Israel Hayom

ג'וקוביץ' זכה בווימבלדון והשתווה לפדרר ולנדאל

נובאק ג'וקוביץ' ניצח את מתאו ברטיני בגמר ווימבלדון, וקטף את התואר בפעם השישית ● ההישג הגדול יותר: זה הגרנד סלאם ה 20 בקריירה של הסרבי, שהשתווה לרוג'ר פדרר ורפאל נדאל ● והוא ממש לא מתכוון לעצור

- דור הופמן

את הגמר שבסופו חיכה לו כרטיס הכניסה המיוחל לאולימפוס, התחיל נובאק ג'וקוביץ' ביד שמאל.

מתאו ברטיני, חצי אדם חצי פטיש אוויר, לקח את המערכה הראשונה לשובר שיוויון ושם ניצח .4:7 נולה נכנס לפיגור, וכהרגלו התחיל לשחק מהנקודה הזאת. כי כמו טיפקס, ג'וקוביץ' של 2021 מוחק כל מה שהוא יכול למחוק.

בגמר הזה הוא מחק פיגור מע רכה בדרך לניצחון ,1:3 אבל בראי ההיסטוריה הוא מחק פיגור .3 כז כור, את השנה הזאת הוא פתח עם 17 תארים בארון הגביעים שלו, שלושה פחות מרוג'ר פדרר ורפאל נדאל, והנה אמצע חודש יולי והפ ער נמחק. פאף! נעלם.

תוך חצי שנה לקח המדורג רא שון בעולם את פסגת הטניס, והפך אותה מצמד רעים למשולש שווה צלעות. כשנשאל מה זה אומר שמ עכשיו הפסגה מורכבת משלושה ענה: "זה אומר שאנחנו לא מתכ וונים לעצור כאן".

עוד עשב ירוק למזכרת

לגבי השניים האחרים אין לדעת, אבל ג'וקוביץ' לא מראה שום סימ ני האטה. מול 15,000 צופים בגמר השביעי שלו בווימבלדון, הסרבי הראה שוב מדוע נכון להיום הוא האיש שאחראי לכף המאזניים.

על אף שהפסיד במערכה הראשו נה לברטיני העוצמתי, או אולי בז כות זה, נולה אסף את עצמו והעביר את עצמו להילוך חוזר. הוא שבר מייד בפתיחת המערכה השנייה, עשה זאת גם במערכה השלישית, ואת שתיהן ניצח .4:6

האיטלקי בן ה 25 עשה כמיטב יכולתו כדי להביא את נולה לקצה, אלא שבפינות החשוכות האלה מת גלה הגדולה של הסרבי בן ה .34 רגע כזה היה במערכה הרביעית.

במצב של 2:3 ו 15:30 לאיטלקי, ברטיני עשה הכל נכון רק כדי לג לות שמול ג'וקוביץ' גם זה לא מס פיק. הסרבי הציל נקודה אבודה, והמשיך משם לניצחון 3:6 שבסיומו נשכב על הדשא בווימבלדון, ולעס לעצמו עוד עשב ירוק למזכרת.

"הוא היה טוב ממני, הוא אלוף אמיתי" הודה בסיום ברטיני; "בצדק הוא נמצא בהיסטוריה של הספורט, והוא ראוי לכל המחמאות".

לא בשר ודם, חוצן

בגיאומטריה משולש שווה צל עות הוא כנראה הצורה המשעממת מכולן. הכל שווה וזהה: הצלעות, הזוויות, התיכון והגובה, אבל משו לש שווה הצלעות שיצר נובאק ג'וקוביץ' בצמרת טניס הגברים רחוק מלהיות כזה.

אמנם לסרבי, לפדרר ולנדאל יש כעת את אותו מספר זכיות בטור ניר גרנד סלאם, 20 עגול, אך כאן נגמר הדמיון ביניהם.

הם לא זהים, ובטח שלא שווים בדעת הקהל הרחב. כל אחד מה שלושה הוא עולם ומלואו, ועולמו של הסרבי - שנחשף השנה בשיאו ובגדולתו - הוא מרשים במיוחד וראוי להערכה עצומה.

נולה זכה ב 2021 באליפות אוס טרליה, ברולאן גארוס ובווימבל דון. כלומר, בתוך כמה חודשים הוא גבר על כולם במשטחים הקשים, על החימר ועל הדשא.

הוא נראה כמו אדם בשר ודם, אבל הוא חוצן. הוא חיה מיוחדת, זיקית, מכונה שממירה את הרע בטוב, את ההגנה בהתקפה. "לז כות בווימבלדון תמיד היה החלום הגדול של חיי", אמר לאחר ההנפה; "כשהייתי ילד בן 7 בסרביה הייתי מאלתר את הגביע מחומרים שהיו לי בבית, ועכשיו אני עומד פה עם שישה תארים".

ג'וקוביץ' שוב חזר הערב מפי גור, שוב הוא סגר פער, אבל כפי שהבהיר - זה רק זמני. כשאלי פות ארה"ב בפתח וההזדמנות לז כות בארבעת התארים בשנה אחת ניצבת לפניו, אין לו כוונה לע צור. "פדרר ונדאל הפכו אותי למי שאני", אמר, ומסתבר שהם הפכו אותו למי שיכול לשבור בקרוב את המשולש שווה הצלעות.

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? ברטיני. יודע טוב מאוד למי הוא נכנע
צילום: אי.אף.פי ברטיני. יודע טוב מאוד למי הוא נכנע
 ??  ??
 ??  ?? ג'וקוביץ'. "ראוי לכל המחמאות"
ג'וקוביץ'. "ראוי לכל המחמאות"
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel