Israel Hayom

"אכיפה? לא ראינו פקחים"

הזינוק בתחלואה החזיר את ההנחיה לעטות מסיכות, אך פקחים כמעט ולא נצפו ● "רוב האנשים במקומות סגורים לא קיימו אחר ההוראות"

- דן לביא, ירון דורון, דניאל סיריוטי ושלומי דיאז

אל תבנו על אכיפה: בהתאמה לחופש הגדול, תנועת העו ברים ושבים הרבים הורגשה אתמול בחנויות ובבתי קפה במרכז תל אביב, אם כי פחות הורגשה תנועת פקחים ברחובות.

על פי מוכרים בשורת מקומות במרכז העיר, נראה שלפחות נכון לאתמול - היום הראשון לאכיפה המחודשת - עיקר הדגש הושם על הפנמת החשיבות של עטיית המסי כות בחללים סגורים מחדש ועל הס ברה, מאשר על אכיפה בפועל. בפו על, הפקחים העדיפו להגיע למקומות המוניים כמו קניונים, כאשר בקניון VLT/קניון איילון, על פי עוברי אורח, צילמו הפקחים מרחוק אנשים שלא עטו מסיכה, ולאחר מכן ניגשו אליהם ובדקו. אם מדובר בפעם רא שונה - ניתנה אזהרה בלבד.

מיכל, תושבת תל אביב, הלכה עם שתי בנותיה ברחוב דיזנגוף, וכשנכ נסה לתוך חנות בגדים המוכרת ביק שה ממנה לעטות מסיכה. "אפילו לא ידעתי שצריך לחזור ולעטות מסי כה בחללים סגורים. במקרה היו לי מסיכות בתיק שנשארו מהגל הקודם, ונתתי אותן לבנותיי", סיפרה והוסי פה: "לא נעים לי להגיד, אבל לדעתי רוב האנשים שראיתי היום במקומות סגורים לא עטו מסיכות".

ברחוב סוקולוב ברמת השרון, הר

חוב הראשי שבו מצויים מרבית בתי העסקים, המצב דומה, ואכיפת עטיית המסיכות לא מורגשת כלל. הסתובבנו לא מעט זמן בין העסקים, ולא נתקלנו אפילו בפקח אחד שאוכף את חובת חבישת המסיכות.

בחיפה ובקריות, ההוראה על עטיית מסיכות בחללים סגורים נותרה בגדר המלצה בלבד, בעבור רוב ציבור המבקרים ברחבי הקניונים והמב נים הסגורים. בגרנד קניון, בסיטי סנטר חיפה ובקניון לב המפרץ מר בית המבקרים כלל לא הקפידו על עטיית מסיכות. אמנם אנשי המכירות והקופאיות השתדלו לעטות מסיכה, אולם לרוב היה זה למראית עין, כאשר המסיכה ברוב המקרים מכסה חלק מהפה או תלויה על הסנטר. בראשון לציון, לדוגמה, יצאו הפק חים לקניונים הגדולים בעיר והסת פקו בהסברה. לפחות בימים הבאים, זו הגישה שאותה הרשויות נוק טות. "רוצים להסביר את החשיבות שבעמידה בתו".

 ??  ?? מוכרת בחנות ברמת השרון
מוכרת בחנות ברמת השרון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel