Israel Hayom

האזהרה של בנט: "החיסון לא מספיק, העולם כולו הופך אדום"

בלי יעדים ברורים להגבלות ובלי הבטחה להימנע מסגרים: רה"מ התייצב למסיבת עיתונאים וקרא להקפדה יתרה על עטיית מסיכות ● פרופ' סלמאן זרקא מונה לפרויקטור הקורונה: "אפעל בשותפות ובנחישות"

- מיטל יסעור בית אור

בלי עדכון על צפי להגבלות נוספות ובלי לנקוב ביעדים ברורים: ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ התייצבו אתמול למסיבת עיתונאים בעקבות המשך התפשטות זן דלתא.

"יש עלייה מהירה במספר הנדבקים, החיסונים לבדם לא יספיקו מול זן דלתא, שמשנה את התמונה. מסיכות הן ההגנה היעילה ביותר", אמר בנט בפתח מסיבת העיתונאים, שבה נכחו גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש וכן ד"ר שרון אלרעי פרייס. ראש הממשלה חזר על המלצתו לציבור שלא לטוס לחו"ל והזהיר: "בקרוב כל המדינות יהיו אדומות. לצערי, עד לפני כמה שבועות כל ישראלי היה יכול לטוס לכל מדינה, ולא משנה אם היא אדומה או איזו מוטציה נמצאת שם - המצב כעת שונה".

בנוגע להטלת הגבלות חדשות אמר בנט: "מטרת העל שלנו היא שמירה על הציבור לצד שמירה על חיי השגרה והכלכלה. בממשלה החדשה ננסה דרך אחרת - יותר שקיפות ופחות סגרים. במקום לומר מה סוגרים, נבדוק איך אפשר להשאיר את המקומות פתוחים. הכי קל זה לעשות מה שעשו בשנה האחרונה

ולהכריז על סגר, אך אצלנו זה יהיה המוצא האחרון. אנחנו רוצים לצאת לדרך חדשה עם הציבור ולנסות לנצח את הקורונה בלי סגרים".

לצד זאת הסביר בנט כי "אנשים שלא יתחסנו לא יוכלו להיכנס למקומות מסוימים ללא הצגת בדיקה שלילית. כל מי שיגיע למקום סגור והוא לא מחוסן, ייאלץ להציג בכניסה בדיקה שלילית".

המומחה שהדליק משואה

אתמול הכריז השר הורוביץ על מינוי אל"מ )מיל'( פרופ' סלמאן זרקא לתפקיד ממונה הקורונה, במקומו של פרופ' נחמן אש, שהחל לכהן כמנכ"ל משרד הבריאות.

פרופ' זרקא, המשמש מנכ"ל המרכז הרפואי זיו בצפת בשבע השנים האחרונות וכן חבר קבינט המומחים של "מגן ישראל", הוא בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה. הוא משמש גם פרופסור חבר קליני בפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר־אילן, ומרצה בכיר בפקולטה למדעי החברה והבריאות ובחוג לרפואה צבאית באוניברסיט­ה העברית. לזרקא תואר שני באפידמיולו­גיה ובריאות הציבור מהאוניברסי­טה העברית בירושלים. לפרופ' זרקא שתי התמחויות - בבריאות הציבור ובמינהל ציבורי.

בעבר כיהן כמפקד המרכז לשירותי הרפואה של צה"ל וכראש מחלקת הבריאות בחיל הרפואה. זרקא, בן העדה הדרוזית, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות ה־17, על "פעילותו המייצגת את מחויבותה של מדינת ישראל לערכי היסוד של כבוד האדם וקדושת החיים".

"אני מודה על הזכות ועל האמון לשר הבריאות, למנכ"ל המשרד ולראש הממשלה", אמר פרופ' זרקא בהודעת המינוי. "אפעל בשותפות מלאה עם אנשי המקצוע והדרג הפוליטי בצורה מקצועיות ונחושה, וכשערכי מקצוע הרפואה לנגד עיניי. מגיפת הקורונה היא לא רק עניין בריאותי, מדובר בסוגיה מורכבת הנוגעת לביטחון הלאומי של מדינת ישראל. עלינו להביא בחשבון את כלל השיקולים וההשלכות הרחבות בהתמודדות עם הנגיף".

לפני כשנה היה פרופ' זרקא אחד המועמדים הבולטים להחליף את פרופ' סיגל סדצקי כראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. בעבר התבטא בעניין זהות פרויקטור הקורונה וציין כי נדרש לתפקיד "איש מטה מקצועי", וכי לפרויקטור צריכה להיות אחריות על חקירות אפידמיולוג­יות ועבודה משותפת עם רופאי המחוזות במשרד הבריאות.

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? לקראת הגברת האכיפה. תל אביב, השבוע
צילום: יהושע יוסף לקראת הגברת האכיפה. תל אביב, השבוע
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? רה"מ בנט במסיבת העיתונאים
צילום: אורן בן חקון רה"מ בנט במסיבת העיתונאים
 ??  ??
 ??  ?? פרופ' זרקא
פרופ' זרקא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel