Israel Hayom

מהדלת הראשית

ניקולו מלי, בקאמבק גדול, שב למילאנו כדי להוכיח שהעבר לא יחזור על עצמו ● לצידו המעבר של אלכסיי שבד, שחצה את הכביש במוסקבה ● אבי סגל עם ההחתמות המפתיעות של הקיץ

- אבי סגל

עבור מכבי ת"א זה היה "נס מילאנו". עבור מילאנו וניקולו מלי זה סיוט מילאנו. אחת מהעבירות הכי זכורות ביורוליג היתה העבירה הבלתי ספורטיבית המיותרת קרוב למרכז המגרש שביצע ניקולו מלי, במשחק מספר 1 בסדרה בין מילאנו למכבי ת״א שהתקיים בביתם של האיטלקים ב .2014

העבירה הזו הביאה את מכבי לקאמ בק גדול ולניצחון חוץ יקר, ובסופו של דבר לניצחון בסדרה כולה, שסידרה מקום בפיינל פור שבו גם זכתה בג ביע. עד העונה, כשעלה לפיינל פור, לא הצליח המועדון האיטלקי לתקן את הפאשלה.

מלי הגיע במאתיים קמ״ש כדי לבצע את העבירה המיותרת על טייריס. הפעולה הזו ייצגה בדיוק את מי שהיה הפורוורד האיטלקי, אז בגיל 23 - מוכשר מאוד אבל חסר ביטחון ולא מצליח למצות את עצמו.

בשבוע שעבר הוא חזר למילאנו אחרי שש שנים שחקן אחר לגמרי. יעידו על כך החוזה שקיבל לשלוש שנים והעובדה שמילאנו ויתרה על אחד ממצטייניה בעונה שעברה, זאק לידיי, רק כדי לפנות לו מקום.

עכשיו מילאנו אמורה ליהנות מה חלטתו של הפורוורד האיטלקי לעזוב את המועדון ב .2015 כי עד שלא יצא משם, הוא לא ממש גדל ופרח. אך מאז, הקריירה שלו עפה.

אמנם הוא עזב את איטליה, אבל קיבל מאמן איטלקי כשחתם בבאמברג, שאותה אימן אנדריאה טרינקיירי. כמו לעוד הרבה שחקנים, טרינקיירי שדרג את הקריירה ואת הקבוצה, ויחד איתו היא זכתה בשתי אליפויות ונתנה הופ עות טובות ביורוליג.

אז יכולנו ללמוד טוב על האיכויות של ניקולו מלי כשחקן בעמדה מספר 4 עם קליעה טובה מבחוץ ויכולת מסירה מצוינת. עוד רכז על המגרש.

בשלב מסוים הוא אף הפך ל 4 הטוב באירופה, כשהגיע למועדון גדול )פנרבחצ'ה( עם המאמן הכי גדול )ז׳לימיר אוברדוביץ׳(. בסיום השנתיים שבהן שיחק עם הקבוצה פעמיים בפיינל פור ביורוליג, מהן פעם אחת גם בגמר, הגיעה נקודת השיא של מלי והוא עבר לאן.בי.אי. בליגה הטובה בעולם הוא שיחק עונה וחצי בניו אורלינס וחצי עונה בדאלאס. עכשיו, בשלה העת לאיחוד המשותף.

שבד עבר לצסק"א

זו ההעברה הגדולה של הקיץ וגם המפתיעה ביותר. אלכסיי שבד עבר מחימקי מוסקבה לצסק"א מוסקבה. מידת ההתאמה בספק גדול, מידת הסיכון גבוהה מאוד.

שבד היה במשך זמן רב המשת כר הגבוה באירופה עד החתמתו של ניקולה מירוטיץ׳. כשחימקי מצויה בקשיים כלכליים, ולא רק שהיא לא תהיה ביורוליג בעונה הבאה, אפילו ב VTB היא לא תשחק, היה ברור שהוא יעזוב אותה הקיץ.

היעד מפתיע ביותר. שבד הוא סופר מוכשר וסופר סקורר, אבל שנוי במ חלוקת. השחקן שלא רואה אף אחד מסביבו הולך לצסק"א.

איך יסתדר כוכב גדול עם אגו ענק בתוך סוללת הכוכבים והאגו שיש בצסק"א? איך יסתדר עם המשמעת של המאמן דימיטריוס איטודיס שה ביאה את מייק ג׳יימס )כוכב לא פחות גדול ממנו( לסיום דרכו במועדון הרו סי במהלך העונה שעברה? איך יסתדר שחקן שלוקח כמות דו ספרתית של זריקות, ונוהג לשחק לא פעם התקפה של אחד עד חמש בתוך המארג המאוד קבוצתי של קבוצת הפאר הרוסית?

התחזיות אולי לא אופטימיות, אבל צריך לזכור שני דברים: את כמות הכישרון ההתקפי של הגארד, ואת העובדה שלמרות הכל, הוא אחד המוסרים הטובים באירופה.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? מלי. "נס מילאנו" נשאר נחלת העבר
צילום: אי.אף.פי מלי. "נס מילאנו" נשאר נחלת העבר
 ?? צילום: אלן שיבר ?? שבד. יצטרך למצוא את עצמו
צילום: אלן שיבר שבד. יצטרך למצוא את עצמו
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel