Israel Hayom

שלא ייגמר לעולם

דני אלבס זכה כבר בכל תואר אפשרי, כמעט ● בגיל 38 הגיע המגן הוותיק לטוקיו כדי להוסיף לרשימה המפוארת שלו מדליית זהב אולימפית עם נבחרת ברזיל ● הדרך לשם מתחילה היום מול גרמניה

- דניאל לוי

לא מעט אנשים נוהגים לערוך חשבון נפש ביום ההולדת שלהם. הם צוללים לנבכי נשמתם ושואלים את עצמם אם הם נמצאים במקום שבו הם רצו, שאפו ותכננו להיות בגיל שאותו הם חוגגים.

כשדני אלבס חגג 38 לפני חודשיים, הוא יכול היה להסתכל במראה ולטפוח לעצמו על השכם. הרי הוא כיכב שנים ארוכות ברמות הכי גבוהות באירופה, הופיע 118 פעמים בנבחרת ברזיל הבו גרת, זכה שלוש פעמים עם ברצלונה בליגת האלופות, ובשורה התחתונה - הוא הכדורגלן עם מספר התארים הגדול ביותר בהיסטוריה: .43 יותר מליונל מסי, יותר מכריסטיאנו רונאלדו, יותר מכו לם. אבל כנראה יש סיבה לכך שאלבס הפך עם השנים לזולל תארים - הוא לא מפסיק לרצות עוד, בכל רגע שבו הוא עולה על הדשא. זו הסיבה שהוא יחל היום במסע לעבר תואר שטרם זכה בו - מדליית זהב במשחקים האולימפיים.

ניתן לחשוב כי הגעתו של אלבס ליפן נובעת רק מאינטרס אישי - להכניס לקורות החיים שלו שורה אחת נוספת ויוקרתית - אבל למי שמכיר את האיש המיוחד הזה, ברור שזו בהחלט לא הסיבה היחידה. אלבס קיבל את הכבוד להיות הקפטן של הסלסאו, וכאיש עם הסרט הוא יביא את כל מה שהחברים שלו צרי כים: ניסיון במעמדים לחוצים, מקצו עיות חסרת פשרות, רעב, מנהיגות על המגרש וגם לא מעט הומור, כזה שאמור לעזור לנבחרת שתמיד מגיעה עם צי פיות, להצליח לעמוד בהן.

בטיסה המפרכת לטוקיו אלבס הש תלט על מיקרופון הדיילות ונתן לח בריו הוראות לגבי ההתנהלות באוויר, דבר שהאיר נקודה נוספת באופי המיוחד שלו - היכולת לחגוג ולהצליח כמו שאף אחד אחר לא עשה לפניו. "הוא בחור מנצח, יש לו הרבה כריזמה וכל השחק נים רוחשים לו כבוד. הוא דוגמה אדירה לשאר הסגל, והוא רוצה כמובן גם לזכות בתואר", הסביר המאמן אנדרה ג'ארדין, המבוגר מאלבס רק בשלוש שנים, מדוע החליט לזמן אותו כחריג גיל.

על שחקני הנבחרת האולימפית יש לא מעט לחץ לזכות בזהב. ראשית, הטו רניר מגיע אחרי ההפסד של הנבחרת הבוגרת לארגנטינה בגמר קופה אמרי קה, ומוטלת עליהם האחריות להחזיר את החיוך והגאווה לתושבי המדינה.

שנית, ברזיל זכתה בזהב בטורניר הביתי בריו ב ,2016 כך שקיימת צי פייה לשמור על התואר. אם אז האחריות הגדולה הוטלה על ניימאר השנוי במח לוקת, כעת היא מוטלת על אלבס, שנ חשב לקונצנזוס מוחלט; לא רק בברזיל,

בכל עולם הכדורגל. אלבס יצטרך לקחת חבורה מוכשרת, שכוללת בין היתר את ריצ'רליסון, גבריאל מרטינלי, מתאוס קונייה, רינייר ומלקום, ולגרום לה לה תחבר. היום תחכה להם משוכה קשה בדמותה של גרמניה, ובהמשך הם יפגשו גם את חוף השנהב, עם פארפה גויאגון ממכבי ת"א, ואת ערב הסעודית.

ב 2019 חזר אלבס לשחק בברזיל במדי סאו פאולו, ורבים הרימו גבה ותהו מדוע ואיך יש לו אנרגיה להמ שיך לשחק במולדתו, אחרי כל השיאים שאליהם הגיע באירופה. טורניר הכדור גל שיחול היום ביפן הוא בדיוק התשובה. "למשחקים האולימפיים יש משמעות שונה משאר התחרויות. הם נערכים בכל ארבע שנים, כמו מונדיאל. יש פה קסם שאין במקומות אחרים", אמר המגן שמי יודע, אולי נראה אותו גם בעוד שנה וחצי בגביע העולם בקטאר.

עוד היום בטורניר הגברים: מצרים תנסה להפתיע את ספרד ואת אחד ממצטייני היורו, פדרי .(10:30) מקסיקו תשחק מול צרפת ואנדרה פייר ג'יניאק, עוד חריג גיל שקיבל כבוד מהמדינה שלו וזומן לסגל .(11:00) ארגנטינה תפ גוש את אוסטרליה .(13:30)

 ??  ?? אלבס. הפתיע כשחזר לסאו פאולו
אלבס. הפתיע כשחזר לסאו פאולו
 ??  ??
 ?? צילום: ?? כבר רגיל להניף גביעים. בזכייה בקופה אמריקה 2019
GettyImage­s
צילום: כבר רגיל להניף גביעים. בזכייה בקופה אמריקה 2019 GettyImage­s
 ?? צילום: רויטרס ??
צילום: רויטרס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel