Israel Hayom

האימפריה הרומית

איטליה ניצחה את אנגליה 2:3 בבעיטות הכרעה וזכתה באליפות אירופה בפעם השנייה בתולדותיה ● שואו ובונוצ'י סידרו הארכה ופנדלים, הכדורגל כמעט חזר הביתה – אבל רשפורד, סאנצ'ו וסאקה בעטו אותו מוומבלי ישירות לרומא

- דור הופמן

אירופה נצבעה בכחול אחרי שאיטליה זכתה בפעם השנייה בתולדותיה באליפות אירופה בכדורגל בתום דרמת ענק בוומבלי. הנבחרת של מנצ'יני הניפה את הגביע היבשתי בפעם השנייה בתולדותיה לאחר 2:3 בפנדלים על המארחת. אנגליה, שקיוותה שהכדורגל יחזור הביתה, החמיצה שלושה פנדלים בהכרעה הדרמטית, הוסיפה עוד מפח נפש לרשימה הארוכה וסיימה את הערב המותח בדמעות אופייניות.

‪It's coming‬ Rome

איטליה אלופת אירופה בפעם השנייה בתולדותיה. ניצחון 2:3 בדו קרב פנד לים העניק לה את התואר לראשו נה מאז 1968 והעצים את הטראומה האנגלית שהחלה ב ,1996 אז הפסיד גארת' סאות'גייט בחצי הגמר כשחקן, הפעם זה קרה לו כמאמן.

דקה לסיום סאות'גייט הכניס את מרקוס ראשפורד וג'יידון סאנצ'ו - ושניהם החמיצו. כמו גם בוקאיו סאקה. ג'אנלואג'י דונארומה היה הגיבור האיטלקי, ועם שתי הדיפות גדולות לקח את הנבחרת שרק לפני שלוש שנים נשארה מחוץ למונדיאל ברוסיה.

אנגליה היתה בטוחה שהפעם הכדו רגל מגיע אליה הביתה. בשעות שק דמו לגמר מילאו מאות אלפי אוהדים את רחובות לונדון, שרים ושותים ומנסים להעביר את הזמן. הציפייה לתואר אירופי ראשון ולתואר גדול ראשון מאז ,1966 בתוספת שנה וחצי מחוץ למגרשים, הובילו לכך שהחגיגה הפכה מהר מאוד לכאוס. האוהדים המ קומיים השתוללו, הפילו גדרות ופרצו לוומבלי – לא היה אנגלי אחד שרצה לפספס את האירוע. אלו שהיו מס פיק ברי מזל כדי לתפוס מקום ביציע, בקושי הספיקו להביט בדף ההרכבים שסיפר על שינוי במערך מצידו של סאות'גייט – מעבר לשלושה בלמים – והאצטדיון עף באוויר.

שתי דקות מהפתיחה, מה שנהוג לכנות "שלב הגישושים", היה שלב המעשים של אנגליה. קירן טריפייר, שקיבל מקום ב ,11 העביר כדור רוחב ללוק שואו, שהניף את הרגל והפ ציץ לרשת האיטלקית. זה היה שער הבכורה של המגן השמאלי במדים הלאומיים וגם השער המהיר ביותר אי פעם בגמר יורו. לאחריו, אנגליה הלכה אחורה ונשענה על החוליה הבו לטת שלה בטורניר, ההגנה, שעד את מול ספגה רק שער אחד. עד ההפסקה

הגישה הזאת עבדה. לורנצו אינסינייה, פדדריקו קייזה וצ'ירו אימובילה לא הצליחו לבוא לידי ביטוי, והמחצית הראשונה הסתיימה ב 0:1 אנגלי.

בתחילת המחצית השנייה עשה רו ברטו מנצ'יני כמה שינויים, ואיטליה השתלטה על המשחק. בדקה ה 67 גם השוויון הגיע, כשכדור קרן עבר את כולם, ננגח על ידי מרקו וראטי לקורה .1:1 ומשם התגלגל לרגל של לאונרדו בונוצ'י, שעשה

הביטחון העצמי של האנגלים הלך

ונעלם, ואת מקומו תפסה הפאניקה. עד לסיום האיטלקים הכתיבו את הקצב, אבל יכולת טובה של השוער ג'ורדן פיקפורד מנעה שערים נוס פים. 90 דקות הסתיימו, גם ההאר כה לא בישרה דבר, ובפעם השנייה בהיסטוריה גמר היורו הוכרע מהנקו דה הלבנה. שם, הסיפור של איטליה גבר על החלום האנגלי. הרנסאנס של רוברטו מנצ'יני והפציעה של לאונרדו ספינצולה היו גדולים על הממלכה, שתיאלץ ללקק את הפצעים. שוב.

 ?? צילום: GettyImage­s ??
צילום: GettyImage­s
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילומים: רויטרס, אי.פי.אי, אי.אף.פי ??
צילומים: רויטרס, אי.פי.אי, אי.אף.פי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel