Israel Hayom

בישראל נערכים למאבק נגד בן אנד ג'ריס

- אריאל כהנא והיאלי יעקבי הנדלסמן

במערכת המדינית בי שראל נערכים למאבק ממושך ורחב בהחלטת יצרנית הגלידות האמריקנית בן אנד ג'ריס, בשל כניעתה לתנועת החרם והודעתה כי לא תסכים למכירת מוצריה במזרח ירו שלים וביו"ש.

גורם ישראלי הבקיא בפרטים אמר ל"ישראל היום" כי בימים הקרובים תתקיים בחינה מע מיקה של החוקים נגד תנועת החרם, שהועברו בשנים האחרו נות ב 35 מדינות בארה"ב. בחלק מהמדינות החוקים הצהרתיים בלבד, ואילו באחרות מוטלים עיצומים כלכליים על מי שנוקט צעדי חרם. במערכת המדינית יבחנו דרכים לגביית מחיר כלכ לי מהחברה המפורסמת. "המטרה היא גם לגבות מחיר וגם להעביר מסר לאחרים", אמר הגורם.

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם, גלעד ארדן, פנה שלשום ל 35 מושלי מדינות בארה"ב שבהן קיימת חקיקה נגד החר מת ישראל, וביקש מהם לפעול משפטית נגד בן אנד ג'ריס.

גם בארה"ב פורסמו גינויים רבים על צעדה של החברה. בניו יורק אף החל חרם נגדי, ועשרות חנויות הודיעו כי יפסיקו לשווק את מוצרי בן אנד ג'ריס.

בישראל בכירים רבים תקפו את החברה. רה"מ נפתלי בנט, שוחח עם מנכ"ל חברת יוני ליוור, אלן ז'ופ, המחזיקה בבעלות על בן אנד ג'ריס ואמר לו כי "מדובר במעשה שיש לו השלכות חמורות".

שר החוץ יאיר לפיד הוסיף כי מדובר ב"כניעה מבישה לאנטישמיות, ל ,BDS לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי".

למרות המחאה הנרחבת נגד החברה, אבי זינגר, בעל הזיכיון הישראלי של בן אנד ג'ריס, העיד על גידול של 21% במ כירות אתמול.

"זוכים לתמיכה מרגשת"

זינגר אמר ל"ישראל היום" כי הוא לא חושב על האפשרות שלא ימכור את מוצרי המותג בעוד שנה וחצי. "אני בכלל לא רוצה לחשוב על אופציה כזו. מי חלם על דבר כזה?", אמר. "בוא נראה מה הממשלה תעשה בנו גע לזה".

"אני לא חושב עדיין על היום שאחרי. המדינה חייבת להילחם בכל האמצעים לשנות את ההח לטה הזו. אם זה לא יקרה זו מפלה חמורה ביותר לישראל, וזה נותן פתח ל BDS לפנות לכל קונצרן בינלאומי ולהפעיל עליו לחצים להפסיק למכור".

לדבריו, "כשהתפוצצה הפ רשה, התגובות היו מאוד שלי ליות. אחרי שהתחלנו להסביר, אנשים התחילו להפנים שלא מדובר בנו. הם הבינו שאנחנו מפעל ישראלי עם 160 עובדים, והמגמה התחילה להתהפך.

"אנחנו מקבלים אינסוף הוד עות תמיכה מארגונים ומאנ שים פרטיים. זה פשוט מרגש ולא מובן מאליו".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? גידול של 21% במכירות
צילום: אי.אף.פי גידול של 21% במכירות
 ??  ?? זינגר במפעל בבאר טוביה
זינגר במפעל בבאר טוביה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel