Israel Hayom

פרידה בניחוח אולימפי 16

מנכ"ל ומייסד בורסת הקריפטו הישראלית: "המעצמה האסיאתית רוצה לתפוס את מקומה של ארה"ב כהגמוניה כלכלית, ומפתחת מטבע דיגיטלי משלה" ● הביטקוין נסחר בפחות מ 30 אלף דולר

- גלעד צוויק

לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג ובן זוגה היו אמורים להיות הלהיט של טוקיו

שוק המטבעות הדיגיטליים ממשיך להתל במשקיעים ובמתבוננים מהצד, כשנכון לאת מול המטבעות העיקריים שבו הוסיפו לאבד מערכם. בענף מא שימים את סין בהפחתה כוחנית עקיפה מערכו של הביטקוין, המ טבע המוכר שבהם.

אתמול ירד הביטקוין אל מתחת ל 30 אלף דולר ליחידה, לראשונה זה כחודשיים. בפעם הקודמת שזה קרה, התאושש מייד הביטקוין וקפץ ל 38 אלף דולר ליחידה, אך הפעם - בינתיים - לא נרשמת התאוששות כזאת, והוא נסחר אתמול ב 29.6 אלף דולר. בכך השלים ירידה של יותר מ 5% ביממה וכ 10% בשבוע.

מטבעות דיגיטליים נוספים צללו אף יותר. אית'ריום איבד כ 13% בש בוע האחרון וקורדאנו יותר מ ,20% כמו גם לייטקוין.

בשיאו, לפני כ 3 חודשים, הגיע הביטקוין לסביבות 65 אלף דולר, ומאז חתך יותר ממחצית מער כו. מתחילת 2021 רשם המטבע עלייה של 3% בלבד, לעומת גי דול של יותר מ 13% במדד ה S&P בוול סטריט.

לצד זאת, יש לזכור כי בשיא הקו רונה, לפני יותר משנה, נסחר הביט קוין בכ 3,000 דולר בלבד - כמעט פי 10 פחות ממחירו כעת. בנוסף, רק באמצע דצמבר האחרון שבר הביט קוין שיא של שלוש שנים, כשנסחר ב 20.3 אלף דולר.

אלי בז'רנו, מנכ״ל ומייסד בו רסת הקריפטו הישראלית ,Bit2C משקף את מה שרואים גם המשקי עים. "שוק הקריפטו בכלל והביט קוין בפרט מתאפיינים בתנודתיות גבוהה, וזה בהחלט מורגש יותר פסי כולוגית כשהכיוון הוא למטה".

עם זאת הוא שומר על אופטימיות לגבי עתיד המטבע.

בז'רנו שם את הפוקוס על אחת הסיבות המרכזיות לנסיגה של שוק הקריפטו: סין, שעמלה על פיתוח היואן הדיגיטלי, עליו עובדים בבנק המרכזי שם כפיילוט בחמישה מחו זות מתוך חתירה עתידית לתפוס את מקומה של ארה"ב כהגמוניה כלכלית.

היואן הדיגיטלי

כדי להכשיר את הקרקע ליואן הדיגיטלי, הסינים נלחמים בכורי ביטקוין במדינה, לרבות הפעלת מערך הלשנות נגד כורים, והפס קת אספקת החשמל לחוות כרייה במדינה, במטרה לסגור את תחנות חשמל ההידראוליו­ת.

המשטר בבייג'ין אף הוציא הוראה לבנקים להפסיק לעבוד עם חברות וחלפני ביטקוין: "זו היתה מתקפה כלפי בורסות, פלטפורמות מדיה, רשתות חברתית והצהרות של מש פיענים", פוסק בז'רנו.

לדבריו, "הכורים עברו מסין לא זורים אחרים כמו קזחסטן או ארה"ב. הם כיבו את המכונות שלהם, מה שהביא לירידה של 50% בכוח המ חשוב המוזרם לרשת הביטקוין בחו דשיים האחרונים. 50% פחות אנרגיה מושקעת עכשיו ברשת הביטקוין, וכוח העיבוד )האש רייט( נמצא עכ שיו באותן רמות שבהן היה בנוב מבר .2019 בגלל צמצום כוח העי בוד המופחת, הרשת מתפקדת לאט יותר, ובממוצע לוקח לבלוק חדש להיכנס לשרשרת הבלוקים כ 13 דקות בממוצע במקום ."10

ארה"ב: זינוק במחירים

בתוך כך, האינפלציה בארה"ב ממשיכה לחגוג, כשדו"ח חדש מצ ביע על זינוק של 5.4% במחירים ביוני האחרון בהשוואה לתקופה המ קבילה אשתקד.

זהו הזינוק החודשי הגבוה ביותר זה כ 40 שנה.

בוול סטריט לא נותרו אדישים לנתונים הבעייתיים, ושבוע המ סחר החל ביום שני בירידות חדות, כשהדאו ג'ונס מאבד יותר מ 2% - הירידה היומית הגדולה ביותר זה תשעה חודשים.

 ?? צילום: רויטרס ?? ביטקוין. איבד כ 10% בתוך שבוע
צילום: רויטרס ביטקוין. איבד כ 10% בתוך שבוע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel