Israel Hayom

ממשלה חלשה תעודד טרור

- חיים שיין

מחר בבתי הכנסת נקרא בתורה את המשך נאום הפרידה של משה מהמוני הישראלים שהתגודדו לשמוע את המסר שלו. "ַעם ָחָכם ְוָנבוֹן" הוא אמר להם, והוסיף שעמי העולם יתקנאו בחוכמתם ובבינתם של הישראלים.

לאחר שבועות ספורים בלבד של תפקוד הממשלה המקרטעת, התעורר בי ספק עד כמה רבים מהישראלים באמת נבונים וחכמים, שהרי ממשלה נבחרת אמורה לשקף סוג של תבונה קולקטיבית. הממשלה לא מגלה יכולת משילות וקבלת החלטות, כל שר מנהל במשרדו אימפריה קטנה, כל חבר כנסת יכול לסחוט תפקידי שרים וסגני שרים, מפלגות אסלאמיסטיו­ת ושבהן תומכי טרור אוחזות את הממשלה בגרונה, החלטות עקרוניות ממתינות לאישור מועצת א־שורא, ומיליארדים משמנים את תמיכת המפלגות הערביות בממשלה. המגוננים היחידים על הממשלה הם חנפני תקשורת שמשוכנעים ובצדק שהממשלה הזו, היא יצירה בלעדית שלהם, מיצג אמנותי פסיכודלי, ובמסגרת הדיסוננס הקולקטיבי הם אמורים בחירוף נפש להגן על יצירתם.

כשלי הממשלה אינם רק בטיפול במגיפת הקורונה, בהעמקת השסע והקיטוב, בהתעסקות המוזרה בכלים חד־פעמיים ובבזבוז מופלג של כספי ציבור לצורך מילוי הפיורד הנורבגי בכנסת, בדור רביעי למאכילי חתולים )בתקווה שאיני פוגע בחתולים(, ובתעשיית ג'ובים שלא מביישת את מפא"י ההיסטורית. הנזק שהממשלה הזו גורמת בכל יום עלול להתברר כמעוות שלא יוכל לתקון.

אתמול באוטובוס בדרכי לירושלים, עלו בצומת רעננה 12 נשים ערביות בדרכן להר הבית. אף אחת מהן לא חשה כמי שנוסעת להר על מנת לממש את זכות הביקור. מבחינתן זכות הפולחן היא העיקר. לעומתן, ראש ממשלת ישראל מצהיר שליהודים אין זכות פולחן בהר הבית, רק זכות ביקור. הצהרה זו נשמעת בכל העולם, והקיצונים המוסלמים, כולל הרשות, מבינים מייד את החולשה והרפיון. ממשלה חלשה היא החלום הפלשתיני שמזין את תקוות השיבה. בנט וסער מקדמים את מימוש החלום שלהם.

רה"מ החליפי הסביר שהכותל הוא המקום המקודש ביותר ליהודים. "חידוש" שאין לו שום בסיס, שהרי הר הבית הוא המקודש ביותר. הגדילה לעשות חברת כנסת ממפלגתו, שכדי לכסות על הבושה חזרה גם היא על אותה בורות. כך גם באשר לאוניברסלי­זציה של האנטישמיות, והעברת ראשות יד ושם מאפי איתם למי שיישם את הנרטיב המביש של לפיד בהתייחסות לשואה ולאנטישמיו­ת.

האמריקנים מתכוונים לפתוח את הקונסוליה שלהם בירושלים, שנסגרה ,2019־ב קונסוליה שפעלה מדינית מול הרשות הפלשתינית ונתנה שירותים לתושבי מזרח ירושלים. כל טירון מדיני מבין את משמעות הפתיחה מחדש. בנט מפנים את המשמעות המביכה, ולכן ביקש מהאמריקנים שיחכו עד לאחר אישור התקציב ויפתחו בעיתוי שלא יפריע לממשלת הכישלון להמשיך ולשלוט. גם לדמוקרטים הפרוגרסיבי­ים בארה"ב הממשלה הזו היא ממשלת חלומות, והם כמובן ידחו את הפתיחה כדי לאפשר לה לשרוד.

רק פתי לא מבין שחולשת הממשלה הישראלית תעודד את הטרור, תעודד את האיראנים, תחזק את מחרימי ישראל, תחבל בהרתעה ותסכן את ביטחון המדינה.

התקשורת ממשיכה במצעד האיוולת שלה. יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, זוהה על ידה כמי שהצטרף לשורות הימין, ומייד מסדרים לו סיכול ממוקד, הדומה לסיכול תיק .4000 פוליתונאי שמאל סבור שבני גנץ מתוסכל בממשלת הרובוטריקי­ם ומאיים עליו בפרסומים מביכים. בולשביזם בהתממשותו.

בכל יום נוסף שבו הממשלה הזו מכהנת - רבים מתחילים להתגעגע ללילות שיכלו לישון בשקט, בידיעה שיש מי שמסוגל להגיב לידיעות בטלפון האדום ולקבל החלטות. חשוב, לכן, שהימין יתעורר - ושלטון השמאל־פלשתיני יתקצר.

 ?? צילום: אי.פי ?? רחבת הר הבית
צילום: אי.פי רחבת הר הבית
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel