Israel Hayom

יורו כזה חייב סוף טוב ומרגש

- אורי אוזן | לונדון

בדיוק לפני חודש, כשיורו 2020 יצא לדרך, ברומא היו הרבה תקוות - אבל גם המון סימני שאלה. טורניר שנדחה בשנה, משוחק בכל רחבי אירופה מבא קו ועד לונדון - והכל תחת הגבלות קורונה נוקשות. טורניר נבחרות אינטנסיבי מאוד, שמגיע אחרי עונה שמשוחקת כבר 13 חודשים ברציפות, עם סימני שאלה גדולים בנוגע לאנרגיות של השחקנים למשוך חודש שלם ולספק את הכדורגל הטוב ביותר שלהם.

משריקת הפתיחה קיבלנו כדורגל נפלא, דרמות אנו שיות יוצאות דופן, משחקים בלתי נשכחים, הפתעות, הופעות אדירות של שחקני על ומבול של שערים )אלי פות אירופה עם ממוצע השערים הגבוה בהיסטוריה(.

בסופו של דבר שתי נבחרות שרדו: זו שאירחה את משחק הפתיחה וזו שמארחת את הגמר. שתיהן חוו משבר, מינו מאמן ששינה אותן מקצה לקצה ומביא אותן למרחק משחק מהגביע הקדוש. מנצ'יני וסאות'גייט שו נים בתפיסה, אבל דומים ביכולת השליטה על הנבחרת וביכולתם לקנות את אמונם של השחקנים ולהפוך את נבחרותיהם לגדולות מסך חלקיהן. מנצ'יני, שחווה עליות וירידות בקבוצות, קיבל את הנבחרת בתזמון מושלם. הוא היה במסלול ירידה ונזקק לאתגר שונה שיחיה את הקריירה. הוא בנה צוות שמשלב כוכבי עבר ואנשי שטח, נתן הזדמנות לעשרות שחקנים והלך על מערך התקפי ולוחץ. ההרכב שלו כולל שני בלמים ותיקים שמנהיגים את הקבוצה, שלישיית קי שור שבה לכל אחד מהשחקנים תכונות שמשלימות את חברו, ושלישייה קדמית שעובדת גם הגנתית. איטליה מודל 2021 לוחצת, עם תבניות התקפה ברורות )שנ פגעו עם הפציעה של ספינאצולה(, וכרגיל, כל עוד בונוצ'י וקייליני בסביבה - קשה מאוד להכניע אותה.

בניגוד למנצ'יני, סאות'גייט הגיע לנבחרת מתוך המערכת ולא כבחירה ראשונה )אימן את הצעירה(. ההסתבכות של סם אלרדייז אילצה את ההתאחדות לפטר אותו, ושחקן העבר היה שם בזמן הנכון עבורו.

תענוג לראות אותו על הקווים. שפת הגוף שלו נה דרת, והוא מכין את שחקניו בצורה אופטימלית למ שחקים. סאות'גייט לא מקובע, חושב מחוץ לקופסה, והכי חשוב - השחקנים מאמינים לו והולכים אחריו. הוא הצליח לקנות את אמונם והפך נבחרת מוכשרת מאוד מצד אחד וחסרת אמונה ולוזרית מצד שני לי חידת לוחמים מגובשת, ששמה את הלב על המגרש.

האווירה בוומבלי בחצי הגמר היא משהו שלא חוויתי מעולם, וזו רק הקדמה לגמר הערב. הפציעה של ספי נאצולה החלישה משמעותית את האיטלקים. האם זה אומר שאנגליה בדרך לתואר אירופי ראשון? הדבר היחיד שבטוח הוא שיורו כל כך מוצלח לא יכול לה סתיים בלי סוף טוב ומרגש. השאלה היא רק עבור מי.

 ?? צילום: אי.פי ?? גארת' סאות'גייט
צילום: אי.פי גארת' סאות'גייט
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel