Israel Hayom

גורם אמריקני: הלחץ על הממשלה יחל לאחר אישור התקציב

לדברי מקורב לבית הלבן, לאחר העברת התקציב, ממשל ביידן יחזיר לשולחן נושאים שונים - בהם פתיחת הקונסוליה האמריקנית עבור פלשתינים בירושלים

- אריאל כהנא

ממשל ביידן מעוניין בהמשך קיומה של ממשלת בנט לפיד, ועל כן הוא צפוי להמשיך ולהעניק לה בשלב זה יחס חם ומרחב פעילות נוח, כך אומר גורם אמריקני בכיר המקורב לבית הלבן.

לדברי הבכיר, הממשל מעוניין לש מור על הקואליציה הנוכחית בישראל, ולכן הוא אינו צפוי להערים קשיים על הממשלה או להציג בפניה דרי שות נוקשות, עד שזו תאשר את תק ציב המדינה.

"בממשל מבינים שהעברת התקציב היא אבן הבוחן לשרידות הממשלה, לכן עד שיאושר - הם לא מתכוונים לגרום לזעזועים שיסכנו את קיומה", אמר הגורם.

הוא הוסיף כי הרצון האמריקני שיו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, לא ישוב לעמוד בראשות הממשלה, יחד עם השתתפותן של מפלגות השמאל ורע"מ בקואליציה, הן מהסיבות לגישה האוהדת של ממשל ביידן.

הבכיר האמריקני העריך כי עד שת קציב המדינה יאושר, הממשל האמ ריקני לא צפוי להערים קשיים ולא יעלה סוגיות שנויות במחלוקת הפו ליטית בארץ.

על פי המצב החוקי החדש, העב רת התקציב מתוכננת לעוד שלושה חודשים. כלומר, המצב עשוי להשת נות לאחר העברת התקציב, אף כי גם אז, לפי הערכת הגורם, הממשל יעלה דרישות מדודות ויעדיף שלא להגיע להתנגשות חזיתית עם ישראל.

יש לציין כי בשונה מימי ממשל אובאמה, הממשל האמריקני הנוכחי נקט בגישה מתונה כלפי ישראל גם בתקופת נתניהו, ונמנע מגינויים או מביקורת חריפה.

בין הסוגיות שממשל ביידן צפוי לה חזיר לשולחן לאחר העברת התקציב,

נמצאת פתיחת הקונסוליה האמריקנית עבור הפלשתינים בירושלים.

ישראל דוחה בשלב זה את הבק שה האמריקנית להחזיר לפעילות את הקונסוליה, שנסגרה בתקופת הנשיא הקודם טראמפ, ושימשה למעשה כש גרירות לפלשתינים בבירת ישראל.

שר החוץ יאיר לפיד הבהיר לממשל האמריקני את הרגישות הפוליטית הט מונה במהלך, וראש הממשלה נפתלי בנט הביע התנגדות עקרונית לצעד, שמשמעותו מסר של חלוקה עתידית של ירושלים.

סוגיה נוספת שצפויה לעלות בהמשך היא העברת שטחים דה פקטו ביהודה ושומרון לפלשתינים, אך שלא באמ צעות שינוי מעמדם הריבוני. הכוונה, למשל, היא להחזיר לשולחן תוכניות להקמת אזורי תעשיה ביו"ש עבור הפ לשתינים, וכן פיתוח שכונות הצמודות לערים הפלשתיניות.

בתוך כך, ח"כ ניר ברקת )הליכוד( קיים בימים האחרונים שורת פגישות עם חברי קונגרס וסנאט מהמפלגות הרפובליקני­ת והדמוקרטית בקונגרס בוושינגטון, במסגרת מסע ההסברה שהוא מקיים בארה"ב, שבמהלכו הציג להם את הסכנות הטמונות בפתיחת הקונסוליה הפלשתינית בירושלים.

ברקת אמר: "לשמחתי, מצאתי בוושינגטון שותפים ובעלי ברית רבים שישמרו על מעמדה של ירושלים כבי רת ישראל המאוחדת".

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
צילום: אי.פי.אי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
 ??  ?? ח"כ ברקת והסנאטור לינדזי גרהאם
ח"כ ברקת והסנאטור לינדזי גרהאם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel