Israel Hayom

קטנות ביפן

חנד זאזה הפכה לאלופה הלאומית הראשונה של סוריה, והיא רק בת 12 )"זו מתנה לעם שלי"( ● סקיי בראון תהיה בת 13 כשתשתתף בטורניר האולימפי בסקייטבורד )"בהתחלה אסרו עלי לטוס"( ● שני סיפורים יוצאי דופן על ספורטאיות בתחילת דרכן, שכבר עשו את זה בגדול

- דור הופמן

ספק אם היה אי פעם ספו רטאי אולימפי עם קילומ טרז' ספורטיבי קצר יותר מזה של חנד זאזה.

היא נולדה בחאמה שבסוריה, ומאמנה של שחקנית טניס השולחן מספר שזאזה הוגבלה ל 3-2 תח רויות בינלאומיות בשנה בעקבות המצב הביטחוני במולדתה. בהנחה שהיא התחילה לשחק בגיל 5 ואת הכ רטיס לאולימפיאד­ה השיגה כשהיתה בת ,11 מקבלים במקרה הכי טוב 1812 תחרויות בינלאומיות בחייה.

תחרות אחת כזאת, בפברואר ,2020 הפכה את זאזה לסנסציה עולמית. היא התקיימה בירדן והיוותה מבחנים אולימפיים באזור מערב אסיה. זאזה, המדורגת 155 בעולם, צלחה את השלב המוקדם בלי בעיות וקיבלה ניצחון טכני בשלב הנוקאאוט הראשון.

בחצי הגמר היא היתה בפיגור 0:3 במערכות מול יריבה ירדנית, ומכיוון שהיה זה הטוב משבע מערכות והיא כאמור היתה רק בת ,11 מעטים נתנו לה סיכוי. אלא שזאזה ניצחה ,8:11 ‪8:11 ,6:11 ,9:11‬ בארבע המערכות הבאות, המשיכה לגמר ושם ניצחה יריבה מלבנון כשחזרה מפיגור 2:3 במערכות. "ברכות! האלופה שלנו נו סעת לטוקיו", נכתב בעמוד הפייסבוק של הוועד האולימפי הסורי. "אני חל מתי על טוקיו, ועכשיו אני לא מאמינה שהחלום הזה מתגשם", אמרה זאזה.

היא נולדה ב .2009 לא ברור מתי, לכן ברישומים מופיע התא ריך .1.1.2009 לטניס השולחן הגי עה בעקבות אחיה הגדול, והחיבור היה מיידי.

אווה ג'לר, שליוותה אותה בתחילת הדרך, סיפרה: "מעולם לא ראיתי מישהו צעיר כל כך משחק בכאלו חדווה והתלהבות. היא מעולם לא הולכת להביא את הכדור, היא תמיד רצה אליו". מעבר להתלה בות, זאזה היתה טובה. באמת טובה.

היא הסורית הראשו נה שהוכתרה לאלופה לאומית בכל הגילים, ובשנה שעברה כא מור הפכה לצעי רה ביותר מאז משחקי החורף ב 1968 שמע

פילה למשחקים האולימפיים. כשהשיגה את הכרטיס באותו טור ניר בירדן, זאזה הזילה דמעה ואמרה: "הכרטיס הזה הוא מתנה ממני לעם הסורי, להורים שלי ולחברים שלי".

"מחליקה בשביל הכיף"

מרגרי הינטון היתה בת 13 ו 44 ימים כששחתה במשחקים האולי מפיים באמסטרדם ב ,1928 והפכה לספורטאית הבריטית הצעירה אי פעם באולימפיאד­ה. גיל צעיר, אבל אלה היו ימים אחרים. ימים עם פחות מודעות, פחות מדע ופיזיקה, פחות הפרדה בין ילדים למ בוגרים. אלה היו ימים אחרים, ימים שבהם סקייטבורד עדיין לא היה ענף אולימפי. בהופעת הבכו רה שלו במשחקים האולימפיים, הס

 ??  ??
 ?? צילום: רויטרס ?? מרגשת את סוריה
צילום: רויטרס מרגשת את סוריה
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel