Israel Hayom

"המוסד פועל בתוכנו"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון באיראן לשעבר בהתבטאות נדירה: "זרועות הביטחון לא עושות די כדי לעצור את ישראל" ● מספר הטלפון של חמינאי פורסם בלוח רכבות

- נטע בר

בפרסום פומבי נדיר, מודה בכיר איראני שהמוסד הישר ראלי אחראי למרבית ההתקפות על מתקניה - לרבות מתקני הגרר עין, תשתיות ומיזמי רשת האינר טרנט והתחבורה.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון לשעבר של הפרלמנט האיראני, חשמתאללה פלאחת־פישה, אישר אתמול כי ארגון הביון של ישראל עומד מאחורי רוב המתקפות על ארצו בימים ובשבועות האחרונים.

הבכיר אף מתח ביקורת על זרועות הביטחון במדינה שלא עושות די, לשיטתו, כדי לעצור את המתקפות הישראליות.

"כל המתקפות הביטחוניות על איראן מבוצעות על ידי המוסד", פסק פלאחת־פישה. "אף שהמתקפות האלו מתרחשות בארצנו, שום מחשבה רצינית לא ניתנה לנושא", טען המחוקק הבכיר, השייך לזרם השמרני בפוליטיקה של הרפובליקה האסלאמית.

נזק רב לרכבות

הדברים שלו משקפים דברים דומים שנאמרו לאחרונה על ידי הנשיא לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, ועל ידי שר המודיעין, עלי יונסי, שטענו כי המוסד הצליח להסתנן לתוך שירותי המודיעין של המדינה.

יונסי אף טען שאותם גורמים, שעובדים עבור ישראל, רודפים פוליטית אישים מהמחנה הרפורמיסטי, כדי לסמן אותו כלא נאמן למשטר.

דבריו של פלאחת־פישה מגיעים על רקע סדרת מתקפות סייבר על איראן. משרד התחבורה האיראני אישר אתמול כי אתר האינטרנט של המשרד הופל על ידי פצחנים )האקרים( זרים, כך דיווח אתר החדשות האיראני "פרס טי.וי".

"הנושא נמצא תחת חקירה בידי מומחים טכניים של המשרד, שפועלים להבין את מקור התקיפה ולמנוע את הישנותה", נכתב בתגובה של מחלקת הדרכים והפיתוח העירוני, שפורסמה גם היא בכלי התקשורת האיראני.

לא זו בלבד, אלא שהפלת אתר האינטרנט של משרד התחבורה קורית פחות מיממה לאחר שפריצת פצחנים גרמה לנזק אדיר למערך הרכבות ברפובליקה, והסבה עיכובים למאות אלפי נוסעים ברחבי המדינה. יתרה מכך, מספר הטלפון האישי של לשכתו של המנהיג העליון חמינאי פורסם על לוח מועדי הרכבות באחת התחנות.

בעוד הרשויות ניסו להכחיש שהעיכובים נובעים מפרצת אבטחה, סוכנות הידיעות "פארס" פרסמה את דבריו של בכיר במשרד התחבורה, שהודה כי אכן התקיימה פריצה למערכת התזמון והשילוט של זמני הרכבות.

דבריו של פלאחת פישה מגיעים על רקע סדרת מתקפות סייבר. משרד התחבורה האיראני אישר אתמול כי אתר האינטרנט של המשרד הופל על ידי פצחנים זרים

שר התקשורת האיראני, מוחמד ג'וואד אזרי, הזהיר בחודש שעבר מפני מתקפות סייבר של פריצה וכופרה, ואמר כי הרשויות עושות הכל כדי לתת מענה לסוג זה של מתקפות, המאיימות על הכלכלה האיראנית.

התסכול בטהרן גובר

איראן מגבירה את המאמצים להגדיל את שליטת המדינה על תחום התקשורת והסייבר, כשחוק חדש שעליו צפוי הפרלמנט להצביע בקרוב יאסור שימוש בהתקני וי.פי. אן, המאפשרים גלישה ללא צנזורה ברשת האינטרנט, ובכך להדק עוד יותר את השליטה הממשלתית בתחום. החוק מתהדר בשם האירוני "החוק להגנת זכויותיהם של הגולשים ברשת ובשירותי ההודעות הפרטיות", והוא מנצל את החשש במדינה ממתקפות סייבר כדי להגביל את הגלישה, המנוטרת בכבדות.

 ??  ?? לוח זמני הרכבות ששובש
לוח זמני הרכבות ששובש
 ??  ?? חשמת אללה פלאחת פישה
חשמת אללה פלאחת פישה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel