Israel Hayom

קשה במזומנים - קל בקרב

ההיגיון של מועמדים לשירות בצה"ל עובד ככה: ככל שתקנו יותר - כך תסבלו פחות בשטח ● מילת המפתח: נוחות ● כתבתנו שוחחה עם חייל קרבי ועם מנהלי רשתות לחיילים, והמסקנה בשטח שונה ● אין באמת צורך בעשרות זוגות גרביים ובמותרות, ואפשר להסתדר עם סל מוצרים של כ־055 שקלים

- היאלי יעקבי הנדלסמן

הגיוס המאסיבי לצה"ל באוגוסט מתקרב, והיע רכות המועמדים לשירות הביטחון בעיצומה. בה תאם, גם הרשתות הייעודיות נהנות מפיק של ביקוש והיצע חריגים, לעי תים חריגים מדי. לקוחות רבים הולכים לאיבוד בתוך ארסנל המוצרים, שת כליתם המוצהרת היא לעשות את השפשוף יותר נוח. בחלק מהחנויות גם קורס ניווט צה"לי לא יעזור.

חיילים וחיילות רבים מגיעים לחמ נויות עם הוריהם ומתפתים לרכוש מכל הבא ליד. הכלל הוא: ככל שתקנו יותר - כך תסבלו פחות. קשה במזומ מנים - קל בקרב. אלא שלא תמיד יש צורך בכל פטנט או במ07 זוגות גרביים מבודדים.

קחו לדוגמה את דניאל, חייל קרבי שהתגייס באוגוסט בשנה שעברה, וכמו עקרת בית נואשת הוא מכיר את המבמ צעים והקופונים בעל פה ועצותיו שוות יותר ממשכורת צבאית. "הצבא נותן נקודות לרכישת הלבשה תחתונה, והקמ רביים מקבלים לאחר מכן נקודות לרמ כישת בגדי ספורט, נעליים וכו'. קניתי 12 זוגות בוקסרים אנטימבקטרי­אליים. חצי מהם ארוכים יותר, כדי למנוע שפמ שפות. רכשתי 14 זוגות גרביים בשילוב סיבי נחושת. אפשר ללבוש חולצות טי ולא גופיות מתחת למדים. קניתי טימ שירטס בצבע לבן ובצבע זית למדי ב'. לא צריך הרבה חולצות בצבע זית. קנימ תי 12 וזה מיותר. מספיק לקנות ארבע או חמש. קניתי גם יותר מדי חולצות לבנות. "חשוב לקחת תיק רחצה גדול", הוא מפרט, "שיספיק לכלי גילוח ולעוד דברים שצריך לקחת, ושימ כלול וו לתלייה. בשלב הראשון לוקחים תמרוקים מוקטנים, אבל אחרי שמתמקמים בבסיס לאורך זמן אפשר לקמ נות כלי רחצה בגודל הרגיל שלהם. צבע משחת הנעליים הוא לפי צבע הנעליים. הצבע השחור תמיד זמין. צבע חום לצמ נחנים תמיד חסר, ולכן כדאי לקנות ברגע שאפשר. "כדאי גם לקמ נות אוזניות לדרכים באוטובוסים ומטען נייד שמספיק להרבה זמן. התיק שמקבלים בדרך כלל מתנה מהמ רשויות המקומיות הוא מספק. אני ממליץ על רכישת מגבת שמתייבשת מהר ועל סכין גילוח ולא מכונה. מכונת גילוח פחות מתאימה לכאלה שצריכים להיות מגולחים למשמ עי. קניתי מכונת תספורת, כי לחיילים שיוצאים פעם בשבועיים קשה להסתדר בלי זה. חוץ מזה, כפכפים למקלחת הם חובה, נייר טואלט שיהיה רזרבה, וטישו. רכשתי גם אולר איכותי לכל השפצומ רים, שכולל מספריים, ושק כביסה".

הלוחמות מגיעות עם אבא

הטיפים של דניאל מעמידים בפרומ פורציות את ההמלצות של בעלי הרשמ תות, החנויות ומנהלי הסניפים, שתכף תקראו. האמת תלויה בכמה ג'ובניקים תהיו, או להפך. ובכל זאת כדאי לדעת על מבצעים נקודתיים, בייחוד אם הם על מוצרים שאתם זקוקים להם ושאינם מותרות.

שמוליק אנצ'ל, מנכ"ל ריקושט, מציין שעל אף קשיי היבוא שעדיין נמשכים מימי הקורונה של ,2020 הסמ ניפים שלו לא עומדים ריקים. חוץ מזה, הוא מכריז ששווה לו להשקיע ב"חינוך" החיילים לעתיד, כדי שיכירו לו טובה כשיעלו על מטוס לטיול אחרי צבא. "אנחנו מרוויחים פחות, ואחר כך הם זוכרים אותנו בטיול הגדול כמוצ'ילרים ובקמפינג שהם עושים עם המשפחות. אנחנו מציעים כפל מבצעים, והחיילים מממשים את הנקודות שלהם. זה היה מורכב לא להעלות מחירים. באוגוסט אקבל באוניות עוד כמה משלוחים של פריטים שהיינו צריכים להעלות את מחירם במ2-5 שקלים לפריט, ולא עשינו את זה. 2,000ממ דולר לקונטיינר מחיר ההובלה עלה 18-16מל אלף דולר. בסומ פו של דבר, ספטמבר יגיע ונתיישר". מה כולל סל ממוצע של מלש"ב?

"סל של חייל שירות ("ג'ובניק", ה"י) נמוך מזה של חייל קרבי, שנזקק למומ צרים תומכי לחימה. הסל של הלוחמים יכול להגיע 1,000מל שקלים כי לוחם צריך שעון מיוחד לגיוס, לדרמן, פנס, תיק רחצה, מגבת מנדפת ועוד". הם מגיעים לחנויות לבד או עם שחקני חיזוק?

"המתגייסים מקבלים בבקו"ם נעליים, מעיל, מדים, כומתה, חגורה, מנעול, גומיות לנעליים, זוג גרביים, חולצה קצרה וחם צוואר"

"בדרך כלל כשמגיעות בנות לוחמות לעתיד, הן מגיעות עם האבא שנוהג לתת עצות טובות. לוחמים מגיעים שניים-שלושה ביחד ומתייעצים. הלומ חמים בוחרים לעצמם. אני לא מתרשם שההורים בוחרים, כי מה שהיה טוב פעם לא בהכרח מתאים היום. חוץ מזה שהמ צעירים דעתנים מאוד ויודעים מה הם רוצים ומה לא".

"הכי חשוב: תרמיל"

חשוב לזכור, מזכיר סמנכ"ל השיווק של "חגור" רן גורן, שהחיילים מקבלים בבקו"ם חבילת ציוד שחוסכת כסף. נכון שהיא לא מתאימה לכל אחד, בעיקר לא למפונקים, אבל לפחות תדעו מה אתם עומדים לקבל: "נעליים, מעיל, מדים, כומתה, חגורה, מנעול, גומיות לנעליים, זוג גרביים, חולצה קצרה וחםמצוואר. חיילים לוחמים מקבלים ציוד נוסף שקשור ללחימה בשטח. טרום הגיוס החיילים מקבלים כרטיס כוכבים, שהוא כמו גיפטקארד נטען, שאפשר לממש אותו בחנויות ציוד נבחרות. הכרטיס מגיע טעון במ512 כוכבים, כמות המאמ פשרת לרכוש שתי גופיות, זוג גרביים, זוג תחתונים ומגבת".

ואגב, ל"חגור" אין סניפים אך יש אתר מכר. מוצריהם מפוזרים בחנויות וברשתות הרלוונטיות.

בכמה זה מקפיץ אצלכם את המכי רות בתקופת הפיק הנוכחית?

"אני מעריך שהביקושים הגבוהים ישתקפו בעלייה של עשרות אחוזים. אנחנו עורכים גם יריד מתגייסים, שבו נציע מוצרים מקולקציות קודמות בהמ נחות עמוקות (היריד החל שלשום וממ סתיים היום במחסן החברה בפתח תקמ ווה, ה"י). הלהיט הוא ערכה המכילה תיק צ'ימידן של 80 ליטר, שק כביסה, מגבת עם ספיגה מהירה, מארז גרביים ותיק רחצה נתלה במ054 שקלים בממ קום ."570מב

אילו מוצרים הם בגדר חובה בשי רות, בעיניך?

גורן נחרץ: "קודם כל תרמיל. חייל בכלל ולוחמים במיוחד זקוקים לתרמיל שיחזיק מעמד במשך כל השירות הצמ באי. לכן התרמיל צריך להיות גדול, 75 ליטר לפחות, בעל יכולת פתיחה כמו מזוודה, ומערכת גב טובה ומתכווננת שאפשר להתאים לפי גובה החייל או החיילת, והיא תעזור לחלק את הממ שקל ולשמור על עמוד השדרה ותגן מפני כאבי גב".

מהי העלות הממוצעת של הציוד לחיילים?

"חבילה של ציוד טוב שתלווה את החייל בתקופת השירות, שכוללת תרמ מיל גב 80 ליטר, לפחות עשרה זוגות גרביים איכותיים, תיק כלי רחצה, שק כביסה ומגבת, תעלה כמ055 שקלים. אם בוחרים במוצרים יקרים במיוחד, אפשר להגיע גם 1,500מל שקלים".

כוורת עוזרת

רשת H&O (לשעבר המשביר מחסני אופנה, זוכרים?), שנבחרה על ידי צה"ל לספק ציוד למתגייסים, מציעה את כל קולקציית החיילים, וכן מותגי ספומ רט והלבשה תחתונה מובילים במ%52 הנחה, נוסף על ההנחות הקיימות בחנות לחיילים המשלמים בכרטיס הכוכבים, שמעניק צה"ל לכל מתגייס.

כוורת, רשת חנויות הנוחות של יחד למען החייל, מפעילה את אתר הסחר "כוורת אונליין" ,)caveret.org( המאמ פשר למשפחות החיילים להזמין ממוצרי החנות ולשלוח לחיילים חבילות עם השלמות פריטים ששכחו או שאזלו: מומ צרי היגיינה, טואלטיקה, טקסטיל, אביזמ רים משלימים לסלולר, וכמובן פינוקים, דברי מתיקה, שתייה וחטיפים. השילוח הוא עד ארבעה ימים ממועד הקנייה.

המוצרים הפופולריים ביותר בחבימ לות לטירונים, אם תהיתם, הם מים, קולה ובמבה (שילוב מנצח גם באזרחות), סוללת טעינה לטלפון סלולרי, מגבומ נים לחים, דוריטוס, קינדר בואנו ועוד.

אוגוסט הוא הבוננזה של החנויות מן הסוג הזה, שכן הגיוס משתלב עם הפלז'ר של האזרחים - כלומר החופש הגדול והטיולים בארץ ובחו"ל. החנויות האלה הרי לא יכולות לשרוד רק עם מוצרים לחיילים בלבד או למטיילים בלבד, ולכן אפשר לפגוש בימים הללו בסניפים תעמ רובת הטרוגנית של לקוחות.

שמוליק אנצ'ל מ"ריקושט": "כרגע יש עלייה במכירות שנובעת מזה שאמ נשים מצטיידים במוצרי קמפינג. הבום של המכירות לחיילים אמור להתחיל בימים אלה, ויגבר באוגוסט עם צמיחה של עשרות אחוזים. זה הגיוס הכי גדול ומשמעותי. בשאר ימות השנה מדובר ברכישת מוצרי נופש וטיולים. זה לא כמו שבחנויות כלי הבית יש קפיצה לקראת ראש השנה ופסח בעשרות או במאות אחוזים, ובשאר השנה אתה ישן".

 ??  ??
 ?? צילום: תומר לופסקו ?? מוצרי H&O לחיילים
צילום: תומר לופסקו מוצרי H&O לחיילים
 ?? צילום: ירון ויינברג ?? תיק רחצה, ריקושט
צילום: ירון ויינברג תיק רחצה, ריקושט
 ?? צילום: ירון ולדמן ?? מארז שישה בוקסרים, ריקושט
צילום: ירון ולדמן מארז שישה בוקסרים, ריקושט
 ?? צילום: רוני ינקוביץ' ?? גרבי קומנדו, דלתא
צילום: רוני ינקוביץ' גרבי קומנדו, דלתא
 ?? צילום: יוסי זליגר ?? סל יקר יכול להגיע ל 1,500 שקלים
צילום: יוסי זליגר סל יקר יכול להגיע ל 1,500 שקלים
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel