Israel Hayom

הקואליציה התנגדה - הסיוע למשפחות מירון נדחה

האופוזיציה ממשיכה להתיש את הקואליציה בדיונים לתוך הלילה ● ח"כ אשר זעם על הפלת הצעת החוק לסיוע לנפגעי האסון: "האלמנות לא עניינו אותם"

- דניאל רוט אבנרי ואריאל כהנא

הלילות הלבנים במליאת הכנסת הפכו בשבועות האחרונים לנוהל. שוב הצבעות על הצעות חוק נמשכו אל תוך הלילה, כאשר באופוזיציה המשיכו להתיש את הקואליציה בקריאות ביניים ובנאומים ארוכים ומושכי זמן.

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוע לנפמ געי האסון הלאומי בהר מירון שהמ גיש ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) עם קבוצת ח"כים מהאופוזיצי­ה. 59 חברי כנסת מסיעות הקואליציה, ובהם רה"מ נפתלי בנט, התנגדו להצעה, לעומת 55 שתמכו בה.

לפי הצעת החוק, ועדת קביעת מתווה הסיוע תמנה 11 חברים, ובהם שופט בדימוס, נציג שר המשפטים, נציג שר העבודה, הרווחה והשירומ תים החברתיים, נציג המוסד לביטוח לאומי, נציג שר האוצר, נציג שר הבריאות, נציג השר לביטחון הפמ

נים, נציג השר לשירותי דת, נציג ראש הממשלה ושני נציגי ציבור.

כמו כן, הוצע שהוועדה תגיש את המלצותיה לשר האוצר בתוך 45 ימים מיום תחילתו של החוק, ושר האוצר יגיש את תוכנית הסיוע לאישור ועדת הכספים של הכנסת בתוך 45 ימים ממועד קבלת הממ לצות הוועדה. ח"כ אשר תקף את חברי הקואליציה שבחרו להתנגד: "חודש שלם בחשתם בדמם של הרוגי מירון כדי למצוא משהו על מישהו מהממשלה הקודמת. האלמ מנות לא עניינו אתכם. תתביישו".

בה בעת, מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את ההצעה של ח"כ קרן ברק (הליכוד), שלפיה נשיא המדינה יוכל להטיל את תפקיד הרמ כבת הממשלה רק על חבר כנסת שעומד בראש אחת משתי הסיעות הגדולות ביותר. 51 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 63 שהתנגדו.

כמו כן, מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול לבימ צוע מעשה הטרור. 50 תמכו מול 63 שהתנגדו בהצעת החוק של ח"כ אבי דיכטר (הליכוד).

"הממשלה תיפול"

בתוך כך, בכירים בקואליציה הפמ עילו לחצים כבדים על משרד הבמ ריאות, כדי שיאפשר לח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) להגיע למליאת הכנסת, אף שהוא אובחן כנשא קורומ נה וחייב לשהות בבידוד. עוד נודע כי לבכירים במשרד הבריאות נאמר אתמול בבוקר כי "אם לא יאפשרו לבליאק להגיע, הממשלה תיפול".

בעקבות הלחצים, צייץ ח"כ בליאק בטוויטר כי "לא סביר לממ נוע מחבר כנסת להצביע במליאה שלעומ גם אם הוא מאומת קורונה. חד וחלק". הח"כ הוסיף כי אף לם לא יפר את הנחיות הקורונה, הוא מצפה ממשרד הבריאות "להמ ציע פתרון סביר שיאפשר לי לממש את זכותי הדמוקרטית".

 ??  ?? הח"כים סמוטריץ' וליצמן
הח"כים סמוטריץ' וליצמן
 ??  ?? ח"כ אשר, אתמול
ח"כ אשר, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel