Israel Hayom

"אולי נבטל ברגע האחרון"

דרמה בדקה ה 90 בטוקיו? ● מספר נדבקי הקורונה הגיע ל ,71 יומיים בלבד לפני פתיחת המשחקים ● ר"מ יפן מרגיע: "אנחנו יכולים להצליח"

- נטע בר

משבר הקורונה בקרב המ שתתפים והאורחים של המ שחקים האולימפיים בטוקיו החריף אתמול, לאחר שמספר הנדבקים בקרב המגיעים לארץ השמש העו לה במסגרת המשחקים עלה ל ,71 מהם לפחות שבעה אתלטים מה משלחות השונות.

אתמול נודע כי מתעמלת אמרי קנית קארה איקר וחבר הצוות הצ'כי אנדרי פרושיץ נדבקו בנגיף - והוע ברו למתקני בידוד ייעודיים. המש תתף הצ'כי התאכסן בכפר האולי מפי, ולא ידוע אם בא במגע עם משתתפים אחרים בתחרות. סוכנות הידיעות אי. פי דיווחה כי שני הס פורטאים מצטרפים לרשימה של 13 "אנשי צוות הנוגעים למשחקים", קטגוריה שיצרו המארגנים עבור משתתפים במשחקים ואנשי צוות העובדים בצמוד אליהם.

בצל גל ההדבקה, ראש הוועדה המארגנת של טוקיו 2020 טושי רו מוטו אמר במסיבת עיתונאים כי אינו שולל את ביטול המשחקים האולימפיים ברגע האחרון.

למעשה, מוטו לא אמר זאת מפור שות, אולם כשנשאל על עתיד המ שחקים לא סיפק תשובות נחרצות לגבי קיום האירוע.

"אנחנו לא יכולים לחזות מה יקרה עם מספר מקרי ההידבקות של נגיף הקורונה. נמשיך בדיונים אם יהיה זינוק במספר החיוביים", אמר מוטו. בתשובה לשאלה אם המשחקים עדיין עלולים להתבטל ברגע האח רון, אמר: "הסכמנו כי בהת בסס על הערכות המצב, נת כנס שוב לשיחות סביב קיום המשחקים. בשלב זה מספר המקרים החיוביים עשוי לע לות או לרדת, ולכן נחשוב מה עלינו לעשות ברגע האמת".

"נגן על העם"

ראש ממשלת יפן, יושהידה סוגה, התייחס למשבר הנוכחי ואמר: "העולם מתמודד עם קשיים רבים. אנחנו יכולים להצליח להוציא לפועל את המשחקים. זה המסר שיפן צריכה להעביר כעת לעולם. עם זאת, אנו נגן על הבריאות של בני העם היפני".

כשנשאל לגבי התפרצות הקורונה בקרב משתתפי המשחקים, אמר סוגה: "מאבקה של יפן בקורונה ובקיום המשחקים האולימפיים ידע כמה נסיגות לאחור, אך אני מאמין שנמצא את הדרך החוצה מהמנהרה, והיציאה ממנה כבר נראית לעין".

משרד ראש הממשלה היפני הודיע מוקדם יותר השבוע כי 21 אחוזים מ 126 מיליון תושביה של יפן כבר

חוסנו נגד מחלת הקורונה, אך הנתון מותיר רבים מהם פגיעים לווריאנט דלתא, שמתפשט ברחבי העולם. בש בוע החולף נרשמה עלייה משמעותית של מספר מקרי ההידבקות בנגיף, וביום שני נרשמו יותר מ 3,300 מק רים של הידבקות. יותר מ 800 אלף מתושבי יפן נדבקו בנגיף מאז פרצה המגיפה, ויותר מ 15 אלף מתו ממנה.

 ?? צילום: רויטרס ?? אירוע הלפיד האולימפי בטוקיו
צילום: רויטרס אירוע הלפיד האולימפי בטוקיו
 ?? צילום: ?? שוטרים בבירת יפן GettyImage­s
צילום: שוטרים בבירת יפן GettyImage­s
 ?? צילום: GettyImage­s ?? כוחות הביטחון נפרסו בטוקיו
צילום: GettyImage­s כוחות הביטחון נפרסו בטוקיו
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel