Israel Hayom

תיירות טסים וחוסכים ה

גם בתקופה המוזרה שבה אנו חיים כעת, אפשר לראות עולם בלי לשבור תוכנית חיסכון ● קבלו עשרה טיפים שישמרו לכם על הכיס )או על הפאוץ' הנסתר( בטיול הבא שלכם בחו"ל ● מדריך

- שמעון יעיש

חופש הגדול כבר כאן, ובכל שבוע נר שמים שיאים חדשים בתנועת הנוסעים בנתב"ג. החופשה בחו"ל תעלה לכולנו לא מעט כסף, אבל, כידוע, גם מחירי המלונות בארץ שוברים שיאים, ובהרבה מקרים חופשה לכל המשפחה בחו"ל תעלה לכם אותו דבר, ואף פחות מחופשה דומה בארץ.

נוסף על כך, יש לא מעט אפשרויות לחסוך. אספנו עבור המתלבטים שבכם טיפים חשובים שיכולים לצמצם מאוד את הוצאות החופשה ולה פוך אותה לזולה בהרבה מכפי שציפיתם. כל מה שצריך זה להתכונן ולהתנהל נכון, על פי המד ריך המפורט הבא.

לפרק ת'חבילה

נכון לעכשיו, מחירי החופשות ביעדים הקרובים לישראל עדיין נמוכים, ובכמה צעדים פשוטים תוכלו להקטין אותם עוד יותר. השוו בין חבילות מוכנות לבין עלויות חלקיהן השונים של החבילות בנפרד, כלומר - מחירי הלינה והטיסה, וכן הרכב ואטרקציות אחרות שכלולות במחיר החבילה. תתפלאו לשמוע שרכישת האלמנטים השונים באופן עצמאי עשויה לחסוך לכם מאות, ולעיתים אף אלפי, שקלים. כדאי להזמין מאתרים ומספקים ישראלים שכפופים לחוק הגנת הצרכן, אך שימו לב שגם בהם יש פערי מחירים, ועל כן מומלץ לבדוק כמה אתרים וספקים שונים לפני הרכישה.

מה שבטוח

בתקופה שמאופיינת בהרבה חוסר יציבות, מו מלץ מאוד לעבור היטב על תנאי הביטול של הרכישה שלכם. כמו כן, ודאו שביטחתם את כל מה שעשוי לעלות לכם ביוקר אם תחליטו לבטל את הטיסה, כמו במקרה של עלייה בתחלואה ביעד שאליו אתם טסים, או מכל סיבה אחרת. התנה לות נכונה במצב שכזה יכולה לחסוך הרבה כסף - וגם עוגמת נפש.

מה שזול - יקר

יש חברות תעופה שמציעות כרטיסים זולים, ממש אוטובוסים אוויריים, אבל כל מי שטס באחת מהחברות הללו יודע שברוב המקרים ידרשו מכם תשלום נוסף עבור מושב, כבודה, ארוחה ובע צם עבור כל שירות נוסף שתצטרכו, שבטיסות סדירות מתקבל כטריוויאלי. כדאי ואף מומלץ להשוות מחירים גם עם חברות לואו קוסט, אבל עליכם לוודא שהמחיר שאותו אתם משווים הוא אכן המחיר הסופי, ולא מחיר כרטיס הטיסה שמו פיע במנועי החיפוש, שכמעט אף פעם לא משקף את המחיר האמיתי של הטיסה.

קשר משפחתי

היום, עם כל כך הרבה אופציות לשיחות מחו"ל לארץ, כולם נשארים מחוברים גם במהלך החופ שה. לפני שתתפתו לרכוש חבילת תקשורת בארץ, נסו לברר את העלות של כרטיס סים מקומי וזמני ביעד שאליו אתם מגיעים. סים מקומי יכול לח סוך מאות שקלים לנוסע. לא טסים לבד? כדאי שתבדקו גם את אופציות החבילות לכל המשפחה שמציעות חברות הסלולר. גם במקרה זה חבילות רחבות יכולות לחסוך עשרות, ואף מאות, שק לים לנוסע.

שקל חזק

שער היורו ושער הדולר נמוכים מאוד בתקו פה זו לעומת השקל הישראלי. זוג כרטיסי טיסה שנרכוש היום ב 1,000 דולר יתורגם לכ 3,270 שקלים בלבד על פי שער יציג של 3.27 שקלים. אותה רכישה בדיוק לפני ארבעה חודשים מאמירה לסכום של כ 3,700 שקלים לפי שער יציג של 3.7 שקלים בחודש מארס, ואם נלך עוד אחורה נגיע לשערים גבוהים אף יותר. בחשבון פשוט, מדובר בחיסכון של מאות שקלים עבור כרטיסי הטיסה בלבד, וזה לפני שדיברנו על כסף לבזבוזים שיומר בשער נוח מאוד.

ומה לגבי טיפ? ובכן, יש מקומות שיגבו מכם הרבה מעל לשער היציג, לצד עמלות גבוהות ומיותרות. כשאתם באים להמיר כסף, תבואו עם כל המידע הנחוץ - השערים העדכניים והתמורות בתקופה האחרונה, על מנת לבצע רכישה מושכלת ולהימנע מאכזבות.

מסלול שיתופי

הרבה תיירים נוטים לשכור רכב מראש, בלי לבדוק אם עסקה שכזו אכן מתאימה ליעד. במ קומות כמו לונדון, ניו יורק, פריז ועוד, יש תח בורה ציבורית נוחה מאוד, זולה ונגישה. השכרת רכב ביעדים שכאלו, לעומת זאת, יכולה להס תיים בעמידה ארוכה בפקקים, בעלויות גבוהות ומיותרות ובלא מעט תסכול. חשוב להכיר את היעד ואת איכויות התחבורה הציבורית שבו, לפני שמקבלים החלטה.

שנו על זה

בתי המלון ברוב היעדים באירופה ובארה"ב זולים ממה שהכרנו לפני תקופת הקורונה. עם זאת, לאחרונה צצו לא מעט מלונות קונספט בע רים הגדולות, שהחדרים בהם קטנים יותר, אבל הם מספקים את כל השירותים לחופשה עירונית מוצלחת. אם אתם לא מעוניינים להישאר כל היום בחדר ומעדיפים לטייל, מדובר באפשרות מצוינת לחסוך המון כסף. בארה"ב ניתן ליהנות ממוטלים טובים במחירים נמוכים, אך מומלץ לבדוק את דירוג הגולשים וחוות הדעת לפני הבחירה והר כישה. אפשרות נוספת להורדת עלות הלינה היא שכירת דירות נופש במקום חדר במלון - גם בת חום זה נרשמה ירידה משמעותית במחירים בשל הירידה בתנועת התיירים בעולם.

בדוק שבודקים

לא מעט תיירים פונים לקבלה במלון ומב קשים להזמין בדיקת קורונה לחדר. פתרון נוח לכל הדעות, אך הביאו בחשבון שברוב המקרים הבדיקה במלון תעלה לכם מאות שקלים יותר מאשר אם תיגשו למעבדה בעצמכם. חיפוש פשוט בגוגל יעלה לכם את כל אפשרויות הבדיקה בכל יעד. מומלץ להזמין תורים מראש וללכת להיבדק במעבדה, אם היא לא רחוקה מדי ממקום הלינה שלכם, וכך תוכלו לחסוך 300-100 שקלים לאדם. חשוב לזכור כי יש לא מעט יעדים שבהם בדיקות הקורונה הן בחינם, בין היתר בניו יורק ובמיאמי.

שלא ימט"חו אתכם

כאשר מזמינים טיסות ומלונות בחו"ל, הדרך המקובלת היא לשלם באמצעות כרטיס אשראי. עם זאת, מומלץ לבדוק עמלות מט"ח. אריק צ'יקוטאי, סמנכ"ל הבנקאות של הבנק הדיגיטלי, מתייחס לנושא: "אחרי שהתרגלנו להזמין חופשות ומ לונות אונליין, רגע לפני ששולפים את כרטיס האשראי חשוב לדעת שבכל פעם שרוכשים במ טבע שאינו שקל, משלמים עמלה לבנק על המרת המטבע לדולר/יורו או כל מטבע אחר. לכן, לפני שמבצעים את הרכישה, כדאי להתקשר לבנק או לחברת כרטיסי האשראי ולבדוק מה גובה עמלת המרת המט"ח בכרטיס. רוב הכרטיסים היום גובים עמלה של כ 3% על המרת מטבע. המשמעות: על חופשה ביער השחור שעולה 30 אלף שקלים, נשלם לבנק עמלה של 900 שקלים. אלא שאפשר למצוא כרטיסי אשראי עם עמלות המרת מט"ח נמוכות יותר, וכך לחסוך מאות שקלים בתוך דקות. חוץ מזה, תמיד אפשר להתקשר לבנק ולהתמקח על העמלה".

אנחנו ממירים בארץ

עוד ממליץ צ'יקאוטי לא למשוך כסף בחו"ל, לפתוח חשבון מט"ח ולחבר אליו את כרטיס האש ראי: "מומלץ לפתוח חשבון במטבע זר )דולר/ יורו( שאליו תמירו באופן חד פעמי שקלים, ול חבר אליו את כרטיס האשראי. כך תוכלו לחסוך לאורך זמן את עמלות ההמרה ושערי חליפין על מזומן, בהיקף של מאות שקלים במצטבר. עוד חשוב להדגיש שמחירי המטבעות הזרים תנו דתיים ויכולים לרדת או לעלות, ולכן פתיחת חשבון מט"ח מתאימה לרוב למי שנוהג לרכוש בחו"ל באופן תכוף יחסית.

"סיימנו ארוחה במסעדה ברומא ורוצים לה שאיר טיפ, אבל נגמר המזומן בארנק? המל צר לרוב יפנה אותנו לכספומט הסמוך, אך לא מומלץ לעשות את זה. העמלות שגובים היום הבנקים וחברות כרטיסי האשראי על משיכת מזומן מכספומט מחו"ל הן גבוהות מאוד ומגי עות ל 3.5% ויותר מסכום המשיכה. כלומר, 3.5 יורו על כל 100 יורו. עדיף להמיר את המזומן בישראל".

 ?? צילום: ?? אפשר לצמצם את עלויות הנסיעה בקלות GettyImage­s
צילום: אפשר לצמצם את עלויות הנסיעה בקלות GettyImage­s
 ??  ??
 ?? צילום: ?? בודקים לפני שנבדקים
GettyImage­s
צילום: בודקים לפני שנבדקים GettyImage­s
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel