Israel Hayom

"עכשיו זה משחק של הראש"

חנה קנייזבה־מיננקו לא הצליחה לעצור את הדמעות ויעקב טומרקין קיבל שיעור ציונות מאמא ● כבר במסיבת העיתונאים הראשונה, ההתרגשות במשלחת היתה בשיאה

- דור הופמן

אחד היתרונות )היחסיים כמו בן( באולימפיאד­ת הקורונה של טוקיו הוא שאפשר לקיים מסיבת עי תונאים מרובת משתתפים, כשכל משתתף נמצא בחדר/מחנה האימו נים/בית המלון שלו ולא נדרש להגיע למקום אחד. מקבצים את כולם בזום, פותחים מצלמות ומיקרופוני­ם, וכך כל אחד יכול להמשיך בשגרה שלו מבלי לבזבז זמן.

אמש, יממה לפני טקס הפתיחה הרשמ מי של המשחקים האולימפיים, התקיימה מסיבת עיתונאים שכזאת בהשתתפות הספורטאים: חנה קנייזבהממי­ננקו, יעקב טומרקין, אלכס שטילוב, יו"ר הוועדה המקצועית של הוועד האולימפי יעל ארד, המנכ"ל וראש המשלחת גילי לומ סטיג והיו"ר יגאל כרמי. היופי באירוע הזה היה הרגעים שהמ גיעו לפני השאלותמתשו­בות הרגילות. כשנפתחו המצלמות והספורטאים ראו זה את זה, הם שיתפו חוויות ונראו נרמ גשים למדי. טומרקין סיפר כמה התרמ שם מהבריכה האולימפית, אך במקביל הודה כמה עצוב לו לדעת שהיא תהיה ריקה במשחקים.

כששטילוב הצטרף, הגילוח שלו הפך לנושא שיחה, אבל מהר מאוד עברו כולם לסיעור מוחות בנוגע לכמה ספורטאים ישראלים השתתפו בארבעה משחקים אולימפיים או יותר כמוהו. בשלב הזה שטילוב הרגיע, וסיפר שיש מתעמלת מאוזבקיסטן שמשתתפת במשחקים האולימפיים בפעם השמינית.

לאחר מכן, התפנו כולם לדבר על הדבר האמיתי. על פי סדר המשלחות, הישראלית תהיה המ71 שתיכנס היום לאצטדיון האולימפי עם 35 ספורטאים ומ6 אנשי צוות, כפי שמותר בהנחיות הקורונה. לדברי הצוות המקצועי, הצפי הוא למ2מ3 מדליות ולעשרה גמרים.

"אלה הרגעים הכי מרגשים של הסמ פורטאים והמאמנים", שיתפה ארד מהמ חוויות האישיות שלה. "עכשיו זה משחק של הראש. כולם באו לפה בכושר מעומ לה, אבל הכל עכשיו מתנקז ליכולת לנקות את הראש ולהגיע מוכנים לתמ חילת התחרות. שיהיה לכולם בהצלחה". שטילוב הוסיף: "נכון שעבורי אלה משמ חקים רביעיים, אבל יש התרגשות רבה. אני חושב שמיותר לדבר על הקורונה, כי אנחנו כבר שכחנו מה זה להתנהל בלי קורונה. בינתיים לא מרגישים הבדל מאולימפיאד­ות אחרות".

"קיבלתי המון תמיכה"

מי שירגישו אחרת, אף שזאת תהיה הפעם השלישית שלהם במשחקים האולימפיים, הם נושאי הדגל קנייזבהמ מיננקו וטומרקין. "אני מאוד מתרגשת, זאת גאווה גדולה", אמרה קופצת הממ שולשת בדמעות, שמרוב התרגשות לא הצליחה למצוא את המילים שיבטאו את התחושות שלה.

 ??  ?? טומרקין. נושא הדגל
טומרקין. נושא הדגל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel