Israel Hayom

היחסים עם ירדן משתפרים, יש חילופי מסרים עם הרשות

-

חודש אחרי הרכבתה, לא נראה שהממשלה החדשה צפויה לחתור בזמן הקרוב להסכמים מדיניים נוספים. עם זאת, בממשלת בנט לפיד לא חוסכים במאמצים לשמר ואף לחזק את המומנטום החיובי ביחסים עם מדינות המפרץ המ תונות, וכמובן עם מצרים וירדן.

הממלכה ממזרח היא אתגר חשוב במיוחד. במהלך העשור האחרון הידרדרו היחסים עימה לשפל חסר תקדים, ולפתחם של לפיד ובנט מונחת המשימה לשקם את הסדקים. רק בשבוע שעבר ביקר ראש הממשלה בנט ברבת עמון ונועד עם המלך עבדאללה, ואילו שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם סגן ראש הממשלה הירדני.

הכרחי גם לשמר על היח סים עם עבד אל פאתח א סיסי, שהוכיחו בסבב הלחימה האח רון בעזה כי לקהיר יש השפעה עצומה על הנהגת חמאס. על ממשלת ישראל להתעקש על כך שכל מתווה לשיקום רצועת עזה והסדרתה ייעשה בשיתוף פעולה ובמעורבות מלאים של המצרים.

בעשור האחרון נדחקה הצידה סוגיית הסכסוך הישראלי פלש תיני, וגם כעת חידוש המו"מ עם הרשות הפלשתינית לא נראה באופק. אולם חילופי הממשל בארה"ב, ולאחר מכן בישראל, הפיחו אופטימיות זהירה. לאח רונה אף הודיע יו"ר הרשות הפ לשתינית אבו מאזן על הקמתו של צוות מו"מ חדש.

בכירים פלשתינים לא מכחי שים כי בשבועות האחרונים הת רבו חילופי המסרים בין הצדדים בדבר הצורך בחידוש התהליך המדיני, וגם ממשל ביידן בוושי נגטון החל להניע מהלכים בני סיון להושיב את הצדדים לשולחן הדיונים. אם הקואליציה תשרוד וממשלת בנט לפיד תצבור ותק, במוקדם או במאוחר גם המגעים עם הרשות יעמדו על הפרק.

 ?? צילום: אי.פי ?? לפיד עם שר החוץ של איחוד האמירויות
צילום: אי.פי לפיד עם שר החוץ של איחוד האמירויות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel