Israel Hayom

התפרצות בצה"ל: 14 חיילים מתוך צוות של 25 ביחידת אגוז נדבקו בקורונה

למרות העלייה החדה במספר המאומתים, מספר החולים במצב קשה נשאר יציב ● אחרי שהיה פרויקטור הקורונה - פרופ' אש נכנס לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות

- אסף גולן

עלייה משמעותית במספר הנדבקים בקורונה בהתפרצות הנוכחית: 745 בני אדם אובחנו אתמול בנגיף, שיעור החיוביים היה 1.35% מתוך 57,623 בדיקות.

משרד הבריאות עדכן כי מספר המאומתים הכולל לנגיף במדינה, נכון לאתמול, הגיע ,4,831־ל מתוכם 80 מאושפזים בבתי החולים, 45 מהם במצב קשה. מקדם ההדבקה בישראל עומד על .1.27 בשבוע האחרון ממוצע המאומתים ליום עומד על 593 בני אדם. נכון לאתמול, שערי תקווה, צופים, כפר יונה ויהוד הוגדרו יישובים אדומים. חריש, אורנית, עץ אפרים, הוד השרון, גני תקווה וקריית אונו הוגדרו כתומים, ו־42 יישובים נוספים הם צהובים.

פרופ' רונית קלדרון־מרגלית, מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיט­ה העברית, מעריכה כי המאומתים לקורונה יוסיפו לעלות בימים הקרובים וסבורה כי על הממשלה לשקול צעדי מנע כדי לצמצם את התחלואה. "חזינו כבר בשבוע שעבר עלייה של מספר המאומתים, כשהצפי היה הגעה לאלף נדבקים ביום. מכיוון שבישראל רוב האוכלוסייה בסיכון מחוסנת ואנח

נו יודעים שהחיסון נותן הגנה טובה מפני תחלואה קשה בדרך כלל, עולה השאלה, מה היעד שהמדינה מציבה לפניה".

לפי קלדרון־מרגלית, מדיניות הממשלה צריכה להיגזר מהמטרות: "אם היעד הוא למנוע עומס בבתי החולים, אז ככל הנראה אין צורך לנקוט צעדים נוספים נגד נגיף הקורונה מעבר למה שאנחנו עושים כבר. ואולם יש מטרה אחרת, והיא למנוע את הפצת הנגיף בגלל השפעות ארוכות טווח של המחלה. לכן יהיה צריך לנקוט צעדים קצת יותר משמעותיים כדי למנוע התפשטות נרחבת יותר. ייתכן שנצטרך לחשוב על כל מיני דרישות של תווים ירוקים. אולי נחייב בכניסה למקומות עם קהל בדיקות קורונה מהירות כדי להקטין את התפשטות הנגיף ומחלות קשות. זה הנושא המרכזי שיש לעסוק בו כרגע לדעתי".

בתוך כך, פרופ' נחמן אש, שמונה לפרויקטור הקורונה בנובמבר האחרון, נכנס היום באופן רשמי לתפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות החדש. פרופ' אש מחליף בתפקידו את פרופ' חזי לוי.

 ??  ?? תחנת הרכבת ארלוזורוב. "לנקוט צעדים משמעותיים יותר"
תחנת הרכבת ארלוזורוב. "לנקוט צעדים משמעותיים יותר"
 ??  ??
 ?? צילום: לירון מולדובן ?? "ישראל היום", 04.07.2021
צילום: לירון מולדובן "ישראל היום", 04.07.2021

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel