Israel Hayom

עלבון לאינטליגנצ­יה

- אביעד פוהורילס

כבר 30 שנה שמכבי חיפה משחקת באירופה, ואת מול קיבלנו בשידור חי מקזחסטן עלבון למועדון ולאינטליגנ­ציה. תמונות קשות שמתאימות לקבוצה בשנתה הראשונה ביבשת, ולא כזאת בשנתה ה .30 זה נראה כאילו שחקני חיפה סיימו בסוף השבוע חודש מפרך ביורו .2020 אבל אף אחד מהם לא שיחק בשום נבחרת, ולא ישב אפילו על הספסל. סביר להניח שרובם שכבו בבית על הספה, בהו עד שעה מאוחרת במשחקים והלכו לישון. אתמול הם בעיקר הסריחו את הדשא בשני מפגשי זוועה מול קייראט - ועפו למסגרת האטרקטיבית של הקונפרנס ליג. מאחלים לכם הצלחה במסגרת החדשה.

היה נחמד לשמוע את הפרשן אבי נמני, שידע להגיד בתוספת הזמן, כשהמשחק היה מחוסל כבר מזמן, שחיפה קבוצה טובה בהרבה מקייראט, ושהוא כלל לא העלה בדעתו שתפסיד לה. יש לי כבוד גדול לנמני השחקן, אבל לפרשנותו אין על מה להסתמך, בוודאי אחרי שחיפה לא ניצחה את הקז חים גם בסמי עופר.

הפרשנות של נמני היתה מיקרו לאירוע, אבל היא מעידה על המאקרו, החמור יותר, ולא מפנימה אחרי כל השנים האלה את האמת על מקומנו ביבשת. עונה אחרי עונה נותרנו חסרים את הצניעות הבסיסית להבין שהכדורגל פה, חוץ מהבלחות, נמצא בנסיגה משמעותית, ושהשחקנים כאן מתרחקים מאחיהם הפי נים, ההונגרים והאיסלנדים. את הדנים או השבדים אסור בכלל להזכיר.

סיפור רוקאביצה מוזר ברמות. חסרונו הורגש את מול עד אוסטרליה, ולא ברורה לי ההתנהלות של שני הצדדים שלא לסכם על המשך דרכו. בחיפה הוא היה פנומן, הצלחה מוכחת, מלך שערים, אבל הוא כבר בן ,34 וסיכוייו לתפוס דג שמן יותר מחיפה, בטח אחרי יורו, כשהמון שחקנים נחשפו לשוק - שואפים לכ לום. איך זה שחיפה לא ידעה להוריד אותו מהעץ? מדובר בלוז לוז סיטואיישן. בסוף חיפה תישאר בלי חלוץ ,9 עם שחקנים לא בשלים, או מעבר לשיא, או משלימים. והוא? אולי ישחק באדלייד.

שלא לדבר על משחק ההגנה והניסויים בבני אדם שביצע אתמול בכר דווקא במשחק עם כל כך הרבה משמעות לשלושת הכפים - כוח, כבוד וכסף. הבחי רה בשון גולדברג וברז מאיר כשחקני כנף לא תרמה כלום, ולחזות ברמי גרשון הולך לאיבוד שוב ושוב ברחבה אחרי כל השנים והסיפורים והקאלט זה הרבה מעבר לוועדת חקירה בראשות שופט מחוזי. לפחות.

 ?? צילום: אלן שיבר ?? ברק בכר. הניסויים שלו לא עבדו
צילום: אלן שיבר ברק בכר. הניסויים שלו לא עבדו
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel