Israel Hayom

שיטה מנצחת לא מחליפים

שיטת אשכנזי, קשת ‪21:30 ,12‬

- ניר וולף l עובר מסך

בשעה טובה נולדה לעדי אשכנזי סדרה חדשה בפריים טיים. היא מספקת שם ניתוח סמי פסיכולוגי של המין האנושי, משווה מסלולי חיים של ישראלים מגיל הרווקות ועד ימי הפנסיה, מראיינת דמויות על פי חתך גיל ומצב משפחתי, ומערבבת את האינפורמצי­ה שא ספה למופע סטנד אפ מול קהל. אבל רגע, מה זה השטויות האלה על סדרה חדשה, אם בעצם התוכן הנ"ל נשמע לנו מוכר? ובכלל, איך יוצא שכל התוכניות של עדי אשכנזי מרגישות כאילו היא כבר עשתה אותן קודם?

לסדרה החדשה שלה, שאמש הוקרן פרק הבכורה שלה, קוראים "שיטת אשכנזי", ונדמה לי שפיצחתי את השיטה. למעשה מדובר בשיטה שבה עושים אותו הדבר שוב ושוב, רק משנים את השם של התוכנית, וזה עדיין מצליח. איכשהו.

אין ספק שאשכנזי יודעת את העבודה, וגם מצאה פורמט שתפור עליה כדי להוציא דרכו את מרמור החיים בצורה זורמת וטלוויזיונ­ית. בפרק אתמול, לדוגמה, היא טחנה עם חבריה אותן שיחות נפוצות על רווקים הוללים והורים צעירים, שמעה את התלונות הרגילות, והקפידה להציג את ההבחנות מנקודת מבט נשית מובהקת.

אבל אצל עדי אשכנזי טמון משהו שונה ואחר. היא באמת, אבל באמת, מצחיקה. הפאנצ'ים שלה מהודקים, ההגשה של הבדיחות מו שלמת, העריכה מדויקת, הלוקיישן מעוצב בקפידה ממש כמו השי ער שלה, שלא לדבר על התלבושות שהחליפה בקצב מסחרר ותמיד הותאמו רעיונית למרואיינים שישבו מולה. ב"שיטת אשכנזי" חשבו על כל פסיק ופיפס, אבל מה עם מחשבה יותר רחבה?

עדי אשכנזי היא אחת מהקומיקאים הכי מצחיקים בארץ, ועל כך אין ויכוח. מבחינת כישרון ושנינות, למשל, היא משאירה אבק לאדיר מילר; אבל בדרך למעמדה הנכסף בצמרת ההומור הישראלי ניכר כי שקעה לתוך המיינסטרים, וזה מגביל אותה. אם אשכנזי רק היתה מאפשרת לעצמה חופש להיות חתרנית, אם היתה מנסה לפ רוץ עוד גבולות ולנפץ עוד תקרות זכוכית, היא היתה יכולה להיות אפילו יותר מצחיקה.

בעלת החלומות, HOT בידור, 20:00

היה לי חלום, שיעשו טלנובלה ממש טובה בישראל. ובחלומי צו פית גרנט גילמה אמא מרשעת בלוקיישן מדברי, יעל בר זוהר חזרה בתשובה, יורם טולדנו גסס מסרטן, חנן סביון ברח לסיני, אליאנה תדהר ניסתה להשתלט על המלון המשפחתי ועומר נודלמן היתה כל כך טובה בתפקיד בת הזקונים של המשפחה האמידה והמתוסבכת, עד שגנבה לכולם את הפוקוס.

ובדיוק אחרי שהאבא הגוסס חלם חלום על ילדתו הקטנה שמתה מזמן, בנו החורג והחתיך )דניאל ליטמן( פגש במקרה פותרת חלו מות יפהפייה )אודיה רש(, ולכן התאהב בה וסיפח אותה לעלילה כדי שתפתור לכולם את הבעיות והצרות שייחשפו בהמשך הסיפור.

ובחלומי התפתחה הטלנובלה הזאת כמו טלנובלה רגילה - רומ נים, בגידות, נקמות, מזימות, שקרים ובדיחות על הקרדשיאנס, אבל הצבעים האפורים והקודרים של המדבר חדרו לתוך החלום כמו חול שנתקע בנעליים ולא יוצא. ואז הדיאלוגים העמוקים נבלעים בסצ נות מינימליסטי­ות, שפועלות בניגודיות מוחלטת לדמויות הנוצצות והעשירות, שנאבקות על שליטה ברשת מלונות בוטיק.

לפתע התעוררתי מהחלום, ומייד הבנתי ש"בעלת החלומות" היא כמו חלומות ששוכחים מהר כי הם יותר אפורים מהמציאות. אלא אם כן תביאו לי פותרת חלומות שתפרש אחרת את חלומי.

 ??  ?? "שיטת אשכנזי". נטולת חתרנות לחלוטין
"שיטת אשכנזי". נטולת חתרנות לחלוטין
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel