Israel Hayom

הרמטכ"ל על הירי: "לבנון נמצאת בתהליך קריסה"

בישראל מעריכים כי ארגון פלשתיני עומד מאחורי ירי הרקטות אתמול ● בחמאס האשימו: "תוקפנות פושעת של ישראל בסוריה בערב חג הקורבן" ● רה"מ בנט: "פועלים בכל הזירות, ונמשיך בכך"

- לילך שובל, דניאל סיריוטי ושמעון יעיש

בישראל עדיין לא יודעים לומר מי ירה אתמול לפנות בוקר את שתי הרקטות משטח לב נון לשטח ישראל, אך ההערכה היא שמדובר בארגון פלשתיני.

הירי לעבר ישראל היה ללא שום התרעה, אם כי כמה שעות קודם לכן דווח שצה"ל תקף בסוריה. עם זאת, ההערכה היא כי אין קשר בין התקי פה בסוריה לבין הירי מלבנון. נזכיר כי במהלך מבצע שומר החומות נורו לעבר ישראל רקטות מהצפון בכמה הזדמנויות, שלא נפלו בשטח יש ראל, וגם אז ההערכה בצה"ל היתה כי ארגון פלשתיני הוא שירה אותן.

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, התייחס אמש לירי מלבנון ואמר: "מדינת לבנון נמצאת בתהליך של קריסה, ולחיזבאללה יש חלק בתה ליך הזה. אנחנו לא מתכוונים לא פשר את הירי מהסוג שהיה לפנות בוקר. אנחנו נגיב באופן גלוי או חשאי או שניהם ביחד על כל הפרה ביטחונית מלבנון, מי שזה לא יהיה".

שר הביטחון גנץ אמר: "למדינת ישראל יש אינטרס בלבנון יציבה ומשגשגת כלכלית. לצערנו, המצב בלבנון הולך ומחמיר, וחיזבאללה וארגוני טרור נוספים פועלים נגד האינטרסים של העם הלבנוני. הגבנו בלילה, ונמשיך להגיב ולפעול בזמן ובמקום הנכונים מול כל הפרה של ריבונות ישראל. מדינת לבנון היא האחראית לנעשה משטחה. אנחנו הושטנו יד ללבנון והצענו לה סיוע הומניטרי. אותה היד שהושטה היא גם אגרוף הברזל שיגיב מול כל תו קפנות והפרת ריבונות, ואני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול להשבת היציבות בלבנון".

בתוך כך, שום ארגון לא קיבל אחריות לירי מלבנון לגליל המע רבי. בישראל הטילו את האחריות לירי על ממשלת לבנון, אם כי לכל ברור שלא ניתן לירות רקטות מלב נון לשטח ישראל ללא ידיעת ארגון הטרור חיזבאללה.

בהודעה של חמאס נמסר כי "יש ראל ממשיכה בתוקפנות הפושעת שלה בסוריה בערב חג הקורבן ופו רצת למסגד אל אקצא כדי למנוע מפלשתינים להתפלל במתחם הק דוש". בהודעת משרד החוץ הסורי נמסר כי דמשק תגיש תלונה למוע צת הביטחון של האו"ם כנגד "התו קפנות החוזרת ונשנית של ישראל והפרת ריבונותה של סוריה".

בעקבות ירי הרקטות מלבנון לג ליל מסר משה דוידוביץ, ראש המו עצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: "תושבינו מורגלים בה תמודדות עם מצבי חירום אלה ומ קיימים שגרת חיים בסמיכות לגבול הנפיץ והמסוכן ביותר של ישראל. כולי תקווה כי מדובר באירוע בודד שלא יתפתח וכי נמשיך להיות בש גרה מלאה. עם זאת, המצב מזכיר לנו שוב את הצורך המיידי בתקצוב תוכנית 'מגן הצפון' לטיפול בפערי המיגון האדירים במרחבים הפרטיים והציבוריים ביישובי קו העימות".

גם ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס לירי הרקטות ואמר: "לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון ישראל. מי שינסה לפגוע בנו - ישלם מחיר כואב בחזרה. אנח נו פועלים כל הזמן, יומם וליל, בכל הזירות, ונמשיך בכך". עוד הוסיף: "אזרחי לבנון נלקחו כבני ערובה של חמינאי ונסראללה לטובת אינטר סים איראניים. זה מצער - אך לא נקבל זליגה של המצב בלבנון לתוך ישראל".

קיץ ללא הפסקה

בתוך כך, נראה כי המתיחות באזור לא משפיעה על הישראלים, שפוק דים את אזור הצפון ונהנים מחופשת הקיץ באתרים ובפארקים השונים. אלדד יוגב, יו"ר איגוד הנופש הכ פרי, שאליו משתייכים יותר מ 700 צימרים והבעלים של הצימר "אחוזה על המים", אמר: "זה קרה גם לפני שבועיים וזה לא הבהיל אף אחד. השגרה רגילה לחלוטין, אין ביטולים בכלל. לפי הבדיקה שלי היום בבוקר, כל המתחמים מאוכלסים ויש ביקו שים מאוד גבוהים עכשיו. כרגע יש סוג של חשש שנהיה סגורים בחגים אז אין טירוף של הזמנות לתקופה הזאת, אבל אנחנו מאמינים שיהיה בסדר כי הרבה בעלי צימרים מאפ שרים ביטול ללא עלות, מה שמרגיע הרבה מאוד נופשים שרוצים לנפוש בצימרים בצפון בתקופת החגים".

 ?? צילום: אייל מרגולין/ג'יני ?? טנקים בגבול, אתמול
צילום: אייל מרגולין/ג'יני טנקים בגבול, אתמול
 ??  ?? נופשים ונהנים כרגיל
נופשים ונהנים כרגיל
 ?? צילום: אי.פי.אי צילום: אי.פי ?? "ישראל היום", 18.07.2021
צילום: אי.פי.אי צילום: אי.פי "ישראל היום", 18.07.2021

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel