Israel Hayom

שאריות של החיים

האח הגדול VIP - אירוע הכניסה, רשת ‪21:25 ,13‬

- ניר וולף l עובר מסך

בזה אחר זה נפלטו שני גיבורי השעה מתוך דלת קסמים כלשהי, ונראו חתיכים, מרוגשים ומועצמים. הם שאפו אדי תהילה, הסתנ וורו מהפלאשים, נופפו לקהל שלא זיהה אותם, וסחטו עד תום את מחיאות הכפיים. עונת ה VIP של "האח הגדול" הושקה אמש ברשת ,13 ונראה שזה הזמן הנכון להתעמק באותיות הלועזיות שהתוכנית מתהדרת בהן.

וי.איי.פי משמעותו ‪Very Important Person‬ )בעברית: איש חשוב מאוד(, אבל מה הופך בימינו בן אדם ל ?VIP מישהו קבע קריטריון מוסכם להגדרה )נניח, כסף, כוח או כבוד(? הרי VIP היא מילה נר דפת למישהו גדול מהחיים - כזה שראוי לשטיחים אדומים, תהילה וטובות הנאה. בעולם האמיתי בן אדם מוכרח להראות הישגים או מעמד כדי שיתייחסו אליו בתור ,VIP אבל בטלוויזיה?

בשנים האחרונות, הודות לתוכניות הריאליטי, המונח VIP עבר הזניה; ועדיין, למרות הרף הנמוך שכבר הורגלנו אליו - להדביק לעונה החדשה של "האח" את המילה VIP זה באמת פתטי ומביך. הליהוק מתיש. לא הספיק הבלאגן שאורן חזן עשה בביקור הקודם? לא הספיקה לג'קו אייזנברג טראומת ריאליטי אחת? מישהו התגע גע לג'קי מנחם? ואת מי מעניין אח של נטע ברזני? להיות VIP זה להיות מוזמן למסיבות הכי מבוקשות, אבל מי רוצה להיות במסיבה שדנה רון מוזמנת אליה?

הסלבס שנכנסו הפעם לבית "האח" הם עלבון למונח .VIP החבורה הזאת מורכבת מדמויות משומשות של תוכניות מפעם - יוצאי "היש רדות", "המירוץ למיליון", "בייק אוף", "כוכב נולד", פליטי עונות מוקדמות של "האח", משתתפי דוקו ריאליטי כמו "מחוברים" ואחרים, וקצת קרובי משפחה של סלבס אמיתיים. הקאסט של העונה מצהיר שכדי להיות היום "איש חשוב מאוד" מספיק רק להופיע בריאליטי.

מרבית מדיירי העונה נבעטו מהתודעה הציבורית מאז הופעתם הקודמת בריאליטי, ונשכחו כליל. לכן נדמה שהמשותף בין כולם הוא רדיפתם הנואשת אחרי אור הזרקורים, והתעקשות לקבל קמצוץ של פרסום והתעניינות ציבורית בחייהם הדלוחים והסטנדרטיי­ם.

ידוע שמפורסמים מכובדים וחשובים באמת )שנקראים A-List או (B-List לא יסכימו להיכלא בבית "האח הגדול" גם תמורת תשלום וקמפיינים. כזכור, בעונה שעברה ההפקה התעללה נפשית בג'וזי זירה, העבירה אותו טלטלות רגשיות קיצוניות שגרמו לו להתקפי חרדה בשידור, ולדבריו מלווים אותו עד היום. אז למה שעוד מפורסמים ירצו לעבור חוויה כזאת? לגמרי עדיף להם לבחור פורמט ריאליטי מכבד יותר להשתעשע בו - ויש המון אופציות אחרות.

לפיכך לא כדאי לקרוא לזה "האח הגדול - עונת ,"VIP אלא עדיף שיקראו לזה: האח הגדול בעונה עם דמויות קרטון שלא מעניינות אפילו את מדורי הרכילות, ועדיין איכשהו קיבלו מחדש את 15 שניות התהילה שלהן )שהן גם ככה 14 שניות יותר מדי(. לקראת שידור: הערב ישודר ברשת 13 גמר היורו בין אנגליה לאיטליה, ואלא אם מישהו במערכת ישנה הרגלים מגונים - אזי ששוב נפספס את כל השתוללות האמוציות שמתרחשת מייד עם שריקת הסיום. זה הרגע שבו המנצחים והמפסידים בוכים, השחקנים והאוהדים שרים, הכל מתפרץ, ודברים בלתי צפויים קורים באצטדיון בתוך דקות בודדות שבהן הרגש מדבר. אבל כשמשדרים כדורגל בישראל זה בדיוק השלב שבו חותכים לפרסומות, ואז חוזרים לחפירות באולפן ונותנים חדשות, ואולי אם נהיה טובים יראו לנו בסוף את הנפת הגביע. מה הסיכוי שהלילה יידעו לא לחתוך לפרסומות מוקדם מדי? בערך כמו הסיכוי שאנגליה לא תפשל ברגע האמת.

 ??  ?? "האח הגדול ."VIP רק איפה הסלבס?
"האח הגדול ."VIP רק איפה הסלבס?
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel