Israel Hayom

"המשיכו להתחסן": מלאי החיסונים יחודש באוגוסט

רה"מ עדכן כי המשלוח יוקדם: "קבעו תור מייד" ● המומחים: חיסון גם לבני 12 ומטה עם מחלות רקע משמעותיות ● שר הבריאות: מדוכאי חיסון יכולים להתחסן בשלישית

- מיטל יסעור בית אור ואסף גולן

ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז בישיבת הממשלה כי הצליח להקדים משלוח של פייזר, ובו 200 אלף מנות חיסון לחודש אוגוסט.

"אני מבקש להדגיש: יש חיסונים לכולם. מנה ראשונה יש לנו כרגע במלאי, וגם מנה שנייה תגיע, כא מור, בתחילת אוגוסט", עדכן רה"מ. "לכן, מי שעוד לא התחסן - בעיקר צעירים אבל גם מבוגרים - צאו היום להתחסן!". ואכן, בקופות החולים מסרו אתמול כי ניתן לשוב ולהתחסן במנה ראשונה, בקביעת תור מראש.

בד בבד, למרות הכרזת שר הב ריאות הורוביץ - שלפיה מדוכאי חיסון יכולים כבר להתחסן במנה שלישית - במשרד הבריאות טרם השלימו את גיבוש ההנחיות המ דויקות בנושא. לאחר השלמת ההליך צפוי מנכ"ל משרד הבריאות לאשר בקרוב את ההנחיות המאפש רות מתן מנת חיסון שלישית למ דוכאי חיסון.

מדובר במושתלי איברים, מוש תלי מח עצם, חולים אונקולוגיי­ם, חולים שנוטלים תרופות המדכאות את מערכת החיסון ומצבים נוספים שיוגדרו על ידי משרד הבריאות.

בנוסף, בדיון שקיים אתמול צוות המומחים לטיפול במגיפות, הומלץ לאפשר לחסן בני 12 ומטה בעלי מחלות רקע משמעותיות, באישור רופא. ההחלטה התקבלה ברוב של 79% מחברי הצוות. לצד זאת, המ ליצו רוב חברי הוועדה לחייב גם מחוסנים ומחלימים שנחשפו לחולה מאומת לגשת ולהיבדק.

פייזר הודיעה בסוף השבוע כי בכוונתה להגיש בקשה לאישור חי רום ממינהל המזון והתרופות האמ ריקני (FDA) עבור מנה שלישית של חיסון הקורונה, בעקבות מידע שהתקבל בישראל המצביע על כך שהיכולת של שתי המנות הראשונות למנוע הידבקות ופיתוח תסמינים קלים עלולה להישחק אחרי שישה חודשים.

47 חולים קשה

הדיון המחודש בחיסון ילדים מגיע על רקע נתונים מהמרכז האמריקני לבקרת מחלות ,(CDC) שלפיהם חו סנו בארצות הברית 120 אלף ילדים בני פחות מ .12 ככל הנראה מדובר בהחלטות עצמאיות של רופאים שם, במקביל לחיסון המתבגרים.

בתוך כך, 248 ישראלים זוהו את מול כמאומתים לנגיף - כך על פי נתוני משרד הבריאות. שלשום זוהו 263 מאומתים חדשים לנגיף מתוך 47,375 בדיקות, ושיעור המאומתים עומד על .0.6% כיום ישנם בישראל 3,984 חולי קורונה פעילים. 76 מהם מאושפזים בבתי החולים, 47 מהם במצב קשה. מקדם ההדבקה בישראל עומד כעת על .1.35

 ??  ?? לקראת הגנה נוספת למדוכאי החיסון )למצולמים אין קשר לכתבה(
לקראת הגנה נוספת למדוכאי החיסון )למצולמים אין קשר לכתבה(

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel