Israel Hayom

תאלין הקטנה נשכחה שעות ברכב הלוהט - ומתה

צירוף מקרים מזעזע: הטרגדיה של תאלין כטיב בת ה 3 בגליל אירעה זמן קצר לאחר ששרת התחבורה ביקשה לדחות את מועד חובת התקנת המערכת למניעת שכחת ילדים ברכב ● מיכאלי: "התקנות דורשות תיקונים"

- דניאל סיריוטי ושלומי דיאז

שוב טרגדיה בגלל שכחה ברכב: תאלין כטיב, בת ,3 פונתה אתמול במצב אנוש לביה"ח פוריה שבטבריה, לאחר ששהתה זמן רב ברכב סגור בחום הכבד. לאחר מאמצי הרופאים, הם נאלצו לקבוע את מותה.

מהמרכז הרפואי פדה פוריה נמסר כי "פעוטה בת 3 מכפר עוזייר הוע ברה על ידי מד"א במצב אנוש ותוך כדי החייאה למחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי פדה פוריה, לאחר שככל הנראה נשכחה ברכב. לצ ערנו הרב, למרות מאמצי ההחייאה הממושכים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה".

בשעה 15:39 התקבל דיווח במו קד 101 של מד"א במרחב גלבוע על הילדה שהובאה לחבירה עם צוותי הרפואה בכניסה לכפר עוזייר שבג ליל. זאת לאחר שככל הנראה שהתה זמן ממושך ברכב סגור.

חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפעוטה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה.

השרה מיכאלי דחתה

האירוע המצער אירע זמן קצר לאחר ששרת התחבורה, מרב מיכא לי, פנתה לוועדת הכלכלה על מנת לדחות את מועד חובת התקנת המ ערכת למניעת שכחת ילדים ברכב בשנה, עד ליוני .2022 הצעד הזה של השרה מיכאלי הגיע עשרה ימים לפני כניסתן לתוקף של ההוראות החדשות, שלפיהן הורים יחויבו בה תקנת מכשיר מורשה למניעת שכחת ילדים במכוניתם.

השרה מיכאלי מסרה: "האופן שבו נקבעה התקנה דורש חשיבה נוס פת ותיקונים מהותיים כדי שהתק נה תוכל לממש את מטרתה ולהציל חיים. על כן החלטתי לפנות לוועדת הכלכלה בבקשה לדחות את כניסת התקנות לתוקף לחודש יוני ."2022

המועצה לשלום הילד התייחסה לדחייה ומסרה כי זאת "החלטה שגויה שתעלה בחיי ילדים. התק נות המחייבות התקנת אמצעי הת רעה למניעת שכחת ילדים ברכב הן לא פחות מאשר הצלת נפשות, ולדחייתן עלולות להיות השלכות הרות גורל על ילדים, עד אובדן חיים ומוות בייסורים".

גם מ"מ יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת המשנה לקידום הבטיחות בדרכים לשעבר, ח"כ בועז טופו רובסקי, גינה בתוקף את החלטת שרת התחבורה ומסר כי "דחייה של שנה בחובת התקנת המערכות למ ניעת שכחת ילדים ברכב תעלה בחיי ילדים".

 ?? צילום: באדיבות המשפחה ?? תאלין כטיב
צילום: באדיבות המשפחה תאלין כטיב
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? השרה מיכאלי
צילום: אורן בן חקון השרה מיכאלי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel