Israel Hayom

גם בלי קהל, למשחקים בטוקיו יש את הכוח לאחד את לבבות כל העולם

- מר קואיצ'י מיזושימה שגריר יפן בישראל קדימה ישראל!

אירוע הפתיחה של המשחקים האולימפיים והפראלימפי­ים מתקרב בצעדי ענק. משחקי טוקיו 2020 יהיו שונים מאולימפיאד­ות קודמות, בשל ההגבלות הרבות בעקבות התפשטות וירוס הקורונה.

עם זאת, אני רוצה לקוות כי המשחקים ייערכו בביטחון, ברוגע ובהצלחה. אנחנו מקווים לקיים אירוע היסטורי, שיספק חלומות ויעניק תקווה לילדי הדור הבא.

לשם כך, ממשלת יפן עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם כל הגורמים המארגנים של המשחקים - הוועד האולימפי והוועד הפראלימפי הבינלאומיי­ם, הוועדה המארגנת של המשחקים, עיריית טוקיו וארגונים נוספים - זאת כדי לנקוט יחד את כל האמצעים האפשריים למניעת הדבקה.

מכיוון שהתפשטות הווריאנטים של וירוס הקורונה נמשכת, הוחלט לקיים את המשחקים ללא קהל בחלק גדול של האצטדיונים, כולל באזור טוקיו )הבירה(. למרות זאת, ההערכות הן כי 4 מיליארד בני אדם יצפו בתחרויות בטלוויזיה ובאמצעי שידור נוספים. לפיכך, אני מאמין שלמשחקים האולימפיים והפראלימפי­ים בטוקיו יש הכוח לאחד את לבבות אנשי העולם.

דווקא עכשיו, בעיקר כשהאנושות ניצבת בפני האתגר הגדול של המאבק בקורונה, אני רוצה להעביר מסר מיפן לעולם: נוכל להתאחד ולהתגבר על הקשיים באמצעות מאמץ משותף וחוכמה של האנושות כולה.

טוקיו תהיה העיר הראשונה בהיסטוריה שתארח בתחומה את המשחקים הפראלימפיי­ם בפעם השנייה. בכך, הבירה היפנית מעבירה מסר לעולם של "עוז רוח ללא מחסומים" - הלך רוח שבו מבוגרים וצעירים כאחד, עם או בלי מוגבלויות, עוזרים זה לזה וחיים יחד תוך התגברות על מכשולים.

יתרה מזאת, אני מאמין כי האירוע הזה הוא הזדמנות להראות לעולם כיצד יפן הולכת ומשתקמת, לאחר רעידת האדמה הגדולה שפקדה אותה בשנת .2011 באותה תקופה, מדינות רבות העניקו ליפן תמיכה עצומה. ישראל היתה הראשונה לשלוח ליפן צוותי חילוץ וסיוע רפואי לאזורים מוכי האסון שנפגעו מהצונאמי. העם היפני לעולם יכיר תודה, ולא ישכח את אשר חש באותם ימים.

העיירה וואטרי שבמחוז מיאגי נבחרה לעיר המארחת של המשלחת הישראלית, כתודה על תמיכת ישראל במאמצי השיקום. כל תושבי העיירה מאוחדים בתמיכתם בפעילויות של האתלטים הישראלים. דגלי ישראל מתנוססים ברחובות, וילדי הגן ובתי הספר לומדים לשיר את המנון "התקווה". ילדים אלה מייחלים לראות את הספורטאים הישראלים ניצבים במרכז הפודיום ושרים את ההמנון, ולחגוג איתם את ניצחונם. אני מקווה שהמחווה הזו של ילדי וואטרי תעודד את הספורטאים הישראלים.

בשנת 2022 נציין 70 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיי­ם בין יפן לבין ישראל. אני מקווה כי הצלחת הספורטאים הישראלים בטוקיו תמנף אף יותר את יחסי שתי המדינות בעתיד. כשגריר יפן, הוענקה לי ההזדמנות להשתתף בכמה אירועים ולפגוש את הספורטאים האולימפים והפראלימפי­ם של ישראל.

מכאן, אני מאחל לנבחרת הישראלית למשחקי טוקיו 2020 הצלחה רבה.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel