Israel Hayom

מחסן אמל"ח - 25 מטרים מבי"ס

בצה"ל מעריכים: המשבר הכלכלי בלבנון יעכב מלחמה ● "בעימות הבא לא יהיה מנוס מכניסה קרקעית"

- לילך שובל

המשבר הכלכלי החריף בל בנון אמור לרסן את חיזבא ללה מלפתוח בלחימה עם ישראל בתקופה הקרובה. כך העריכו את מול בצה"ל.

בצבא חשפו מחסן אמצעי לחימה חבוי של הארגון, רק 25 מטרים מבית ספר. פרט לכך, במערכת הביטחון מזהים לאחרונה תופעה חדשה: פעילות של כנופיות פליליות בלבנון, שמנסות להבריח אמצעי לחימה וסמים לישראל לצורך רווח כספי שיציל אותן מהמצב הכלכלי הקשה, ובד בבד גם לבצע פיגועים בישראל.

"מלחמה תהיה מורכבת"

במסגרת מסע הדה־לגיטימציה שמנסה צה"ל לייצר סביב חיזבאללה, נחשף אתמול מחסן אמל"ח בכפר עבא, בירת מחוז נבטייה. בסרטון שמפרסם צה"ל ניתן לראות שהמטרה נמצאת 25 מטרים בלבד מבית הספר היחיד בכפר. לפי הצבא, קרבת אמצעי הלחימה לאוכלוסייה אזרחית מסכנת יותר מ־003 תלמידים, ובלבנון קיימות אלפי מטרות דומות. ההערכה היא כי היעד יפונה בעקבות חשיפתו בידי הצבא.

עם זאת, צה"ל עדיין לוקה בפער משמעותי בהסברה; לא לכל המטרות מוצמד "תיק מודיעין" מקיף שניתן לפרסמו לתקשורת ולציבור, במקרה שאותם יעדים יותקפו.

בפיקוד הצפון מדגישים כי במלחמה הבאה לא יהיה ניתן להימנע מלהפעיל כוחות יבשה בתוך לבנון.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, התהדר אתמול ביכולות הצבא: "המלחמה הבאה תהיה מורכבת עבורנו, אבל בלתי נסבלת עבורם. המסר שלנו לחיזבאללה: במערכה הבאה תפגשו מולכם צבא מאומן, קטלני ונחוש מאי פעם".

לפי ההערכות המודיעיניו­ת, חיזבאללה מחזיק כרגע בלבנון 150-130 אלף רקטות, פצמ"רים ואמצעי לחימה נוספים, ובצה"ל סבורים כי בעימות הבא בצפון ישגר הארגון לעבר ישראל בין 1,000 3,000־ל רקטות ביממה אחת. האיום המטריד ביותר הוא הטילים המדויקים, ובישראל מאיימים כי אם חיזבאללה ישתמש בהם, תתרחש "מלחמה רבתי".

חיזבאללה, כך מעריכים בישראל, אינו מעוניין שלבנון תתפרק, משום שהוא נהנה מהמודל הייחודי בלבנון ומהתקציבים שמעניקה לו המדינה. ארגון הטרור מעוניין, מצד אחד, להיות אחראי בפועל על הנעשה בדרום לבנון, אך בה בעת - להמשיך ולהסתתר מאחורי הדגל הלבנוני.

אין זה סוד גם שמצבו הכלכלי של חיזבאללה טוב יותר מהמצב בשאר לבנון. זאת, בין השאר, לנוכח העובדה שהארגון נהנה גם מתקציב איראני. בצבא הישראלי מוטרדים מתופעת ההברחות מלבנון, שעלתה לכותרות בימים האחרונים לאחר תפיסת 43 אקדחים, במהלך ניסיון העברתם מלבנון לישראל. תופעת הכנופיות הפליליות בלבנון חדשה יחסית והיא נגזרת של המצב הכלכלי.

 ?? צילומים: דובר צה"ל ?? אימון טנקים בצפון
צילומים: דובר צה"ל אימון טנקים בצפון
 ??  ?? צילום אוויר של מחסן אמצעי הלחימה הסמוך לבית הספר
צילום אוויר של מחסן אמצעי הלחימה הסמוך לבית הספר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel