Israel Hayom

מצטיין ללא הפסקה

יונתן, בוגר התיכון התורני אור תורה אריאל, שבר שיא של מספר בגרויות ● סיים תיכון עם 60 יחידות לימוד ● "כשאני מציב מטרה - אין מצב שאכשל"

- נועם )דבול( דביר

עשרות אלפי תלמידי יב' סיימו השנה את הלימודים במערכת החינוך, לא לפני שצלחו את בחינות הבגרות.

על מנת להיות זכאים לתעודת בגרות מלאה נדרשות 21 יחידות בגרות - אלא שיונתן ,(18) תלמיד כיתה י"ב בתיכון אור תורה אריאל, מבית רשת אור תורה סטון, שנמצא בירושלים, לא הסתפק במינימום, ובתעודת הבגרות שלו יש 60 יחידות לימוד, מחציתן במגמות ריאליות - הישג נדיר ביותר שבאגף הבחינות של משרד החינוך לא ראו כמותו.

כך למשל, באנגלית, במתמטיקה, בפיזיקה, במדעי המחשב ובערבית הוא ניגש לרמה הכי גבוהה שיש - חמש יחידות לימוד - ועבר את כולם בציון מאה. הוא אף הגיש עבודת גמר מקי פה בהיסטוריה, בנושא יהדות בודפ שט בתקופת השואה, ברמה של עבודת מחקר סמינריונית. יונתן מספר כי דווקא תקופת הקורונה היא שעזרה לו לתמרן במסגרת הלו"ז הצפוף. "הזמן שחסכתי בנסיעות, לצד העובדה ששיעורי הזום התחילו ללא עיכובים ומועדי הבחינות לא התנגשו, עזרו לי מאוד", הוא מסביר.

יונתן בן ,18 ולומד בכיתת תקשו רת המיועדת לתלמידים על הספקטרום האוטיסטי. המטרה שהציב לעצמו לא הגיעה במקרה. לפני חמש שנים קרא כתבה על תלמיד בשם יעקב איידר מן, שגם הוא למד בתיכון של רשת אור תורה סטון, שסיים את הלימודים עם 57 יחידות בגרות, והחליט לשבור את השיא. "היו מי שניסו לשכנע אותי שזה לא אפ שרי, אבל ידעתי שכשאני מציב לעצמי מטרה אין מצב שאכשל". הוא אומר. לצד הרצון לשבור את השיא, ליונתן חשוב גם להעביר מסר: "אם אגרום אפילו לתלמיד בודד לעבוד קשה כדי להגיע למטרות שהוא מציב לעצמו, כבר הצלחתי". עוד הוא מוסיף: "התהליך ארוך ומייגע, אך אין דבר מספק יותר מהרגע שבו מגיעים לסוף, ואין מרגיע יותר מאנחת הרווחה".

דבר נוסף שחורה ליונתן הוא חוסר המודעות המוחלט בנוגע לאוטיזם. "מתייחסים לאוטיזם כמילת גנאי, וזה נובע מבורות מוחלטת. הספקטרום האוטיסטי זה לא רק פיגור שכלי וב עיות קוגניטיביו­ת, אלא בעיקר קשיים ביצירת קשרים והבנה של מצבים ונו רמות חברתיות. תלמידים מבית הספר אומרים לי: 'אבל איך אתה כזה חכם?'".

"מיקוד העשייה שלנו באור תורה הוא לאפשר לכל תלמיד להביא את עצמו לידי ביטוי מקסימלי, ולמצות את הכי שורים והכישרונות של כל תלמיד", אומר יובל פרג'ון, מנהל התיכון התור ני אור תורה אריאל. "יונתן איתגר אותנו ביעדים שהציב לעצמו. שמחנו מאוד ללוות את הצמיחה שלו בכל המישורים".

 ?? צילום: אלדד כהן צדק ?? יונתן, המנהל והרב יפת
צילום: אלדד כהן צדק יונתן, המנהל והרב יפת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel