Israel Hayom

מערכה שמתמקדת בדמוניזציה של ישראל

- אמנון לורד

הבעיה עם חברת NSO היא שגם בארץ אין לה שם כל כך טוב. הם משקיעים הרבה בלפתות עובדי היי טק כדי שיעבדו אצלם. היא קשורה לממשלה באמצעות רגו לציה והיתרי ייצוא. זה לא סוד בברנז'ה הטכ נולוגית שזה המינימום בהקשרים הממשלתיים של החברה. ישראל לא מכרה את המילה האח רונה של תוכנות המודיעין והמעקב. העוב דה היא שנשמרה היכולת לכבות את התוכנה לפי שיפוט החברה, גם כשהיא מופעלת בידי ממשלות זרות.

בסך הכל, העולם נמצא בעידן של מעק בים ופיקוח, וישראל הפכה בעשור האחרון למעצמת סייבר. הסייבר הוא אחד הגורמים להפיכת ישראל למעצמה. לא מדובר במכי רה של אמצעים מתקדמים למדינות שמסכ נות את העולם, כמו איראן או סין. הונגריה, אזרבייג'ן וערב הסעודית הן שלוש מדינות שבדרגות שונות אין להן שם טוב ב"ניו יורק טיימס", בבי.בי.סי ובשאר סניפי הפירמידה התקשורתית במערב.

אבל הונגריה היא דמוקרטיה שבראשה עומד מנהיג לאומני שלא מוצא חן בעיני המגזר הליברלי רדיקלי. עם זאת, זו מדינה דמוקרטית לגיטימית. הסיבה שישראל עושה עם המדינות האלה עסקים ידועה. כבר נכתב בעבר כי סעודיה ואזרבייג'ן חיוניות להתאר גנות האסטרטגית של ישראל מסביב לאיראן.

לפרסומים על קשרי NSO עם אותן מדינות יכולות להיות כל מיני סיבות. אפשר לשער אותן לפי התוצאה. בימי ממשל אובאמה נח שפו פתאום בויקיליקס כמויות חומר אדירות. פורסמו אז דיווחים אותנטיים שלא ניתן היה להתכחש אליהם על ריגול אמריקני כנגד גורמים בממשלת ברזיל, מעקבים והאזנות במוקדי הממשל הגרמני וגם בישראל. הפר סומים גרמו למשבר ביחסי ארצות הברית עם אותן מדינות. האפקט העיקרי היה של מבוכה.

היום ישראל על הכוונת. גורמים שונים רוצים לייצר לישראל דימוי של מדינה המ סייעת למשטרים אפלים לנהל את עצמם מול אזרחיהם. מישהו מפעיל מערכת של עוצמה רכה הממוקדת בדמוניזציה של ישראל.

הבעיה היא שבכל המדינות, כולל המעצמה הדמוקרטית האמריקנית - ואולי בייחוד שם - הממשל עסוק הרבה בניסיון להשתלט על האזרחים. ממשל ביידן מבצע מעקב באמצ עות פייסבוק כדי לסתום פיות בנושא המגי פה והחיסונים. זה פירוק של התיקון הראשון לחוקה. הדבר החשוב באמת הוא שכל אמצעי המעקב והריגול האלה לא יופעלו בתוך מדי נת ישראל ללא פיקוח משפטי הדוק.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel