הם שני הלאווים שנתן בנט לשתי פניות אמריקניות שהופנו אליו. האחת, הרס בית המחבל שרצח את הצעיר יהודה גואטה ז"ל, אף ששר החוץ האמריקני ביקש במפורש להימנע מכך. הלאו השני - לפתיחת קונסו ליה אמריקנית עבור הפלשתינים בירושלים.

אלה הם שני מבחני עמידה ראשונים שאותם צלח ראש הממשלה. אך השאלות הן אם ית מיד בכך ואם יתמרן בצורה כזו שגם לא תג רור אותו לעימות עם הנשיא ביידן. בפגישה המתוכננת בין השניים, בעוד פחות מחודש, נדע יותר.

שינוי בולט נוסף שמובילה הממשלה החד שה תתחולל מחר. שר החוץ יאיר לפיד יהיה הדובר המרכזי במפגש שרי החוץ של האיחוד האירופי. לפיד מאמין שמדינות מערב אירופה הן בנות בריתנו ומשענתנו. בניגוד לנתניהו, שהנהיג מדיניות הפרד ומשול כלפי האיחוד, ובאמצעות הונגריה, רומניה, בולגריה, צ'כיה ולפעמים גם פולין, סיכל החלטות אנטי יש ראליות - לפיד חושב שביום פקודה, הולנד, צרפת או גרמניה יגנו על ישראל באיחוד האירופי. יש שיאמרו שזו גישה נאיבית. תפנית נוספת, שקצת השתבשה, היא פתי חת הדף החדש עם ירדן. שכנינו ממזרח מש וועים לשיפור הקשרים, אף כי אינם מוכנים לעצור את ההסתה והאנטישמיו­ת המתחוללת במחוזותיהם. בנט ולפיד פתחו במסע תיקון, אבל דליפת הפגישה בין בנט למלך עשויה לעכב אותו. כך או כך, גם במגרש המ דיני הקו המרכזי שהממשלה החדשה מחזיקה בו - הוא שהיא אינה נתניהו. האמריקנים והאירופים שמחים מאוד שירד מהבמה, וכל עוד הוא מתחמם על הקווים הם ימשיכו לעטוף בצמר גפן את יורשיו. איך אומרים באנגלית RAK ‪?LO BB‬

 ??  ??
 ??  ?? הריסת בית המחבל האמריקני בשבוע שעבר
הריסת בית המחבל האמריקני בשבוע שעבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel