Israel Hayom

ממשלת הג'ובים: אבידר שר; גולן סגן שר

בעבר תקף גולן את "הממשלה המנופחת"

- יהודה שלזינגר

למרות שהבטיחו 18 שרים, ותקפו את הממשלה הקוד מת על בזבזנות ועל גודלה המנופח - ממשלת בנט לפיד ממשיכה למ נות עוד ועוד שרים וסגני שרים.

בימים הקרובים ימונה ח"כ יאיר גולן לסגן שר במשרד הכלכלה, ואילו אלי אבידר ימונה לשר המודיעין - תפקיד שאותו ממלא היום ח"כ אלעזר שטרן, שמיועד לפרוש מהכנסת לטובת תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית.

הממשלה הנוכחית כבר הגדילה את כמות הח"כים שאפשר להכניס לכנסת מסגרת החוק הנורבגי, ולמעשה מתוך ממשלה של 27 שרים נשארו בכנסת ארבעה שרים בלבד )לפיד, מיכאלי, שאשא־ביטון ומאיר כהן(. מדובר בהוצאה של עשרות מיליוני שקלים, גם על הח"כים החדשים וגם על יועצים, נהגים, לשכות ועוד.

החוק הנורבגי חשוב, ואף מסייע לעבודה תקינה של שרים בכך שהם משוחררים מלילות ארוכים בכנסת, אלא שרבים מחברי הממשלה הנוכחית שמשתמשים בו ונהנים ממנו, תקפו רק לפני כשנה את הממשלה הקודמת על השימוש בחוק.

כך, שר החוץ יאיר לפיד כינה אותו בעבר "חוק הג'ובים", ואמר כי "משמעותו היא עוד ג'ובים, עוד מקורבים, עוד תפקידים, עוד לשכות, מפני שהם נמצאים בממשלה בשביל הג'ובים שלהם. שיתביישו להם". בהזדמנות אחרת, לאחר אישור החוק בממשלה הקודמת, אמר: "עוד מינויים פוליטיים, עוד משרות שאף אחד לא צריך, כל משרה כזאת זה שני מיליון שקלים, הם אישרו לעצמם ולמקורבים שלהם 40 מיליון שקלים".

כמוהו, נזף יאיר גולן לפני כשנה בממשלה על כך שהיא מנופחת ובזבזנית, וטען מעל בימת הכנסת כי "בשעה שאנחנו יושבים פה ומאשרים עוד עשרות ומאות תקנים, מחוץ למשכן הזה עומדים אנשים ומפגינים כי מטה לחמם נשבר ואין להם מענה". לדבריו, "עשרות המיליונים שהכנסת הזאת מוציאה על כוח אדם מופרז, שמושקעים בממשלה מנופחת, במשרדים, ביועצים, בנהגים, בפקידים - רק בזה, היו יכולים להקל בסדרי גודל משמעותיים על האנשים מוכי הגורל שעומדים פה מחוץ למשכן. הם מביטים לכנסת ישראל ואומרים 'תעזרו לנו'".

מינויו כעת של אבידר לשר מגיע אחרי הפרסום הראשון ב"ישראל היום" לפני כחודש, שלפיו אבידר זעם על הצעת יו"ר מפלגתו אביגדור ליברמן לתפקיד שר במשרד האוצר, ואיים שיפעל כיחיד מחוץ למשמעת הקואליציונ­ית. עם זאת, אף שאמר למקורביו כי "מעתה והלאה, הסיעה מונה שישה ח"כים וח"כ עצמאי אחד", המשיך אבידר עד כה להצביע עם הקואליציה.

 ??  ?? אתר "ישראל היום", 12.06.2021
אתר "ישראל היום", 12.06.2021
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ח"כ אלי אבידר
צילום: אורן בן חקון ח"כ אלי אבידר
 ??  ?? ח"כ יאיר גולן
ח"כ יאיר גולן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel