Israel Hayom

גורם בלשכת רה"מ: "נתניהו זורק אחריות"

גורם בסביבת בנט על תקופת נתניהו כראש הממשלה: "ההזנחה שלו אפשרה לאיראן להגיע לנקודה • המתקדמת ביותר בתוכנית הגרעין" הליכוד: "במקום להתבכיין - תתחיל לפעול נגד הסכם הגרעין"

- אריאל כהנא

גורם בלשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט תקף אתמול את יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, בנוגע לדברים שכתב ושפורסמו ב"ישראל היום" בנושא הגרעין האיראני.

"דבריו של יו"ר האופוזיציה נתניהו בנושא הגרעין האיראני לא ייאמנו, אפילו בסטנדרטים שלו. הוא היה ראש הממשלה במשך 12 שנים עד לפני חודש, וההזנחה שלו היא שאפשרה לאיראן להגיע לנקודה המתקדמת ביותר אי פעם בתוכנית הגרעין", אמר הגורם.

"במבחן התוצאה - זהו כישלון חמור. הוא יודע זאת, ומנסה לזרוק את האחריות על אחרים. הוא העדיף לנאום עם בריסטולים ולעשות מופעי יח"צ במקום לקדם פעולות חיוניות", הוסיף. "נאומיו כוונו בעיקר לציבור הישראלי כתעמולת בחירות, והביאו רק ליצירת אויבים ולהרחקת תומכים. מעולם הפער בין רטוריקה למעשים לא היה גדול יותר. זו הירושה שבנט קיבל, ומכאן הוא ינווט ויתקן בכל הכלים שעומדים לרשותו".

בליכוד השיבו לדברים: "לפני שלוש שנים, בטרם גנב את קולות הימין, אמר בנט כי 'במשך כל כך הרבה שנים לגלגו, זלזלו במדיניות העקבית שלו בעניין איראן. היום העתיד של ילדינו ונכדינו בטוח הרבה יותר מאתמול, ואני חושב שראוי שאותם מלגלגים ומבקרים של נתניהו בעניין האיראני, יגידו לו היום תודה רבה'. גם בנט יודע שאלמלא הפעולות הנועזות שהוביל נתניהו, הן במישור המבצעי והן בדעת הקהל העולמית, לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של פצצות גרעין נגד ישראל".

עוד הוסיפו במפלגה כי "במקום לשקר ולהתבכיין, מוטב שבנט יבטל עוד היום את מדיניות ה'אין הפתעות' שעליה התחייב לארה"ב ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד, ויתחיל מסע הסברה רב היקף בדעת הקהל האמריקנית נגד חזרת ארה"ב להסכם הגרעין המסוכן".

"חופש התגובה נפגע"

כזכור, במאמר שנתניהו פרסם, הוא כתב כי "אין מקום כאן לפרט את המכלול העצום של הפעולות שביצענו נגד תוכנית הגרעין של איראן".

"הבהרתי גם פומבית שנמשיך לעשות את כל הדרוש להבטיח את ביטחונה של ישראל - עם הסכם או בלי הסכם בין ארה"ב לאיראן", הוסיף. "והנה, תוך שבוע מהקמת הממשלה, ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד ביטל כליל מדיניות זו. הוא פגע פגיעה אנושה בחופש הפעולה של ישראל, כשבאופן מדהים התחייב לאמריקנים על מדיניות 'אין הפתעות'.

"ואני שואל: מה יקרה אם וכאשר תחזור ארה"ב להסכם הגרעין? האם מישהו חושב שהיא תסכים לפעולות צבאיות של ישראל שיסכנו הסכם זה?", כתב נתניהו. "וכשלפיד ובנט ידווחו מראש לארה"ב על פעולה צבאית מתוכננת והיא תתנגד לה, האם מישהו מאמין שלפיד, בנט וחבריהם יוציאו פעולות אל הפועל?"

נתניהו הוסיף: "פעלנו במשך שנים לשכנע את דעת הקהל האמריקנית להיאבק בתוכנית הגרעין האיראנית, ולהטיל על איראן סנקציות משתקות. פעולותינו תרמו לכך שהממשל האמריקני הקודם פרש מהסכם הגרעין המסוכן עם איראן, והטיל עליה סנקציות משתקות אף יותר".

 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ראש הממשלה בנט
צילום: אורן בן חקון ראש הממשלה בנט
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? יו"ר האופוזיציה נתניהו
צילום: אורן בן חקון יו"ר האופוזיציה נתניהו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel