Israel Hayom

חנוך לוין באופרה הישראלית

התוכנית של האופרה לעונה הבאה מביאה בשורות משמחות: יותר יוצרים וזמרים ישראלים בהפקות, הפקה שמביימת הכוריאוגרפ­ית ענבל פינטו ואפילו שירים של חנוך לוין

- מתן אורן

האופרה הישראלית חשפה את תוכנית העונה הבאה, עונת .2021/22 הבשורה הגדולה היא איכות ההפקות וגיוונן. התוכנית מב טאת טרנדים חדשים בעולם האופרה, ובהפקות ישולבו מגוון רחב של אל מנטים עיצוביים: אנימציה, וידאו ארט, מחול, אופנה ועוד.

מגמה חשובה נוספת שתימשך בעונה הבאה היא שיתופם של כוחות מקומיים ביצירה האופראית. שלוש מתוך שמונה ההפקות שמתוכננות לעונה הבאה יבוימו בידי במאים ישראלים - עידו ריק לין, ענבל פינטו ועידו רוזנברג - ויעוצבו בידי נבחרת מעולה של מעצבים ישראלים.

גם מוזיקאים מקומיים יתפסו מקום מרכזי בעונה הבאה, ושלושה מנצחים מקומיים - דן אטינגר, איתן שמייסר ונמרוד דוד פפר - ינצחו על חמש מתוך שמונה ההפקות שבעונה, וזמרים ישרא לים יככבו כמעט בכל ההפקות. את העונה תפתח הפקה מסקרנת של "חליל הקסם" מאת מוצרט, בבימוים של סוזנה אנדראדה ובארי קוסקי ובניצוח נמרוד דוד פפר. ההפקה - שיתוף פעולה עם האופרה הקומית ברלין - תכלול אני מציה עשירה, שיצר פול באריט.

דן אטינגר, מנהלה המוזיקלי של האופ רה הישראלית, ינצח על שתי הפקות מע ניינות: "יבגני אונייגין" מאת צ'ייקובסקי, שתוכננה לעלות במארס 2020 אך בוט לה בשל הקורונה, והפקה חדשה של "לה טרוויאטה" מאת ורדי, בבימויו של אל סנדרו טאלבי, שממקם את העלי לה בעולם האופנה. אניה ונג קראג, שהיתה בעבר מעצבת מובילה של בית האופנה דיור, עיצבה את התל בושות להפקה.

הבמאית והכוריאוגר­פית ענבל פי נטו תיצור הפקה חדשה ל"ליצנים" מאת לאונקוואלו, בניצוחו של דניאל קלגרי, והבמאי עידו ריקלין יביים את "אלצ'ינה", יצירת המופת הבארוקית של הנדל, בניצוחו של איתן שמייסר. את העונה תחתום הפקה ייחודית, "ביג תוחעס באופרה", שבה הלחינו חמישה מלחינים ישראלים - יוסי בן נון, דוד זבה, יונתן כנען, יונתן קרת ורוני רשף - מע רכונים ושירים מאת חנוך לוין. ההפקה תעלה בבימויו של עידו רוזנברג, בניצוחו של איתן שמייסר ובהשתתפות אירה בר טמן, טל גנור, יעל לויטה וזמרים מקומיים נוספים, שישלימו ערב ישראלי למהדרין.

עוד יוצגו במהלך העונה "נישואי פי גרו" מאת מוצרט ו"אאידה" מאת ורדי, בהפקה רבת משתתפים.

 ?? צילום: פיני סלוק ?? טקסטים של לוין ומלחינים ישראלים
צילום: פיני סלוק טקסטים של לוין ומלחינים ישראלים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel