Israel Hayom

"צרפת לעולם לא תתפשר על ביטחונה של מדינת ישראל"

במטסים ובמצעדים, צרפת חגגה את יום הבסטיליה ● גם בבית השגריר בישראל חגגו: "ניצבים מול אויב משותף - האסלאמיזם הג'יהאדיסטי" ● הנשיא הרצוג: "אנחנו חזקים כשעובדים יחד"

- שמעון יעיש

יום הבסטיליה בארץ הקו דש: לכבוד יום העצמאות הצרפתי, נערך אתמול אירוע חגיגי בביתו של שגריר צרפת בישראל, אריק דנון.

באירוע נכחו מאות אנשים, ובהם מכובדים כמו נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שר המשפטים גדעון סער ורבים נוספים.

במהלך האירוע נאם השגריר הצרפתי ואמר כי "ראשית, במאבק משותף למען שלום וביטחון, אנו ניצבים מול אויב משותף, האסלאמיזם הג'יהאדיסטי הקיצוני והאלים, המסכן את הדמוקרטיה ואת הערכים שעליהם מושתתות המדינות שלנו. אנו משתפים פעולה באדיקות יתרה במאבק נגד הטרור. הרשויות הבכירות ביותר בצרפת חזרו ואישרו שלעולם לא יתפשרו על ביטחונה של ישראל, והן הטילו על חמאס את האחריות למלחמה האחרונה בעזה, תוך הדגשת זכותה של ישראל להגן על עצמה בכפוף לחוק הבינלאומי".

השגריר דנון התייחס לאיראן ואמר כי "המטרה המשותפת ברורה: משטר האייתוללות לא יחזיק לעולם בפצצה גרעינית. היו לנו חילוקי דעות לגבי הדרך, אך אנו עומדים יחד במאבק המתנהל בו בזמן נגד הסכנה הגרעינית, האיום הבליסטי והפעולות של איראן שנועדו לערער את היציבות האזורית, ובראש ובראשונה בלבנון, בסוריה ובעיראק. המחויבות המשותפת השנייה שלנו היא המאבק באנטישמיות.

"נחישותם של נשיא צרפת ושל הרשויות הפוליטיות בצרפת היא טוטלית. לאחר שאימצנו באופן סופי את הגדרת האנטישמיות כפי שהוצגה על ידי הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה, אנו פועלים בכל החזיתות למען מניעתה ודיכויה של האנטישמיות. כיום, אנו שמים דגש מיוחד על המאבק בתוכני שנאה ברשת, מאבק שבו אנו המובילים באירופה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם גם הוא באירוע ואמר: "לאחר ששמעתי את הנאום של השגריר הצרפתי, אני מבין למה בחרתי להגיע לאירוע הזה כאירוע ראשון. אנחנו צריכים לעבוד יחד, וכשאנחנו עובדים יחד - אנחנו חזקים יותר ויכולים להגן על הדמוקרטיה. בישראל אנחנו חוגגים יחד עם צרפת, הקשר בין המדינות עמוק וחשוב".

חגיגות בצל הקורונה

בתוך כך, בצרפת נערכו החגיגות למרות הקורונה שמתפשטת שוב פעם ברחבי המדינה. בשנה שעברה לא נערכו כלל אירועים כתוצאה מהסגר בעקבות הנגיף. מצעדים צבאים התקיימו בשדרות שאנז אליזה שבפריז כולל מטס ומיסוך עשן בצבעי דגל כחום לבן ואדום. עם זאת, נוכחות הקהל הייתה מוגבלת והציבור שהגיע נאלץ להראות תעודה ירוקה בה אישור התחסנות או החלמה.

 ?? צילום: אי.פי ?? חגיגות יום הבסטיליה
בפאריז
צילום: אי.פי חגיגות יום הבסטיליה בפאריז
 ??  ?? הרצוג ושגריר צרפת בישראל דנון
הרצוג ושגריר צרפת בישראל דנון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel