Israel Hayom

המופע של בנט: זו בשורת השינוי שהבטחת?

- עידו שרים

אתחיל מהסוף. למרות העובדה שאני באמת בעד הממשלה הזו, או לפחות כך נדמה לי, אני לא בטוח שאוכל לשאת עוד מופעים טלוויזיוני­ים הזויים כמו זה שסיפק לנו רה"מ נפתלי בנט אתמול, שכל תכליתו היתה להראות לכולנו בפעם המי יודע כמה, שהוא־הוא ראש הממשלה של כולנו.

ברשותכם, אשמח לדבר על צורה ועל תוכן - שני נושאים שמבקשים התאמה והשלמה. קשר כזה, אם מתקיים כראוי, הוא בסיס מצוין ליצירה בעלת משמעות ברורה ויציבה.

נתחיל בצורה. מה היה לנו? מסך גדול עם אינפוגרפיק­ה שלא תבייש חוברת מדבקות של הקורונה לילדים בגן, מסיכה שחורה, מקומטת ומלוכלכת לטובת ההדגמה של ראש הממשלה כיצד, אחרי יותר משנה של מגיפה, עוטים מסיכה, ואיך לא? דוגמנית המרפק הנבוכה, שליבי יצא אליה תוך שהיא מסייעת לראש הממשלה להציג את האופן שבו יש לומר שלום "החל מעכשיו", למקרה ששכחנו. ריבונו של עולם, אם כבר לתת הצהרה לתקשורת, אז לכל הפחות תסגרו את כל הפינות לפני שהמצלמות פועלות.

נעבור לתוכן. "לא על כל שיחת טלפון עם בורלא עושים מסיבת עיתונאים", אמר ראש הממשלה השבוע מעל בימת הכנסת. בפועל, מתברר שעושים מסיבות עיתונאים גם על הרבה פחות. כמעט כל מה שהצלחתי לשמוע אתמול זה את הצירוף: "אנחנו, בשונה מקודמנו".

מה נגיד ומה נאמר, סאונד־בייט קליט שכזה מפמפמים לנו עוד מלפני שקמה הממשלה הזו. אבל מה עוד? "עוטים מסיכות, הולכים להתחסן ושומרים על ריחוק חברתי". מדהים. זה גם כתוב במדריך למלחמה במגיפות? אז זהו, שהקרדיט הוא דווקא לחבר הכנסת בנימין נתניהו, שאמר בדיוק את אותם הדברים לפני כשנה וחצי. אם המצב כה חמור ומצדיק את שרשרת האירועים הסמי־טרגית הזו, מדוע ברמת המדיניות דבר לא השתנה? להוריד נוסעים ממטוסים - זו הבשורה המרעישה למיגור הקורונה? או איך משפיע קיצור תקופת הבידוד על השטחה של עקומת ההדבקה? זו בשורת השינוי שביקשתם להביא לעם ישראל?

ראש הממשלה נפתלי בנט, הלעומתיות של הממשלה שלך מעצבנת, והיא כרגע נראית הדבר העקבי היחיד שאתה ושותפיך לדרך חולקים. אם זה מה שנכפה עלינו לשמוע ולראות בארבע השנים הקרובות, אנא מכם - הפסיקו.

החצי שאתם מלכלכים עליו גם ככה לא תומך בכם ויעשה הכל כדי להחליף אתכם,

ואני כלל לא בטוח שהחצי השני, שממש ביקש לבלוע את הצפרדע כדי שתצליחו, ימשיך להיות רגוע כל כך ביחס להתנהלות שלכם.

בחזרה לצורה ולתוכן. אל תוך האביזרים, הניצבים והדינמיקה המקרטעת הוזרקו תכנים ישנים ולא מעניינים - ובצורה מסורבלת ולא נעימה. אם זה נשמע פחות טוב מנתניהו וגם נראה פחות טוב מנתניהו - מה קיבלנו? ראש הממשלה נפתלי בנט, הקמפיינים נגמרו. או שתתעורר ותנהיג את המדינה באומץ ובביטחון, או שתחזור לכתוב ספרים כדי להרוויח כותרות. שחרר אותנו מהדינמיקה ההרסנית הישנה והמגעילה, ותנצל את ההזדמנות שהצלחת להנדס לעצמך טוב כל כך עם שבעה מנדטים, ותראה לנו כבר את הדרך הזו שאתה מדבר עליה. ואם אתה וממשלתך בוחרים בדרך ה"דווקא", לכו איתה עד הסוף. שחררו אותנו מההצגות, מהטלות הרפש הבלתי פוסקות, ובעיקר - מהחיפוש האובססיבי אחרי האשמים. לכו לעבוד.

ראש הממשלה נפתלי בנט, הלעומתיות של הממשלה שלך מעצבנת, והיא כרגע נראית הדבר העקבי היחיד שאתם חולקים. אם זה מה שנכפה עלינו לשמוע בשנים הקרובות - הפסיקו

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel