Israel Hayom

עד החתונה זה יעבור

חתונה ממבט ראשון 4 - פרק הפתיחה, קשת ‪21:30 ,12‬

- ניר וולף l עובר מסך

1 אנשים שהולכים ל"חתונה ממבט ראשון" לא בהכרח רוצים להתחתן. אפשר לקלוט את זה על חלקם, בעיקר בהחלטות שהם מקבלים לאורך התהליך. אז מה בעצם מושך אותם להשתתף בריאליטי חתונות, הכובל לתהליך מקושקש במשך 42 ימים?

התשובה ברורה, אנשים הולכים לריאליטי כדי להתפרסם. ואם איכשהו, בניגוד לציפיות, הם ימצאו שם אהבה, אז הם ינצלו אותה כדי להתפרסם עוד יותר. בסוף השבוע הכריזו כוכבי העונה הקודמת כי הגר כבר לא חמוצה, וניר שלף טבעת והיא אמרה לו "כן". בראיון לגיא פינס, שנועד לקדם את השקת "חתונמי", היה להם חשוב להבהיר שהפעם לא מדובר בהתערבות של ההפקה, ולא היתה מחשבה יחצנית מאחורי האירוסים, וזה יצא ככה ממש במקרה. ואגב, אולי כדאי שתצפו בעונה החדשה כי הנה זה מביא אהבה.

אבל ניר והגר הם השידוך היחיד בשלוש עונות שהצליח ל"חתונמי". ועל אף היותה קופידון עיוור שמשפריץ רייטינג, התוכנית הזו בכלל לא הוציאה מתוכה סלבס. ואלה שכן התפרסמו - בעיקר הושמצו. ואם זה המצב, אז למה רווקים נואשים עדיין מנסים את מזלם בחתונמי.

2

פרק פתיחת העונה אמש הפגיש אותנו עם אחד שהוגדר כגבר חלומות. צוות המומחים התמוגג ממנו והתלבט בין שתי בנות יפהפיות עם שם גנרי. דרמה לא יצאה מזה, בעיקר כי לא משנה מי מהן נבחרה עבורו, סביר שיהיה קליק ראשוני ביניהם כי בחתונמי כולם כל כך אטרקטיביים עד שניכר שזה חלק מהפורמט.

לכן אפשר להמר שגם בעונה הרביעית המחותנות יהיו רזות ומתוסבכות, והגברים חטובים ומבוססים, ולמרות הבטחות מוקדמות, לא נקבל שידוך חד־מיני; והסדרה תמשיך לתחזק סטריאוטיפי­ם מגדריים בנאליים כדי שלצופיה יהיה הכי קל לבלוע אותה.

3

יועצת הזוגיות החדשה הבטיחה בתחילת הפרק כי תהליך ההתאמה הפעם שוכלל, אולם העונות הקודמות הוכיחו שזה לא יעזור. חתונמי היא לא משרד שידוכים, ואפילו לטינדר יש שיעורי הצלחה מוצלחים יותר מאשר לשדכנים של חתונמי.

אתמול התארחו אצל "פאולה וליאון" שרונה וליאור מהעונה השנייה, וסיפרו איך ביום שבו נגמרה התוכנית והם נאלצו לבחון את הזוגיות בחיים האמיתיים - שרר שקט בחדר. "לא הצלחנו לדבר. התרגלנו שצוות צמוד מלווה אותנו כל הזמן, ופתאום כשנשארנו שנינו לבד, לא ידענו איך לנהל את הזוגיות הזאת".

וזה ההבדל בין זוגיות טלוויזיוני­ת המונעת על ידי אנשי תוכן לבין החיים האמיתיים. כי הרי חתונמי לא שואפת בכלל להרכיב שידוך מושלם, משום שעבורה שידוך אידיאלי הוא כזה שיציף קונפליקטים, שיעשה דרמה, ובעיקר שימשיך להביא רייטינג.

‪● ●‬ ●

לקראת שידור: לא משנה איך יציירו את זה, כשמתמודד ריאליטי מחליט לפרוש ולעזוב את המשחק זאת תמיד אשמת הפקת התוכנית. הסיבות לכך רבות: לפעמים מדובר בחוסר תשומת לב לשינויים חברתיים, אי טיפול נכון בבעיות אישיות, דחיפת מתמודד מעבר לסף השבירה, או פשוט ליהוק שגוי שהסתבך.

בתוכניות ריאליטי מתנהלות אינספור שיחות מכוונות עם המתמודדים כשהמצלמות כבויות. מייעצים להם, תומכים, מתחמנים אותם, ועושים עליהם מניפולציות שישרתו את העלילה המצולמת. לפיכך, בהרבה מקרים לצופים אין באמת מושג מה השלבים שהובילו לפרישה או לסילוק מתמודד. הערב, נצפה בפרישתו של ג'קי מנחם, שחתך הביתה אחרי פרק אחד. בעונה שעברה שלושה פרשו או נזרקו מהאח, והעזיבה המוקדמת של ג'קי לא מבשרת על שינוי במגמה.

 ??  ?? "חתונה ממבט ראשון ."4 לא שואפת להרכיב שידוך מושלם
"חתונה ממבט ראשון ."4 לא שואפת להרכיב שידוך מושלם
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel