Israel Hayom

הספורטאים בטוקיו יענדו לעצמם את המדליות

- תקדים במשחקים האולימפיים בחסות הקורונה: כתב "ישראל היום"

מנפלאות הקורונה: הוועד האולי מפי הבינלאומי החליט אתמול כי ספורטאים במשחקים האולימפיים בטוקיו שיזכו במדליות יענדו אותן על צווארם באופן עצמאי, כדי להתגונן מפני התפשטות הנגיף.

השינוי המשמעותי בטקסי ההענ קה הוכרז ע"י נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך: "המדליות לא יינתנו על הצוואר", אמר לתק שורת הבינלאומית בשיחת ועידה.

"הן יוצגו בפני הספורטאי על מגש, ואז הוא ייקח את המדליה בע צמו. נוודא כי מי שיניח את המדליה על המגש יעשה זאת רק בכפפות מחוטאות, כדי שהאתלט יוכל להיות בטוח שאף אחד לא נגע במדליה לפני כן", הוסיף באך. הגישה האולימפית שונה מבכ דורגל, שבו נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, תלה מדליות באופן אישי על צוואר השחקנים בגמר היורו שנערך ביום ראשון בלונדון, מה גם שלחץ את ידו של שוער איט ליה, ג'אנלואיג'י דונארומה, לאחר שהוענק לו תואר שחקן הטורניר.

מבוכה גדולה לבאך

תומאס באך, נשיא הוועד האולי מפי, עורר סערה לא קטנה לאחר שכינה את תושבי יפן "סינים". בת גובותיו הפומביות הראשונות מאז הגיע לטוקיו בשבוע שעבר, ניסה באך להרגיע את הציבור שהמשחקים לא ייהפכו לאירועי הדבקה המוניים.

"היעד המשותף שלנו הוא משחקים בטוחים ומאובטחים", אמר בפגישה עם ראש הוועדה המארגנת של טוקיו ,2020 סייקו האשימוטו, והמנכ"ל טושירו מוטו. "לכולם - לספורטאים, לכל המשלחות והכי חשוב גם לעם הסיני", ותיקן מייד: "לעם היפני". המתורגמנים מאנגלית ליפנית לא חזרו על הטעות בפגישה, אך דיווחים של כלי תקשורת יפניים עוררו תגו בת נגד ברשתות החברתיות.

כמו כן, באך אמר כי המשחקים יהיו "הכי מוכנים אי פעם" למרות שלל האתגרים הלוגיסטיים שמצי בה המגיפה, בין היתר כניסת טוקיו למצב חירום טרם פתיחת המשח קים האולימפיים והעובדה כי רק 17 אחוזים מתושבי יפן התחסנו עד כה.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? אפילו טקס החלוקה לא ייראה אותו דבר
צילום: אי.אף.פי אפילו טקס החלוקה לא ייראה אותו דבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel