Israel Hayom

כהנא, לא נקבל ממך תכתיבים

- הרב שמואל אליהו | נגד

למערך הכשרות בישראל יש אמון עצום. יותר מ־51 אלף חנויות ומפעלים, בתי מלון ומסעדות, עסקים קטנים ועסקים גדולים רוצים את הכשרות הזו. אף אחד לא מחייב שום בעל עסק לצורך כשרות. בעל עסק מבקש את הכשרות הזו, משלם את שכר המשגיח ומקבל עליו את הוראותיו. למה הוא עושה כך? כי מיליוני אנשים במדינת ישראל ובעולם רוצים לאכול כשר וסומכים על הכשרות של הרבנות הראשית יותר ממה שהם סומכים על בעל העסק. האם יש צורך בשיפור וברענון המערכת? בוודאי. זו מערכת שמפעילה כ־002 רבנים בכל הארץ מקצה לקצה, המשגיחים באמצעות 4,700 עובדים על עשרות אלפי מוצרים שמיועדים לשיווק בארץ ובחו"ל. מערכת שפועלת בהיקף כל כך גדול ובמשך עשרות שנים, היא מערכת שצריכה רענון והתחדשות. האם הדרך שבה פועל מתן כהנא היא נכונה? תשפטו אתם. השר מתן כהנא הוא טייס משובח ואיש צבא מעולה, אבל אין לו מושג ירוק במערכות כשרות. זו מערכת שצברה תובנות מתוך ניסיון רב שנים. האם מתן כהנא נחשף לידע ולניסיון של אנשי המקצוע? לא. מתן כהנא התייעץ עם אנשים שמתנגדים לרבנות הראשית לישראל, הוא לא התייעץ עם מישהו מהמערכת. מלבד ביקור טקסי אחד או שניים במערכת הכשרות הארצית, הוא לא ישב לישיבת עבודה אחת שבה הקשיב לאנשים שמנהלים את המערכת הזו שנים רבות. זה רציני?

איך יכול אדם שלא מצוי בענייני כשרות לעשות מהפכה כל כך משמעותית בלי לשמוע מה יש לאנשים שמצויים בנושא לומר? אני יושב ברבנות הראשית ובוועדת הכשרות הארצית שנים רבות.

מתן לא פנה אל אחד מחבריי הרבנים, שמנהלים את הכשרות הארצית, כדי ללמוד על המערכת. זה רציני?

ודאי שצריך לערוך שינויים ושיפורים בכל מערכת. אין בזה שום ספק. עוד יותר ודאי הוא כי מי שעושה שינויים בלי להתייעץ עם מנהלי המערכת, עושה שינויים מסוכנים - ואנחנו לא מתכוונים לעשות לו חיים קלים.

אנחנו הרבנים נבחרנו לשמור על מערך הכשרות שהקים הרב קוק זצוק"ל, מערך שנהנה מאמון הציבור כבר יותר מ־001 שנה. אנחנו לא מקבלים ממך תכתיבים. על דעת רוב חבריי הרבנים אנחנו מודיעים לך בזאת כי אנחנו גונזים בשלב הזה את כל ההמלצות שלך. לא נקבל אותן. לא ניישם אותן. כך לא משפרים את השירות.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel