Israel Hayom

חצי אפוי, חצי בזוי

- קרני אלדד

השנה יצאה חברת בן אנד ג'ריס עם טעם חדש שמגיע בשקית נפרדת שניתן להוסיף לגלידה: למו צר קוראים "חצי אפוי". אין בו מעוף, אין בו בשורה, אבל את זה ידע כבר כל מי שעקב אחרי הטעמים של המותג, שנעים בין וניל לבין שוקולד, עם תוס פות אמריקניות טיפוסיות. יש בו רק בצק, ואין טעם שמאפיין יותר טוב ממנו את החברה: צפוי, מתחנף, קל לעיכול, וכן - חצי אפוי.

חברת בן אנד ג'ריס, שהוקמה על ידי שני יהודים אמריקנים בסוף שנות ה ,70 מתגאה בכך ש"ההצלחה מתוקה יותר כשכולם מרוויחים". אהה. עוד מתפארים בחברה שהדעות שלהם לא תמיד פופולריות. עוד שקר גזעני עטוף בפאדג', ככה הוא עובר חלק יותר בגרון.

יותר מדי גלידה יכולה לגרום למוח לקפוא. אבל המוח שקפא הוא המוח שיפשיר, כשמיליוני אוונ גליסטים אמריקנים ישמעו על הצעד הפופוליסטי של החברה ויחרימו אותה. זאת לא הפעם הראשונה שצעד כזה הצליח: כשחברת Airbnb ביקשה להחריג את יו"ש מבתיה המוחלפים, היא חזרה בה מייללת עם הזנב בין הרגליים, לאחר לחץ מתון מידידינו הנוצרים.

מהיהודים החיים בארץ השפע אין לי תקווה. בעי תון "מקור ראשון" של השבת פורסם שמסקר שנערך בארה"ב, עולה ש 22 אחוזים מיהודי ארה"ב מאמינים שישראל נוקטת מדיניות של טיהור אתני נגד הפ לשתינים, ו 25 אחוזים מהיהודים שם מגדירים את מדינת ישראל כמדינת אפרטהייד. אין ספק ששני הידידים בן וג'רי אוחזים בדעות אלו, או שסתם אין להם חוט שדרה.

יש לי כמה הצעות לבנימין ולירמיהו: הראשונה - אני מציעה שיתלו שלטים גדולים על המפעלים ועל הגלידריות שלהם ברחבי העולם. כדאי ששלט גדול ובולט יהיה תלוי גם על גג בניינים אלו, עם תרגום לערבית, כך שבפיגוע סטייל 9/11 הבא יידעו הט רוריסטים לא לפגוע בהם. אין לי ספק שהם יתחשבו בזה. בכל זאת, מדובר באנשים שמבינים דקויות.

עצה נוספת: החיים הם לא שוקו וניל. יש המון גוונים באמצע. כמה פשוט היה יכול להיות, אם היה ניתן לקבוע שהערבים הם הטובים והיהודים הציונים הם הרעים. אבל מה, החיים מורכבים. היכולת להבחין במורכבות, להבין ולקבל אותה ולראות שחמאס הוא ארגון טרור ערבי שמטיל טרור עלינו ועל תושבי עזה, ושהטלת חרם על ההתנחלויות היא שיתוף פעולה איתו באופן עקיף, למשל - היא לא אחת מהיכולות של הנהלת החברה. העובדה שבמפעל בדרום, שנמצא בטווח הטילים של אותו חמאס בדיוק, עובדות מש פחות קשות יום, ושסגירת המפעל על ידי ההחלטה הזאת תזרוק אותם לרחוב ואל מתחת לקו העוני - לא בטוח שנכללת במדיניות "הסחר ההוגן" שהחברה מתגאה בה כל כך.

ובתוך כל זה, אני מפצירה: המשיכו לצרוך בן אנד ג'ריס, למרות הסיכון הבריאותי שבאכילת חמש כפיות סוכר ל 100 גרם ובשומן טראנס. היום אפי לו יותר מתמיד. למה? כי חייבים לעודד את זכיין החברה בישראל, אבי זינגר, שבחר שלא להתקפל בפני ההנהלה העולמית ולא נכנע ללחצים להח ריג את יו"ש מקו משלוחי הגלידה שלו, גם במחיר הכבד של עסקיו.

החיים הם לא שוקו וניל. יש המון גוונים באמצע. כמה פשוט היה יכול להיות, אם היה ניתן לקבוע שהערבים טובים ושהיהודים הציונים רעים. אבל מה, החיים מורכבים

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel