Israel Hayom

סנגורו של זדורוב: "תהיה פה מלחמה"

• דרמה בתיק הרצח של תאיר ראדה לאחר התלבטויות והקמת צוות מיוחד שדן בנושא, פרקליט המדינה הודיע על החלטתו להעמיד את רומן זדורוב • • למשפט נוסף אילנה ראדה: 15" שנה זרקו אותנו מכל המדרגות" עו"ד ירום הלוי תקף: "מומחים אישרו שעקבות הרוצח לא שייכות לזדורוב"

- יאיר אלטמן

דרמה בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה: הפרקליטות הודיעה לבית המשפט המחוזי בנ צרת כי היא תקיים משפט חוזר לרומן זדורוב, לאחר שהורשע פע מיים ברצח הנערה ב .2006

משמעות הדבר היא שבפרקליטות סבורים כי קיים סיכוי סביר להגיע להרשעה גם נוכח הראיות החדשות שהצטברו במהלך השנים ובשים לב לכך שבמשפט פלילי, ובוודאי בעבירה של רצח, יש להגיע לרמה של מעל לספק סביר על מנת להגיע להרשעה.

את ההחלטה הדרמטית קיבל פרקליט המדינה, עמית איסמן, לאחר שהקים צוות פרקליטים ותיקים ומנוסים ממחוזות שונים, אשר לא היו מעורבים בשום שלב בניהול תיק זדורוב. הצוות התבקש על ידי פר

קליט המדינה לעבור על כלל הראיות בתיק ולבחון מחדש את התשתית הראייתית על מנת להמליץ בפניו אם קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב. הצוות התבקש לבחון גם את הצורך בהשלמות חקירה והעברת חומרים שנאספו במהלך השנים.

לאחר שהצוות בחן את כלל חומרי החקירה והתייחס גם לטענות שהעלה סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, בפגישתו עם פרקליט המדינה, המליץ הצוות לנהל את התיק בשנית. בפרקליטות מוסרים כי המלצה זו עולה בקנה אחד גם עם המלצתם של המשנה הפלילי לפרקליט המדינה, מנהלת המחלקה הפלילית, וכן צוות הפרקליטים שטיפל בתיק במסגרת הבקשה למשפט חוזר.

לאחר בחינת הדברים ולאחר שקיים דיונים בלשכתו, החליט פרקליט המדינה לאמץ את העמדה, וגם משום שיש עניין ציבורי של ממש בניהול משפטו בשנית. במקביל, הוחלט לגנוז את התיק שנפתח בשעתו בעניינה של אולה קרבצ'נקו )א"ק( מחוסר אשמה.

"קיבלתי את ההודעה על ההחלטה למשפט חוזר. 15 שנה זרקו אותנו מכל המדרגות. אין לי עוד מה לומר", אמרה אמה של תאיר, אילנה ראדה.

עו"ד הלוי: "פרקליט המדינה טעה. אומרים שמה שהיה הוא שיהיה ואין חדש תחת השמש. זו אותה פרקליטות, ופרקליטות לא טובה"

"א"ק מאושרת"

עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ שמייצגים את א"ק מסרו:

 ??  ?? זירת הרצח. "העובדות לא עולות בקנה אחד עם גרסת הפרקליטות"
זירת הרצח. "העובדות לא עולות בקנה אחד עם גרסת הפרקליטות"
 ??  ?? תאיר ראדה ז"ל. התיק נגד א"ק נסגר מחוסר אשמה
תאיר ראדה ז"ל. התיק נגד א"ק נסגר מחוסר אשמה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel