Israel Hayom

אפקט הקורונה? נחשף הקיצוץ בשכרם של שחקני מכבי ת"א

מכבי ת"א החליטה לפעול מהר וסיימה את בניית הסגל לעונת 2021/22 בשלב מוקדם ● הנתונים שאנו מפרסמים ב"ישראל היום" מראים שזה השתלם לה כלכלית, והשחקנים ירוויחו השנה קצת פחות מבעונה שעברה ● סקוטי ווילבקין שוב בראש הרשימה

- יעקב מאיר

1מכבי בשונה מהעונה שעברה, שבה

ת"א התנהלה בחוסר ודאות כלכלית גדול בצל משבר הקורונה שהשפיע על בניית הק בוצה, העונה אלופת ישראל מכרה כבר כ 8,800 מינויים, וכן קיבלה כסף מרשת הביטחון של משרד האוצר בעקבות נזקי הקורונה, ולכן פעלה במהירות במלאכת הרכבת הסגל.

במחלקה המקצועית של המועדון הפיקו לקחים מהשנים שעברו, והבינו כי בשונה מהעבר - מכבי ת"א היא כבר לא השם הכי אטרקטיבי עבור שחקנים זרים, שלא מחכים ולפעמים מעדיפים הצעות מקבוצות הנחשבות קטנות יותר, אך עם סיטואציה מק צועית טובה עבורם.

לכן החליטו הצהובים לפעול מהר בבחירת הזרים, וגם טובי ההיסטו ריונים לא זוכרים מתי בפעם האח רונה בתחילת חודש יולי כל שמו

נת הזרים כבר היו חתומים. לעומת זאת, במכבי הבינו שכמעט כל השחקנים הישראלים מחכים להם, ומוכנים לעכב הצעות אחרות כדי לראות אם יש סיכוי שיצליחו לה שתלב בסגל הצהוב )לדוגמה, יפתח זיו ועוז בלייזר(. למעשה, רק בימים האחרונים הם סיכמו עם רומן סורקין, הישראלי הבכיר החמישי וכנראה גם האחרון בשלב זה.

סיבה נוספת לעיכוב בבניית הסגל הישראלי היתה ההתלבטות של עומרי כספי אם להמשיך לעונה נוספת. אם שחקן האן.בי.אי לשעבר היה מחליט להישאר היו לכך השלכות כלכליות ומקצועיות משמעותיות, ורק לאחר שהודיע באופן סופי כי החליט לפ רוש, החליטו הצהובים כי הם צריכים שחקן נוסף בעמדות הפנים, והאיצו את המגעים מול סורקין. 2 רק בעוד כמה חודשים נדע אם ניקולה וויצ'יץ' ויאניס ספרו פולוס הצליחו בבניית הקבוצה, או שסימני השאלה סביב האיזון בקו האחורי והחוסר בשחקנים הגנתיים איכותיים )מישהו אמר יובל זוסמן?( ישפיעו על התוצאות במגרש.

אך כבר עכשיו אפשר לומר שההחלטה לבנות את הסגל בצורה זריזה, ולא להתעכב כמו בשנים שע ברו, התבררה כמוצלחת מאוד מבחינה פיננסית. בנתונים שאנו מפרסמים באופן בלעדי ב"ישראל היום", אפשר לראות שמכבי ת"א הצליחה להביא שחקנים טובים בשכר יחסית נמוך, תוך שהיא גם מנצלת את הסיטואציה בשוק וגם הורידה מעט בשכר השח קנים, לעומת העונה שעברה.

ג'יימס נאנלי, שסבל מפציעות בשנים האחרונות וגם בעונה האח רונה מיעט לשחק באן.בי.אי, ישתכר בעונה הקרובה בכחצי מיליון דולרים, ואם יישאר בריא ויחזור להפגין אפילו ‪80 70‬ אחוזים מיכולתו המוכרת - זו תהיה עסקה מעולה עבור הקבוצה. גם

שחקן עם הפוטנציאל ההתקפי של דריק וויליאמס יכול לתת תפוקה שתהיה שווה הרבה יותר מהמש כורת שהוא יקבל בעונה הקרובה. את דראגן בנדר לא הכנסנו לחי שוב הכללי כי הוא מחלים מפצי עה, ורק לקראת שנת 2022 יתב רר כמה הוא יכול לתרום לקבוצה בעונה 3גם הקרובה.

בגזרה הישראלית אנו רואים צניחה משמעותית בסך המשכורות. בשנתיים האחרו נות עומרי כספי לבדו קיבל יותר ממיליון דולרים, וגם לפני כן היו שחקנים ישראלים/מתאזרחים שקי בלו משכורות נאות, כמו אלכס טיוס ואחרים. בהחלטה מחושבת ומושכלת הורידו הצהובים את שכר השחקנים המקומיים, וכל החמישה ביחד מק בלים כמיליון דולרים. לפי גורמים, זהו הסכום שאותו מייעדים להקציב במועדון גם בשנים הבאות לטובת שחקנים ישראלים, אלא אם טי.ג'יי ליף ייעתר לבקשות ויסכים לוותר על קריירה בליגה הטובה בעולם, לטובת חוזה נאה במכבי ת"א.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילומים: דני מרון, אלן שיבר ?? זיו. צניחה משמעותית בשכר הישראלים
צילומים: דני מרון, אלן שיבר זיו. צניחה משמעותית בשכר הישראלים
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel